Hoewel het slechts een kortstondige demo betrof maakte Zelda gedurende de E3 veel indruk op de Nintendo Wii U. We leren nu echter dat deze grafische stijl ons nog geen garanties geeft.
Eerder gaf Miyamoto reeds aan dat er een Zelda titel in ontwikkeling is voor de Nintendo Wii U, waarbij hij het had over 'een diepere ervaring' door de visuele stijl.
In een interview geeft Eiji Aonuma, producer van de serie, nu echter aan dat de getoonde visuele stijl geen garanties geeft voor de finale game. Hij blikt hierbij terug op de Nintendo GameCube, ook toen kregen we een realistische Zelda te zien terwijl de Wind Waker juist een cel-shaded stijl bevatte. Aonuma geeft hierbij aan dat deze titel reeds in ontwikkeling was toen ze de realistische stijl aan het publiek toonden.
De producer van de serie geeft verder aan dat zijn team niet verantwoordelijk was voor de Wii U demo, juist omdat ze te druk bezig waren met Skyward Sword. In plaats daarvan was Satoru Takizawa, de art director van Twilight Princess, de productieleider. Aonuma geeft wel aan dat hij meer verrassende ideeën wil implementeren dan het gebruik van je map en items op het scherm van de Wii U controller, of het gebruik hiervan op de televisie.
|