Met veel zelfvertrouwen presenteerde GasPowered Games het vervolg van Dungeon Siege aan. Het eerste deel was redelijk, maar werd ook op bepaalde punten bekritiseerd. Pas na twee jaar wachten, kunnen we ons gaan opmaken voor het vervolg. Heeft Chris Taylor alles eraan gedaan om een goede game te ontwikkelen die zijn eerste deel waardig is? Of is het een slap aftreksel geworden?
De gameplay is ook stukken verbeterd. De quests zijn te verdelen in primaire en secundaire quests en deze zijn nu nog beter uitgewerkt. Het grote minpunt uit de prequel, dat je je helemaal niet thuisvoelde op de wereld, is stukken verbeterd. Je voelt je nu juist lekker en op je gemak en je hebt het idee dat je er echt deel van uitmaakt. De pijl op het kleine kaartje maakt altijd duidelijk waar je heen moet, zodat je niet zo gauw verdwaald raakt en in het spel blijft. Een zeer handige optie in het spel is een soort van dagboek. Daarin is een kaart van heel Aranna te vinden, worden alle quests bijgehouden en staan beschrijvingen in van tegenstanders en items die jij bij de quests nodig hebt.

Met circa 250 NPC's met elk eigen stemmen en prachtige muziek van Jeremy Soul (van onder andere Neverwinter Knights), komt er een geweldige wereld tot leven op je scherm. Met een uitgebreide campagne met meer dan 50 uur spelplezier is dit niet zomaar een opvolger, maar gewoon een goede game.
|