Daar geef ik je gelijk in Zuigertje.
En toch krijg ik het gevoel dat er wel degelijk JRPG-elementen in bv Mass Effect 2 zitten die niet perse mainstream hoeven te zijn. Dingen zoals:
overduidelijk emo-personage (Jack), personage met ontzettend overdreven superkrachten (Samara), heel lineaire gameplay met heel weinig keuzes, soms een beetje overdreven geacteerd enzovoort. Dat zijn een paar kenmerken uit JRPGs in het algemeen, niet perse mainstream-games. Je kan die elementen niet hebben en nog steeds een mainstream-game in hart en nieren zijn, zulke games zonder die elementen zijn er genoeg.
Omgekeerd is ook waar, je kan een JRPG zijn en die elementen niet hebben maar zoiets is zeldzamer bij de gemiddelde JRPG.
In Mass Effect 2 viel het nog mee, daar dacht ik dat het gewoon toeval was maar in Dragon Age II kan je er niet naast kijken.
De screenshots van Mass Effect 3 tonen aan dat het ongeveer dezelfde kant opgaat (vooral die Cerberus-Ninja... bah) en dat wil ik juist niet.
Gewijzigd door Deep_But_Stupid op 22-04-2011 om 14:28