De laatste tijd lijkt Activision maar weinig plezier te beleven aan hun samenwerking met Tony Hawk, de titels worden kwalitatief steeds slechter en de verkopen nemen hiermee sterk af.
Eric Hirshberg, de COO van Activision, lijkt zich echter maar weinig zorgen te maken. Volgens hem heeft het Tony Hawk merk namelijk een zogeheten 'staying power' en iconische status zoals we die kunnen vergelijken met Michael Jordan.
“And that doesn’t mean that other great skaters haven’t come up who are younger and more current, but he really is that kind of Mount Rushmore-level guy in that category, so that’s not the issue."
Door slimme vragen te stellen en innovatie door te voeren zullen ze zelfs de mensen weer terug gaan winnen. Een positieve gedachte nadat zowel Tony Hawk: Ride als Tony Hawk: Shred behoorlijk geflopt waren. Volgens Hirshberg zegt dit echter nog niets, het onlangs uitgekomen Tony Hawk: Shred is voor hem nog geen gesloten boek, zo verwacht hij met de aankomende kerstdagen nog de nodige verkopen neer te gaan zetten. Om deze strategie kracht bij te zetten zullen ze ook nog flink wat marketing gaan voeren.
|