Met veel zelfvertrouwen presenteerde GasPowered Games het vervolg van Dungeon Siege aan. Het eerste deel was redelijk, maar werd ook op bepaalde punten bekritiseerd. Pas na twee jaar wachten, kunnen we ons gaan opmaken voor het vervolg. Heeft Chris Taylor alles eraan gedaan om een goede game te ontwikkelen die zijn eerste deel waardig is? Of is het een slap aftreksel geworden?
De grootste en tevens de meest indrukwekkende vernieuwing is die van de skill tree. Hierbij kan jij zelf bepalen hoe een personage zich ontwikkelt. Ik neem een voorbeeld aan de Melee Fighter. Wanneer deze karakter een level stijgt, kan jij een skillpoint toekennen. In het begin kan je dat punt aan maar twee skills geven, vanaf level vijf aan weer meerdere van deze skills. Elke discipline heeft twaalf verschillende skills. Jij kan zelf hier aan bouwen en beheren wat een grote en extra mogelijkheid is in vergelijking met de prequel.
Ook bestaan er zogenaamde Powers in het spel. Dit zijn een soort van superkrachtige skills waarbij je een onmogelijk te winnen gevecht opeens met gemak kan winnen. Ik neem een voorbeeld aan Circle of Frost. Deze Power hoort bij een Nature Magic specialist en maakt alle vijanden bevroren. Doordat ze bevroren zijn, krijgen ze er nog eens damage bovenop. Hierna kan je jouw andere metgezel selecteren en de vijanden dan gemakkelijk in de pan hakken. Appeltje, eitje dus!

Nu we het toch hebben over Circle of Frost, deze Power ziet er grafisch erg mooi uit. Eigenlijk zien alle special effects er echt heel mooi uit, dit mede door shader 2.0. De modellen en textures lopen wel een beetje achter in vergelijking met titels als Guild Wars, maar vooralsnog ziet het er allemaal erg fraai uit.
|