Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Split Fiction
Nieuws:

'PC games worden gehinderd door DirectX.'


Door Joni Philips op 19-03-2011 om 14:11
Bron: 1Up

Huidige computers zijn veel krachtiger dan de huidige consoles, zo hebben de PlayStation 3 en de Xbox 360 amper 512 MB RAM voor CPU en GPU, terwijl we tegenwoordig al met gemak 4 GB RAM in onze PC kunnen steken en daarbovenop komt nog het RAM van je grafische kaart.

Huidige GPUs zijn ook al tien keer zo sterk, maar dat merken we zeker niet aan videogames volgens AMDs Worldwide Developer Relations Manager Richard Huddy. De hardware is tien keer zo krachtig, maar de games tonen dat niet en dat is volgens hem de fout van DirectX. Voor vele goede en slechte redenen staat DirectX in de weg in zijn ogen. Verschillende developers zouden hem al aangesproken hebben over het feit dat DirectX en andere gelijkaardige APIs hen hinderen in het benutten van alle hardware. Hij hoopt dan ook dat DirectX zal verdwijnen, een wens die ook vele gamedevelopers uitdrukken volgens hem.
    Wrapping it up in a software layer gives you safety and security, but it unfortunately tends to rob you of quite a lot of the performance, and most importantly it robs you of the opportunity to innovate.'
Of het verwijderen van DirectX een goed idee zou zijn, is echter een andere vraag. DirectX zorgt er vooral voor dat developers geen rekening moeten houden met alle types GPU die er bestaan. Op de PS3 en de Xbox 360 heeft iedereen dezelfde GPU en CPU, maar PCs komen in tienduizenden varianten. Wordt het dan wel beter zonder DirectX? Wat denken jullie?


14:15  From Dust met Achievements
13:59  Alle NGP games digitaal beschikbaar
 Reacties (35)
 Pagina: 1 | 2
Gast (195.241.207.xxx) op 20-03-2011 om 05:51
@ joni:

Maar het feit is wel dat de engine inferior is aan de crysis 1 engine. En dat komt omdat ze een engine gemaakt hebben die ook werkt voor consoles.

Dat is ook geen discussie over mogelijk lijkt mij. Dus zonder een verhaal al te technisch te maken, is crysis 2 idd "lelijker" gemaakt door consoles.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-03-2011 om 08:26 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Er zijn echter genoeg multiplatform engines die niet dezelfde prestatie hebben op elk platform. Kijk maar naar de Unreal Engine 3. Gemaakt voor consoles, maar nog steeds het best draaiend op PC. Is het dan de schuld van de consoles of van Crytek?

Gast (195.241.207.xxx) op 20-03-2011 om 11:20
Naja, het draait zover ik het weet beter op consoles, maar pcs hebben gewoon betere hardware. Zoals ik al eerder aangaf, ook al werkt een engine niet optimaal voor je pc (omdat er zoveel configuraties mogelijk zijn) vergeleken bij consoles, door de pure kracht krijg je toch betere resultaten.

Gast (195.241.207.xxx) op 20-03-2011 om 11:21
Maar de ps3 is weer een apart verhaal, omdat blijkbaar de architectuur zo drastisch anders is dan bij de xbox en pc.

Robert op 20-03-2011 om 13:39 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Joni

Beide? Als de consoles sterker zouden zijn dan zou het zeker meer indrukwekkend er uit zien. En crytek had meer moeite er in kunnen stoppen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-03-2011 om 13:53 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Wat je natuurlijk alternatief zou kunnen zeggen is: als de consoles meer kracht hadden, dan hadden de developers meer moeite willen doen die stap verder te gaan dan nu wanneer ze het alleen voor de PC moeten doen.

Robert op 20-03-2011 om 16:19 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Dat is wat ik dus bedoelde.

Gast (94.212.135.xxx) op 20-03-2011 om 16:48
Ik ben eigenlijk stiekem wel blij dat mijn PC niet alles uit de kast moet trekken. Zo blijven games tenminste nog goed draaien, en hoef ik een tijg lang geen nieuwe hardware aan te schaffen. :)

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-03-2011 om 17:49 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Maar dan is het toch luiheid en niet de schuld van PS360, want die houdt het niet tegen. Het zou gewoon meer werk vereisen om een mooiere game te maken en dan zouden ze het namelijk ook niet doen als de game exclusive is.

Gast (83.161.215.xxx) op 21-03-2011 om 23:44
PC worden gehinderd door de consoles. @ MS & SONY-> Move on!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PC
Type:
Hardware
Releasedatum:
12-08-1981
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden