Eerder al leerden we dat Max Payne 3 naast zijn singleplayer ook een multiplayer krijgt, we leren nu wat we zoal mogen verwachten.
Rockstar noemt één van de modi in de multiplayer "Gang Wars", waarbij Rockstar haar eerdere idee wil behouden: de multiplayer moet gaan om het hersenloos afknallen van elkaar, maar een meer dynamische ervaring bieden.
Om dit te bereiken zullen de rondes binnen Gang Wars veranderen, gebaseerd op wat er in de voorafgaande ronde is gebeurt. Stel dat spelers in de eerste ronde zakken met geld dienen te stelen (denk aan Capture The Flag), dan kan de beste scorer uit de eerste ronde een bounty op zijn hoofd krijgen in de tweede.
De doelen in iedere ronde zullen verteld worden door Max Payne zelf in speciale cutscenes, waarbij Rockstar aan geeft dat deze samen gaan met het verhaal binnen de serie. Charlie Bewsher, de Lead Multiplayer Designer, laat weten:
quote: “The narrative element of Max Payne 1 and 2, and what we’re doing with 3, is obviously very strong. So when you starting thinking about the multiplayer version of Payne I think you’ve got to address that part of the game. But there’s also a narrative unique to any multiplayer game, though – you sort of get this drama that unfolds.”
De ontwikkelaar laat verder weten dat er perks of powers zijn die je gedurende de rondes in kunt zetten. Het gaat hierbij niet om hogere machten of air strikes, het draait meer om verschillende percepties. "Sneaky" laat je karakter bijvoorbeeld vriendelijk over komen tegenover vijanden terwijl "Paranoia" je vijanden niet langer het verschil laat zien tussen vriend en vijand.
Als laatste leren we dat de multiplayer het belangrijkste aspect zal worden met de downloadable content, of dit betekent dat er helemaal geen singleplayer downloadable content is nog niet bekend.
|