Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
First View:

Gravity Rush


Door Joni Philips op 22-10-2011 om 07:08
Bron: Gamed

Binnenkort lanceert Sony Computer Entertainment de PlayStation Vita, hun tweede handheld-console, welke vergezeld wordt door verschillende bekende namen. Vandaag schenken we echter aandacht aan een onbekende naam, namelijk Gravity Rush wat wel eens de onverwachte topper in de line-up kan worden.

Gravity Rush laat je spelen als een jonge meid (Kat) welke leidt aan geheugenverlies en verdwaald is in een onbekende stad, genaamd Hexaville. Echt verbazend is dat laatste niet, als je geheugenverlies hebt, is elke stad onbekend. Origineel is het al evenmin, we kunnen wel honderden games bedenken die beginnen met geheugenverlies. Het verhaal begint dus weinig origineel, maar belooft in onverwachte richtingen te evolueren. De manier waarop dit gebeurt, wordt eveneens uniek. De game wordt verteld via strip-achtige tussenfilmpjes inclusief tekstballonnen. In vergelijking met de stijl van games als Echochrome en The Last Guy, de voorgaande games van ontwikkelaar Sony Computer Entertainment Japan Studio, ziet de game er redelijk normaal uit, maar we kunnen moeilijk ontkennen dat de game er gewoon zeer speciaal en interessant uitziet.


Zoals de titel doet vermoeden zal je in Gravity Rush met de zwaartekracht dienen te spelen. Als je op de rechter schouderknop drukt, verandert de zwaartekracht binnen de wereld. De muur waarnaar je op dat moment aan het kijken was, wordt dan de grond. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld op de zolder te komen door de zwaartekracht om te draaien. Richten kun je hierbij doen met de rechter analoge stick, maar de game ondersteunt ook de tiltsensoren van de Vita om het draaien van de camera te regelen. Met de linker analoge stick kun je de zwaartekracht herstellen naar zijn normale punt zodat je nooit de weg kwijtraakt. Dat wordt ongetwijfeld een belangrijk hulpmiddel als je vast zit binnen een puzzel om zo opnieuw te beginnen.

Die zwaartekracht-puzzels dien je niet alleen op te lossen om verder te komen in het spel, je zal het ook moeten doen om diamanten te verzamelen welke dienst doen als verzamel-objecten, hoewel het nog niet compleet duidelijk is wat we gaan doen met deze diamanten. Tijdens de game zal je niet alleen zwaartekracht-puzzels dienen op te lossen, maar zal je ook regelmatig vijanden ontmoeten. Tot nu toe zagen we vooral zwarte teermonsters met een bloedrode kern, een type vijanden dat wel past bij de animatiestijl van de game. Hopelijk komen we later in de game wel wat meer originele vijanden tegen, want dit type vijanden zagen we reeds in zoveel anime en Japanse videogames.


Het aanvallen is traag, maar ook hier maakt Kat gebruik van haar zwaartekracht-krachten. Zo kan Kat een sterke trap geven met het vierkantje, iets wat ze liefst doet op de zwakke plek van elk monster. Naarmate je verder komt in het spel, krijg je meer vaardigheden; maar deze werden nog niet gedemonstreerd. Om je kracht te verhogen kun je ook de zwaartekracht veranderen zodat je richting vijand valt en dus meer kracht hebt. Als dit geen hoofdpijn oplevert van het vele veranderen van richting, zou dit wel eens zeer leuk kunnen worden. Het is alleen afwachten hoe goed het uitgewerkt wordt. Het duurt tot 2012 eer Gravity Rush verschijnt, waarbij de game waarschijnlijk een launchtitel wordt.


Uncharted: Golden Abyss is de reden dat ik een PlayStation Vita koop, maar Gravity Rush is die ene titel die ik alleen op de PlayStation Vita verwacht. Sony Computer Entertainment Japan Studio heeft hun zoveelste originele game weten te ontwikkelen en die leveren meestal veel plezier op. Spellen als Echochrome, LocoRoco en Patapon waren zeker nooit de beste of de knapste games op hun platform, maar behoorden wel tot de leukste en origineelsten. Nu alleen nog hopen dat dit spel ook bij deze categorie komt.


07:09  Spider-Man: Edge of Time
07:08  World of Warcraft krijgt Annual Pass
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (64.64.11.xxx) op 22-10-2011 om 09:14
Hopelijk wordt het een beetje open world adventure spel, zulke games zijn er te weinig tegenwoordig.

Dit ziet er honderd keer beter uit als Loco Roco en Patapon. Van loco roco en patapon zou ik zeggen dat het geen volwaardige games waren en ze het voor 50 cent op bijvoorbeeld een mobiel hadden moeten uitbrengen.

Kirby op 22-10-2011 om 13:52 [Niv: 42 / Exp: 2114]
Ziet er goed uit en klinkt ook goed, dit is er eentje om te volgen. ^^

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gravity Rush
Type:
Game
Releasedatum:
13-06-2012
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media