Het ontwikkelen van een goede game, om er alvast een voorschot op te nemen, vraagt veel van een ontwikkelaar. Neem bijvoorbeeld Rocksteady, de studio die druk doende is met Batman: Arkham City.
In een interview geeft Rocksteady’s Dax Ginns aan dat ze vooral nadachten over het aanbrengen van een balans in de game. Aan de ene kant wil je bijvoorbeeld geen baasgevecht waar je amper moeite voor wil doen, tegelijkertijd zou Batman met één klap een karakter als the Riddler knock-out kunnen slaan.
Om de intimiteit en connectie tussen Batman en zijn vijanden te bewaren is gekozen voor diverse oplossingen. In het geval van the Riddler is dit bijvoorbeeld om een projectie van hem weer te geven en zo Batman te bespotten. Op deze manier zul je als gamer niet kunnen wachten om hem uiteindelijk in je handen te krijgen.
quote: “They’re humans. They’re mortal. Batman’s a mortal guy, but he’s a total badass, so we’ve got to make sure that all of a sudden someone like Riddler doesn’t just develop superhuman strength because it makes gameplay sense. No. Riddler is a smart guy but he’s not a powerhouse, and so the combat between Batman and Riddler exists on the intellectual level.”
Rocksteady denkt goed na over de vijanden die ze voorschotelen, zo was het geen simpele herhalingsoefening om the Riddler terug te brengen. Het gaf de ontwikkelaar de flexibiliteit meer uitdagingen aan te bieden, puzzels die Batman testen.
quote: “So that personality interpretation of Riddler opens the door to new gameplay opportunities for us, and characters have to meet that criteria before they’ll be included in the game.”
Batman: Arkham City verschijnt in oktober voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360, later gevolgd door een Nintendo Wii U versie.
|