Jullie zagen ze al eerder op Gamed voorbij komen, reclamecampagnes voor Call of Duty: Modern Warfare 3 waarin The Veteran (Sam Worthington) en the n00b (Jonah Hill) werden ingezet om het spel aan te prijzen. Niet iedereen is even blij met deze aanpak.
US Army Special Operations Command paratrooper D.B. Grady uit namelijk zijn kritiek op de gekozen campagne van Activision. In een artikel, "The Hideous Marketing of 'Modern Warfare 3'" genaamd, geeft hij aan dat de advertentie de oorlog bagatelliseerd.
Grady heeft zelf tien jaar lang in oorlogen gezeten en duizenden mensen gezien die ledematen verloren of zelfs de dood vonden. Hij snapt dan ook niet dat er niemand was die zich heeft afgevraagd of de commercial te grof was, zelfs zo grof dat ze beter beelden uit de game konden laten zien. Mede ook door de conflicten en mentale en psychische schade uit Afghanistan en Irak snapt hij niet dat een bedrijf zich richt op het tonen van de 'grap' uit een oorlog.
quote: “Here I point to the giddy howls of one supposed soldier in the commercial as he fires a grenade launcher at some off-screen combatant. War is great, see? It’s like a gritty Disneyland.”
Activision kreeg al eerder kritiek toen ze in 2010 Call of Duty: Black Ops aanprezen met de tagline: "there's a soldier in all of us".
|