Met veel zelfvertrouwen presenteerde GasPowered Games het vervolg van Dungeon Siege aan. Het eerste deel was redelijk, maar werd ook op bepaalde punten bekritiseerd. Pas na twee jaar wachten, kunnen we ons gaan opmaken voor het vervolg. Heeft Chris Taylor alles eraan gedaan om een goede game te ontwikkelen die zijn eerste deel waardig is? Of is het een slap aftreksel geworden?
Eenmaal de campaign begonnen, maak je jouw hoofdpersoon aan. Hierbij kan je kiezen uit vier races: Human, Elf, Dryad en Half-Gaint. Ieder heeft zo zijn voor- en nadelen. Tevens kan je haar of zijn haarkleur veranderen en andere opties naar jouw smaak aanpassen.
Characters kunnen zich bekwamen in vier disciplines. Zo is er Melee, hierbij kan je goed omgaan met zwaarden, knotsen, blijven en weet ik wat nog meer van dit soort wapens. Ook kan je je richten op Ranged. Daarbij ben je vooral gespecialiseerd in bogen en werpsterren. Tevens bestaat er Nature Magic voor de fans van Healing Spells. En natuurlijk mag in dit rijtje Combat Magic niet vergeten worden. Je raadt het vast al, het gaat dan vooral om vurige spreuken. De spelmakers adviseren je wel om jouw character te specialiseren in één discipline. Volgens hen ben je zwakker als je bijvoorbeeld op Ranged en Nature Magic richt dan alleen op Melee.
Om je nog wel wat diversiteit in disciplines te geven, kan je zelf jouw party samenstellen. In het begin kan je maar één metgezel meenemen, maar naarmate je verder in het spel komt, kan je bij de Innkeeper met veel geld jouw team uitbreiden.

Net als in het eerste deel kan je ook nu een ezel meenemen op jouw avontuur. De ezel zeult al jouw items mee, maar is overbodig geworden doordat je nu al jouw items kan verkopen in de stad.
Er komen nog meer dieren voor in het spel. Zo kan je ook een huisdier kopen als bondgenoot. Een voorbeeld hiervan is de Dire Wolf, die je in een quest moet vangen. In ieder geval kan jouw dier dan allerlei items opeten waardoor zijn skills stijgen.
|