Miyamoto, geestelijk vader van Mario en Link, gaf in een interview wat meer informatie. Dit keer niet zozeer over de Revolution en haar spellen, maar vooral over zijn persoonlijke situatie.
Als eerste ging Miyamoto in op Mario 128. Zo zijn er, samen met het het team van Super Mario Sunshine, al vele concepten doorgesproken voor de game welke voor de Revolution uit moet gaan komen.
De linkmogelijkheden tussen bijvoorbeeld de GBA en Gamecube vond hij tot dusver slecht uitgewerkt. Wel vindt hij het nog steeds interessant om ermee te werken.
Over zijn persoonlijke situatie wist Miyamoto te melden dat hij elke dag een druk schema heeft. Tussen 7 en 9 uur 's ochtends staat hij op en dan werkt hij tot 10 uur 's avonds. Dit kan echter uitlopen tot 1 uur 's nachts. Hij kijkt uit naar de nieuwe generatie spellen welke in ontwikkeling zijn en is benieuwd of er daadwerkelijk vernieuwingen komen.
De vrouw van Miyamoto had helemaal niets met gamen, totdat ze Nintendogs speelde. Hier werd ze helemaal verslaafd aan. Binnen het gezin zijn er drie DS-systemen aanwezig. Eigenlijk waren dit er vier, maar eentje werd gekaapt door de vader van Miyamoto.
Ook Miyamoto heeft spellen welke hij bewondert. Als voorbeeld noemde hij Seaman en Katamari Damacy. The Legend of Zelda: Four Swords Adventure was volgens hem een teleurstelling. Dan doelt hij niet op de game, maar op de verkoopcijfers ervan.
Wanneer Miyamoto zelf drie games zou mogen downloaden (wat mogelijk is met de Revolution) dan zou hij kiezen voor Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past en Star Fox 64.
Op de vraag wie hij uit een brandend gebouw zou redden, met als keuzes Mario, Donkey Kong en Link, dan koos hij voor de laatste. Lachend voegt hij eraan toe dat de andere twee dit zelf wel kunnen, maar dat Link er te schattig voor is.
Ook over de marketing van Nintendo wilde Miyamoto nog wel wat kwijt. Sinds Satoru Iwata president is geworden bij Nintendo heeft hij meer vrijheid gekregen. Verder gaf hij nog aan wel iets te zien in een spel met een M-rating (Mature) Het geweld dient dan echter niet het leuke aspect van de game te zijn.
|