Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Oktober 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
25 Oktober 2020 
(6) 
24 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
23 Oktober 2020 
(16) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
22 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2020 
(19) 
(0) 
(5) 
(5) 
(0) 
(2) 
(1) 
19 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(5) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(5) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Atelier Totori


Door Joni Philips op 08-09-2011 om 07:44
Bron: Gamed

Een groot succes was de Westerse versie van Atelier Rorona niet, maar de game was wel succesvol genoeg om een beetje winst te maken. Het is dan ook niet verbazend dat Nippon Ichi Software ook het vervolg Atelier Totori in Amerika en Europa uitbrengt.

Met Atelier Totori ontwikkelde developer Gust een opvolger voor Atelier Rorona, maar in Atelier Totori krijg je een nieuw hoofdpersonage. We kruipen namelijk in de huid van Totooria Helmold; ook wel Totori genoemd. Sinds haar moeder verdwenen is, woont Totori samen met haar vader en zus Cecila in een klein vissersdorpje. Op een dag zitten Totori en haar vader te vissen en halen ze een zeer merkwaardige buit binnen, namelijk het meisje Rorona, de hoofdrolspeelster van Atelier Rorona welke nu vijf jaar ouder is dan in haar eigen game. Van Rorona leert Totori alchemie en uiteindelijk gebruikt ze haar alchemie om een wereldreis te beginnen om zo op zoek te gaan naar haar moeder. Tijdens haar reis wordt Totori een intelligente alchemist en een uitstekende avonturier, die mogelijk haar doel zal bereiken om haar moeder terug te vinden. De nadruk ligt hierbij op het woordje 'mogelijk' want de game heeft tien verschillende einden, elk met hun eigen twist die je zelf dient te ontdekken.


Het verhaal zelf klinkt niet meteen indrukwekkend, maar dat zijn we ondertussen wel gewoon van de Atelier serie. In deze RPGs krijgen we geen uitgebreid plot over het redden van de wereld, maar eerder een persoonlijk verhaal dat meer aandacht geeft aan kalmte dan hectiek. Dit vertaalt zich natuurlijk naar de gameplay waarbij je drie jaar krijgt om je queeste te voltooien. Voor de verschillende taken binnen de game krijg je een bepaalde tijdspanne en als je het niet haalt binnen die tijdspanne, is het Game Over. Ondanks zulke deadline zal je je niet moeten haasten; de game één keer uitspelen zal je dertig tot veertig uur kosten volgens Gust, waarna je nog steeds de New Game+ kunt starten. Met de nadruk op verschillende einden is het misschien zelfs beter dat het avontuur geen honderden uren aansleept, maar dat je er meerdere keren door kunt. Deze New Game+ laat je alle items meenemen die je wil, wat zeer interessant is.

Die items zijn namelijk het belangrijkste focuspunt van de serie. Ook in Atelier Totori dienen we volop items te maken om te overleven. In het teken van bepaalde missies zal je vaak ingrediënten dienen te verzamelen voor een bepaald item om dit te maken, maar ook daarbuiten zul je vaak items zitten maken. De items die je maakt kun je verkopen om veel geld te verdienen of kun je gebruiken om je avonturiers-rank te verhogen om nieuwe gebieden vrij te spelen. Het belangrijkste doel is echter simpelweg het winnen van gevechten. Alle items die je gebruikt binnen gevechten, inclusief wapens en armor, dien je zelf te maken. Gezien het belang van dit element is het ook goed uitgewerkt. Reeds in vorige Atelier games zagen we hoe je als speler ingrediënten van hoge kwaliteit moet verzamelen, waarna je moet uitzoeken wat de unieke eigenschappen van elk ingrediënt zijn om ze dan te combineren via een goed recept. Items maken lijkt dus geen gemakkelijk proces te worden.


Het produceren van items is natuurlijk niet je enige doel binnen deze RPG, ook de wereld verkennen is zeer belangrijk. Naarmate je jouw avonturier-rank verhoogt (via het maken van items en het winnen van gevechten) krijg je toegang tot nieuwe gebieden op de wereldmap. Via deze kaart kun je (compleet vrij) een bestemming kiezen, waarna je personage begint aan een reis die enkele in-game dagen duurt. Onderweg kun je dan onder andere in gevechten belanden als je vijanden tegenkomt. Je bestemmingen op deze wereldkaart zijn onder andere dungeons, steden en dergelijke waar je ingrediënten gaat zoeken, vijanden gaat tegenkomen en met mensen gaat praten om meer te weten komen over je moeder. Op dit gebied verschilt Atelier Totori zeer weinig van traditionele turn-based RPGs, het is vooral de beperking in tijd en het maken van items welke Atelier Totori dienen te onderscheiden van andere RPGs. Lukt het? We zien het eind september, de game verschijnt namelijk op 30 september in Europa, exclusief op de PlayStation 3.


14:58  Max Payne 3 verschijnt in maart
06:27  Launchtrailer Skydrift
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (85.113.248.xxx) op 08-09-2011 om 08:43
Een game om in de gaten te houden, 't zal in ieder geval verfrissend zijn t.o.v. het shootergeweld wat de komende maanden op Sony's bakbeest word losgelaten...

Gast (62.140.137.xxx) op 08-09-2011 om 09:20
Ik kiek dr noar uut

Sayonara op 08-09-2011 om 10:22 [Niv: 11 / Exp: 573]
hey squall!

dantekloon op 08-09-2011 om 11:29 [Niv: 174 / Exp: 8685]
30 September komt ook in bepaalde winkels de Collector's Edition Amerikaanse versie te liggen, die koop ik liever dan de EU versie.
NIS Amerika brengt nooit CE versies uit voor Europa, alleen Amerika.

konnichiwa op 08-09-2011 om 11:53 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Ach valt nog mee met het shootergeweld op PS3, Disgaea 4 en Dark Souls komen ook nog;..

Gewijzigd door konnichiwa op 08-09-2011 om 11:53

Gast (62.193.225.xxx) op 08-09-2011 om 13:00
Yay, dit is weer de 40ste Atelier is


dantekloon op 08-09-2011 om 13:56 [Niv: 174 / Exp: 8685]
Konnichiwa, de Amerikaanse Premium Edition is als verkijgbaar bij een paar winkels.
De USA versie, voor als je niet wilt wachten.

Onna76 op 08-09-2011 om 19:04 [Niv: 371 / Exp: 18569]
Hmmm nah sorry moet Rorona nog steeds spelen en heb de goesting nog niet om dat te doen. Ga voorlopig liever eerst voor de ICO / SoTC collection

dantekloon op 09-09-2011 om 05:59 [Niv: 174 / Exp: 8685]
Vindt het wel jammer dat de deadline erin blijft zitten, Meruru heeft ook een deadline, of Totori dat heeft weet ik niet maar Rorona heeft het ook.

Kutabare!!!!! op 11-09-2011 om 21:26 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Leuke artstijl en de cell shading is erg mooi gedaan hier. Niet van die dikke strepen enzo.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Atelier Totori: The Adventurer of Arland
Type:
Game
Releasedatum:
30-09-2011
Ontwikkelaar:
Gust
Uitgever:
Atlus
Media:








Meer media