Een game die elementen uit Dungeon Siege, Baldur's Gate: Dark Alliance, Gothic en Neverwinter Nights wil combineren legt voor zichzelf een hoge lat. Toch wil The Witcher het proberen, weet The Witcher al deze elementen te combineren tot een mooie RPG game?
CD Project Red Studio doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, maar als je een nieuwe game maakt en die vergelijkt met andere grote games dan heb je wel lef. The Witcher moet vooral de groep oudere gamers gaan interesseren door een simpel maar interessant game systeem. Daarnaast heeft de game volgens de makers "a complex plot and attractive 3-D graphics".
De ontwikkeling van de game zit al in een ver stadium en zou bijna af zijn. De gamewereld is gebaseerd op de boeken van Andrzej Sapkowski maar het is geen probleem als je hem niet kent. In die wereld leven er Witchers, personen die monsters moeten doden. Ze worden als kind weggehaald bij hun ouders om hen te trainen.
De Witcher die in deze game te bespelen valt, is nog niet echt ervaren. Hij praat graag, hij is grappig en nog maar een beetje cynisch. Hij lijkt op een mens maar hij is eigenlijk een mutant die speciaal gemaakt werd om monsters te doden. Door de game heen kun je zijn persoonlijkheid veranderen, hij kan een held worden of een superschurk.












|