Preview: Fighters Uncaged
Door Rene Groen op 06-11-2010 om 12:15
|
Bron: Gamed
|
Wanneer je als ontwikkelaar van mening bent dat er binnen de huidige game-industrie teveel casual en familie georiënteerde titels zijn kies je uiteraard voor het tegenovergesteld. Het resultaat draagt de naam Fighters Uncaged en zal bij de lancering van Kinect verkrijgbaar zijn.
Enkel het idee was echter niet voldoende en dus kreeg Fighters Uncaged een waar verhaal mee. Als speler kruipen we in de rol van Simon Kay, een man die om een onbekende reden gedwongen wordt om deel te nemen aan illegale gevechten. Wanneer een verhaal in één zin is samen te vatten zegt dit eigenlijk al voldoende, het draait er dan ook vooral om dat we voor de Kinect camera vechtbewegingen dienen te maken die overgenomen worden in de game. Ontwikkelaar AMA Studios gaat echter verder dan dit, ze zeggen dat we aan de hand van de game zelfs de Muay Thai kickbox technieken bij zullen leren.

In de titel zullen we zeventig verschillende aanvallen in de strijd kunnen gooien die vooral gebaseerd zijn op martial arts. Om tot al deze aanvallen te komen mogen we gebruik maken van onze vuisten, knieën, benen, ellebogen en zelfs het hoofd. Het geeft aan dat het een donkere game betreft waarin harde actie niet geschuwd wordt, getuige niet alleen de flinke lading bloed, maar wat ook weerspiegeld wordt in de omgevingen. De game kent er in totaal 21, waarbij we onder andere in donkere steegjes, bij een haven en zelfs een verlaten kerk terecht komen. We kunnen zelfs speciale aanvallen gebruiken door bij een volle meter onze stem te gebruiken, echter is nog onduidelijk wat we op deze momenten precies moeten schreeuwen.
Fighters Uncaged kiest voor een camera die schuin boven het karakter staat. Het zorgt ervoor dat we tegelijkertijd moeten zien wat ons eigen karakter doet, maar tevens wat onze tegenstander van plan is. Dit is belangrijk want naast onze eigen vechtbewegingen is het tevens mogelijk om de aanvallen van tegenstanders te blokkeren. Inspiratie is hierbij gehaald uit Puch-Out!!, volgens de ontwikkelaar een titel waarbij we een tegenstander moeten lezen en snel moeten reageren op zijn aanvallen.

Onze tegenstanders zijn in te delen in drie groepen: de dunne vechters die snel en flexibel zijn, de dikkere vechtersbazen die weliswaar sloom, maar zeer krachtig zijn en als laatste de vechter die een mix vormt van deze twee. De technologie achter de game zorgt ervoor dat vechters realistisch reageren, een langdurige reeks stoten zorgt er bijvoorbeeld voor dat ze even op adem trachten te komen door naar achteren te stappen en een aanval op het hoofd kan ze tijdelijk het zicht doen ontnemen. In totaal kent iedere vechter zes van deze zwakke punten op het lichaam waar je als speler gebruik van kunt maken.
Net als veel andere Kinect titels lijkt Fighters Uncaged vooral ontwikkeld te zijn om ons actief bezig te laten zijn voor de camera. Hier is niets mis mee, maar de vraag is natuurlijk wel hoe lang het leuk blijft om voortdurend hetzelfde te doen, zeker als we weten dat de game slechts door één persoon speelbaar is en we dus niet tegenover een menselijke tegenstander onze krachten kunnen meten. Hoewel in een eerder stadium online gameplay werd toegezegd is hier al even niets meer over naar buiten gebracht. De titel is bij de lancering van Kinect verkrijgbaar en dan zullen we een oordeel geven of de game daadwerkelijk de moeite waard is om blauwe plekken voor uit te delen.
|
|
|
|
12:26 Ex-Starbreeze developers bij id en Bethesda
12:15 Kinect Sports
|
Reacties (10) |
|
Pagina:
1
|
|
sotarK
op 06-11-2010 om 12:18
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Gemiddelde score van 4,1 op metacritics
|
|
Roderick
op 06-11-2010 om 12:21
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Ja dit lijkt veruit de minste Kinect launchgame. Gelukkig doet The Fight het niet veel beter, of wil je dat niet horen sotarK?
|
|
sotarK
op 06-11-2010 om 12:24
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Ach heb geen Move en geen Kinect dus het boeit me allebei niet .
|
|
Gast (109.130.27.xxx)
op 06-11-2010 om 12:28
|
Hoe herken je een PS3 fanboy: hij haalt een game meteen onderuit zonder hem ooit te spelen. Hoe herken je een 360 fanboy? Hij haalt er een PS3 game bij terwijl het gaat om de bespreking van een 360 game.
|
|
sotarK
op 06-11-2010 om 12:31
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Als een game gemiddeld een 4,1 haalt zal ik 'm waarschijnlijk wel nooit spelen .
Net als The Fight overigens .
@gast 109
lol
Gewijzigd door sotarK op 06-11-2010 om 12:42
|
|
LePok
op 06-11-2010 om 12:36
[Niv: 48 / Exp: 2415]
|
zijn allerbei boutgames. ga ze ook allerbei niet halen. kinect wel maar alleen voor dance central hahah
|
|
deathtanz matisk
op 06-11-2010 om 12:40
[Niv: 59 / Exp: 2935]
|
Goedzo Roderick, nice bait 
Ohja en lol @ Kinect, die troep komt niet in m'n huis tot er een fatsoenlijke game voor uitkomt.
Gewijzigd door deathtanz matisk op 06-11-2010 om 12:43
|
|
Louis Tinner
op 06-11-2010 om 14:08
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Was me al duidelijk dat dit voor geen meter ging werken ook dat ps3 spel niet, veel te trage gameplay, hoe kan dat ooit werken als jij jezelf veel sneller kan bewegen
|
|
Wii gamer
op 10-11-2010 om 17:49
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Hoe herken je een nintendo fanboy?
^^ look up the name.
anyway, Move lijkt me nog wel enigszins geschikt voor spellen, aangezien het wel enigszins *kuch* lijkt op de Wii-mote. Kinect lijkt me regelrecht gefaald.
|
|
Gast (80.56.234.xxx)
op 22-11-2010 om 11:55
|
wow dit spel word keihard, punten scoren met shaduwboksen voor de tv..gruwelijk! :D
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|