Veel gamers hebben genoten van The Legend of Zelda: Skyward Sword, de titel die als uitgangspunt dient van de serie binnen de tijdslijn. Nintendo is, ondanks het succes van de game, niet zeker van de toekomst qua stijl.
In het verleden hebben we meermaals Zelda vervolgen gezien in een zelfde stijl als diens voorganger. Voorbeelden vinden we onder andere in Majora's Mask (afgeleid van Ocarina of Time) en Phantom Hourglass en Spirit Tracks (beiden afgeleid van Wind Waker). Reden hiervoor was vaak dat het titels betrof die qua tijdslijn aansloten, echter is er een grote kans dat dit met Skyward Sword niet gaat gebeuren.
Zelda producer Eiji Aonuma laat in een interview met Game Informer het volgende weten:
quote: “With Wind Waker, the graphics were suited to handheld gaming. Also the game ended with Link embarking on a journey, so it left open the possibility of what comes after the game. With Skyward Sword, positioning it as the first Zelda game means everything else connects to it and comes after it. It becomes a little bit difficult to do something else within that world and certainly much more difficult to do something that comes before it.”
Onduidelijk is nog op welk systeem we als eerste een nieuwe Zelda titel mogen verwelkomen, waarbij de Nintendo 3DS en de Nintendo Wii U de belangrijkste gegadigden zijn.
|