Enkele dagen geleden vroeg Activision Publishing CEO Eric Hirshberg zijn conculega's van Electronic Arts om te stoppen met het moddergooien naar Call of Duty: Modern Warfare 3. Ze behoorden toch tot dezelfde industrie? Hirshberg hoopte dan ook dat beide bedrijven konden slagen.
Electronic Arts heeft echter geen oren naar deze boodschap, sterker nog, ze lachen Hirshberg gewoon weg. Electronic Arts Vice-President of Communications Jeff Brown heeft Hirshberg verwelkomd tot de 'big leagues'. Hij vertelde ook nog: "We weten dat je nieuw bent (Red.- Tot april werkte Hirshberg voor dezelfde advertising-firma als Kevin Butler), maar iemand had je moeten vertellen dat dit een competitieve industrie is." Daarbij stopte Brown echter niet; hij liet weten Hirshberg te begrijpen: "Je hebt elke reden om nerveus te zijn. Vorig jaar had Activision een marktaandeel van 90% in de shooter-categorie; dit jaar gaat dat 60-70% zijn dankzij Battlefield 3. Op die snelheid ben je binnen 2-3 jaar niet meer actief in die categorie. Als je me niet gelooft, ga dan naar de winkel en probeer dan een nieuwe Tony Hawk of Guitar Hero te kopen. De messen zijn duidelijk geslepen bij EA, het bedrijf wil hun nummer 1 plek terug.
"Welcome to the big leagues, Eric. I know you're new in the job, but someone should have told you this is a competitive industry. You've got every reason to be nervous. Last year Activision had a 90 share in the shooter category. This year, Battlefield 3 is going to take you down to 60 or 70. At that rate, you'll be out of the category in 2-3 years. If you don't believe me, go to the store and try to buy a copy of Guitar Hero or Tony Hawk."
|