Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
First View:

SSX: Deadly Descents


Door Joris op 17-01-2011 om 13:48
Bron: Gamed

Geen vuurwerk, geverfde banen en volle tribunes meer; in Deadly Descents gaan de dingen anders. Wees gerust, de nieuwe SSX zal echt geen realistische snowboardsimulatie worden.

Na het zien van de teaservideo van Deadly Descents stroomden de vergelijkingen met Call of Duty het net op. Donkere kleuren, een helikopter en een wingsuit, het is nog net de Taliban die ontbreekt. Fans reageren verontwaardigd, dit is absoluut niet de SSX waarop gehoopt werd. Die negatieve toon is wat voorbarig, want uiteindelijk weten we over de game nog weinig. Al geeft het laatste nummer van gamemagazine Electronic Gaming Monthly een boel nieuwe informatie weg.


Tod Batty, de creative director bij de nieuwe SSX, noemt Deadly Descents een reboot voor de serie. Een uitdaging, de game moet vernieuwend zijn, maar tegelijk moet de essentie van de eerdere delen in leven worden gehouden: een snowboardgame die niet alleen leuk is voor snowboarders. Daarom hoeven we ook geen realistische game als Skate te verwachten. Want, zoals Batty zegt, dat is een geweldig spel, maar wel voor skateboarders. SSX moet iedereen kunnen aanspreken.

In Deadly Descents glijden we dit keer op echte bergen. Het ontwikkelteam heeft een programma, Mountain Man genaamd, ontworpen dat zelf automatisch bergen uit de wereld kan nabouwen door het invoeren van alle topografische gegevens. Voordat dit gebeurde stelde het team een aantal restricties in, waarbij de bergen werden gescand op hun geschiktheid voor SSX-afdalingen. De afdalingen werden geselecteerd op bijvoorbeeld hun steilheid, het aantal bochten, de hoeveelheid keuzes voor verschillende routes, enz. Daarna koos het team uit de stapel resultaten hun eigen favoriete bergen, zodat je in de game zowel de dodelijke Mont Blanc af kunt dalen als de rustigere Mount Taranaki uit Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk moeten er zo'n zeventig open bergen in de game zitten.

Elke berg is uniek en kent ook zijn eigen unieke gevaren. Wind, de koude, gebrek aan zuurstof, rotsen en meer. Om deze tests van moeder natuur te overleven, moet je goed voorbereid op pad gaan. De game biedt je meerdere hulpmiddelen die goed van pas kunnen komen. Zo is er onder andere de eerder genoemde Wing Suit waarmee je korte stukken kunt vliegen, er is een zuurstoftank en er zijn bijlen om niet een ijsravijn in te donderen. Op sommige bergen moet je in de zon blijven boarden om niet te bevriezen en elders moet je altijd op je hoede zijn voor enorme lawines en watervallen van sneeuw. Gaat het ondanks een goede voorbereiding toch nog mis, dan is er de mogelijkheid om de tijd een stukje terug te spoelen. Al zul je die laatste noodmogelijkheid niet onbeperkt tot je beschikking hebben. Net zoals je niet ongelimiteerd hulpmiddelen kan meenemen op je rit, maar vooraf een selectie moet maken.


Hoe je die bergen precies kunt gaan verkennen is nog niet duidelijk. Het lijkt er op dat de oude modes als Big Air, Race en Slopestyle gaan verdwijnen, maar wat hier precies voor in de plaats komt is niet bekend. Waarschijnlijk zal er splitsing worden gemaakt in tricks, race en survival levels. In ieder geval word je bij elke berg gedropt door een helikopter, zoals in de trailer te zien is, en voor verschillende hoogtes zijn er verschillende helikopters die je moet vrijspelen. Elke helikopter kent zijn eigen bestuurder met eigen stem en persoonlijkheid, die met je mee zal blijven vliegen tijdens je afdaling en je op de hoogte houden van allerlei relevante zaken. Het doet denken aan de radiodj's uit SSX 3 en Blur.

Deadly Descents zal ook de terugkeer betekenen van Elise, en zeer waarschijnlijk meer bekende SSX gezichten. Het is te hopen dat de personages dit keer meer karakter mee krijgen dan de zoutloze figuren in On Tour en Blur, maar hierover is nog niets bekend. Een groot mysterie blijft voorlopig ook de multiplayer, maar dat we eindelijk online kunnen gaan SSX-boarden op de huidige consoles is bevestigd. Meer nieuws volgt ongetwijfeld snel, waarschijnlijk volgende maand al in een groot artikel in het PSM3 magazine.

SSX: Deadly Decents verschijnt eind dit jaar op de Xbox 360 en PlayStation 3. Op de volgende pagina van dit artikel geven een aantal redactieleden antwoord op de vraag: 'De nieuwe SSX, hebben we er een beetje zin in?'

Pagina: 1 | 2


20:01  Trophies Mass Effect 2
13:11  World of Warcraft: Cataclysm
 Reacties (9)
 Pagina: 1
BeWario op 17-01-2011 om 17:17 [Niv: 28 / Exp: 1386]
In het stukje van stefan moet steil worden geschreven ipv stijl

Verder ben ik het met Joris eens

Xenathos op 17-01-2011 om 17:23 [Niv: 45 / Exp: 2237]
Kickbutts... Thanks guys... You get me hyped again :/

Gast (86.87.29.xxx) op 17-01-2011 om 18:57
Geen sterke snowboardgame op de huidige generatie consoles? Gasten, haalt u allen aub. Amped 3 voor de Xbox 360. Echt een geniale game en misschien nog gekker dan alle vorige SSX delen.

Uchiha_Shadow op 17-01-2011 om 18:57 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Het verschil tussen Activision en EA deze dagen Iedereen heeft zin in een nieuwe SSX, Tony Hawk zijn we allemaal wel zat zo.

elemeNt op 17-01-2011 om 19:08 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Tony Hawk zijn we niet zat... die games van nu zijn gewoon KUT. Als er een nieuwe, goede old school Tony Hawk game komt dan ga ik die zeker halen.

Ook zit ik ontzettend te wachten op een nieuwe SSX. Helaas zijn er maar weinig snowboard games en zijn de verwachtingen meteen al hoog. Ben benieuwd hoe de 'nieuwe gameplay' gaat uitpakken.

Joni Philips (Eindredacteur) op 17-01-2011 om 19:30 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Amped 3 haalde amper een 66 op Gamed, SSX3 haalde er 20 meer en was al zwakker deel dan Tricky. http://www.gamed.nl/view/12093

Boogieboyz op 17-01-2011 om 19:47 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Pfff een jaar... yay.

Gewijzigd door Boogieboyz op 17-01-2011 om 19:50

Gast (83.83.106.xxx) op 17-01-2011 om 22:00
Amped :')

Louis Tinner op 17-01-2011 om 22:18 [Niv: 201 / Exp: 10063]
On-topic: heb zwaar mijn twijfels, dingen als ' Elke helikopter kent zijn eigen bestuurder met eigen stem en persoonlijkheid' en die bergen zo precies mogelijk naabootsen, lijkt het erop of de focus weer eens op de verkeerde zaken liggen

Maar die survivalmode daar ben ik wel geinteresseert in, alhoewel het stijltje me zo 123 niet aanspreekt

Gewijzigd door Louis Tinner op 17-01-2011 om 22:18

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
SSX
Type:
Game
Releasedatum:
02-03-2012
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media