Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Feature:

Halo: Reach: Multiplayer


Door Roderick op 12-09-2010 om 11:12
Bron: Gamed

14 september verschijnt (voorlopig?) de laatste Halo game van ontwikkelaar Bungie. Het team achter de Halo reeks wil er een spetterend slot aan geven en zegt met Halo: Reach alle registers los te hebben getrokken. Wij kijken alvast naar de veranderingen en mogelijke verbeteringen die Bungie in Reach heeft toegepast.

Vanaf het tweede deel in de Halo serie is multiplayer een onmisbaar element in de game geworden. Het tweede deel kende tot voor kort nog vele spelers op het Xbox Live van de eerste Xbox. Nu dit niet meer mogelijk is zijn de die-hard fans genoodzaakt een overstap te maken naar de Halo 3 multiplayer. Wat ze ook kunnen doen is wachten Halo: Reach in de winkels ligt. Bungie belooft een paar stevige vernieuwingen als het gaat om de multiplayer in Halo: Reach. Wij nemen de verschillende aspecten onder de loep, nog voor de game op 14 september in de winkels ligt. De standaard multiplayer, Forge World en Firefight worden bekeken om jullie alvast klaar te stomen voor de multiplayer.

Tijdens de beta van Halo: Reach hebben veel gamers al kennis kunnen maken met de multiplayer uit Halo: Reach. Daaruit kwamen meteen de belangrijkste veranderingen naar voren: de armour-abilities, de loadouts, het uitgebreidere experience-systeem en de nieuwe modes. Vandaag nemen we deze nogmaals kort onder de loep. De armour-abilities geven de Spartans nieuwe mogelijkheden, bijvoorbeeld het gebruik van een jetpack, tijdelijke onsterfelijkheid of de mogelijkheid om te sprinten. In de multiplayer krijg je de mogelijkheid om voor een match een armour-abilitiy uit een lijst te kiezen, waarmee je vervolgens ten strijde gaat. Dit heeft meteen te maken met de load-outs, die een beetje lijken op de classes uit de Call of Duty serie. Je kiest je hele arsenaal in één keer en gaat daarmee het gevecht in. Het vernieuwde experience-systeem geeft je de mogelijkheid om geld (natuurlijk te verdienen met stapels kills) te besteden aan veranderingen aan je Spartan. Hoe meer geld, hoe vetter je eigen Spartan er uiteindelijk uit zal zien. Daarbij heb je nog de mogelijkheid om deze eigengemaakte Spartan ook in de singleplayer te gebruiken.


Veel is er al gezegd over deze vernieuwingen, wat even ruimte geeft om naar de nieuwe multiplayer modes te kijken. Naast de standaard multiplayer modes zijn er in Reach een viertal nieuwe modes aanwezig: Headhunter, Stockpile, Generator Defense en Invasion. Invasion duurt meerdere rondes en draait allemaal om een gevecht tussen twee teams waarbij het ene team verdedigt en het andere aanvalt. Gevechten spelen zich in verschillende rondes plaats, waarbij de locatie waar het gevecht plaatsvindt steeds zal verplaatsen. Generator Defender is een meer statische vorm van het aanval-verdedigen spelletje. Het doel is om drie generatoren op de map aan te vallen dan wel te verdedigen. Stockpile is weer een meer dynamische vorm van Capture the Flag waarbij verschillende vlaggen, verspreid over de map, naar bepaalde punten moeten worden gebracht, die op een willekeurig tijdstip geactiveerd worden. Tot slot is er Headhunter, een combinatie tussen Capture the Flag en Deathmatch waarbij je je tegenstanders moet doden, hun skulls (die uit je tegenstander vliegen bij het doden) moet oprapen en naar een bepaalde plek op de map moet brengen om punten te scoren.

Om de standaard multiplayer modes en maps wat meer flexibiliteit te geven komt Bungie met Forge World voor Reach. Forge (uit Halo 3) is een map editor waarbij je met bestaande elementen uit de verschillende maps nieuwe variaties kunt maken. Dit had zo zijn beperkingen, vandaar dat Bungie een flinke stap vooruit wilde zetten met Forge World. In deze modus kun je doen wat je wil, zolang je dit maar in de Forge World doet. Dit is een enorme map met verschillende eigenschappen: heuvels, afgronden, vlaktes, stranden, delen van gebouwen en ga zo maar door. Deze elementen staan vast en verder kun je met de bouwstenen van de Halo: Reach engine bouwen waar je zin in hebt, Hierin bestaan dus zeer veel mogelijkheden, waarbij de community echte creativiteit kan laten zien. Daarnaast is het mogelijk om met de verschillende multiplayer modes te spelen in Forge World, waarbij je deze modes naar je eigen wens aan kunt pakken. De mogelijkheden van Forge World lijken op dit moment onbeperkt, maar de beperkingen zullen ongetwijfeld snel door de creatievelingen worden opgepikt. Dit is echter afwachten tot we er allemaal mee aan de slag kunnen.


Tot slot blijft er Firefight over. Bungie heeft Firefight geïntroduceerd met Halo 3: ODST en deze mode bracht ODST veel waarde. Het doel in Firefight is simpel: versla verschillende rondes met steeds moeilijker wordende vijanden en knal je scores naar een zo hoog mogelijk niveau. Simpel, maar doeltreffend. Firefight is te spelen met maximaal vier spelers en brengt in Reach veel elementen die je ook in de standaard multiplayer hebt. Zo is matchmaking via Xbox Live nu een mogelijkheid (waardoor je niet alleen met vrienden hoeft te spelen) en zijn er veel meer aanpassingsmogelijkheden. Zo kun je aangeven hoe lang een Firefight maximaal mag duren (in tijd en in rondes), zijn de eigenschappen van de tegenstanders aan te passen (bijvoorbeeld hoe taai ze zijn of hoe graag ze je doodgooien met granaten) en is er een specifieke skullset uit te zoeken. Ook is het in Firefight mogelijk je Spartan naar eigen wens aan te kleden en wordt er gebruik gemaakt van de verschillende armour-abilities en loadouts om verschillende strategieën aan te moedigen.

Met het artikel over de singleplayer, dat gisteren verscheen, en het artikel over de multiplayer van vandaag ben je hopelijk alles te weten gekomen over Halo: Reach. Of Halo: Reach uiteindelijk de knaller zal zijn waarmee Bungie de serie vaarwel wil zeggen leren we vanaf 14 september. Ook zullen we ervoor zorgen zo snel mogelijk een review voor jullie klaar te hebben zodat jullie meteen weten of dit weer een Halo game is om in huis te halen.


11:12  WWE Smackdown! vs. Raw 2011
11:08  Screenshots Blood Drive
 Reacties (32)
 Pagina: 1 | 2
Gast (95.97.105.xxx) op 13-09-2010 om 10:06
@ Aced

Killzone 3 :)

Gast (82.74.119.xxx) op 13-09-2010 om 11:55
Snel mn xbox terugsturen naar microsoft om hem te reparen :P

Gast (77.248.230.xxx) op 13-09-2010 om 17:23
aced ik heb zelf een xbox mafkees

GanGsterG op 13-09-2010 om 18:27 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@ACED
hahahah grapjas hoe kan je halo missen als KZ3, RE3 mass effect 2 er nog aangaan komen.

deathtanz matisk op 13-09-2010 om 19:29 [Niv: 59 / Exp: 2935]
Ik kan niet zeggen dat PS3-only players echt iets geweldigs missen want ik heb Reach nog niet, maar ik denk dat de pijn van de PS3-only owners wel verzacht kan worden met Killzone 3
En dat iedereen 10en uitdeelt als een gek maakt het ook nog neit 10-waardig.

Gewijzigd door deathtanz matisk op 13-09-2010 om 19:42

AceD op 13-09-2010 om 20:01 [Niv: 22 / Exp: 1081]
GanGsterG, leer mijn naam eens fatsoenlijk schrijven.
Mass Effect 2 was er als eerst op de xbox hahaha, dus wat.. Doet pijn he, van Gears of War? Of pijn van Final Fantasy? Of pijn dat red dead's graphics beter waren op de xbox (en dat is echt waar)
Ik weet het.
En helaas van Killzone 3, ik vind Killzone wel echt vet

Lol gast77, je begreep mijn punt hopelijk

Ga het eens over Reach hebben dan. ik spam tenminste niet al de PS3 topics onder met commentaar over het spel. Kan ik wel doen hoor, als je dat liever wil. Maar ik voel daar niet zoveel voor. Beter laat je beiden consoles en hun spelers in hun waarde.

GanGsterG op 13-09-2010 om 22:30 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@ACED
volgens mij is dat je nickname en niet je echte naam.
Ja maar het doet toch pijn bij de 360 bezitters dat die naar de ps3 komt kijk maar zelf naar de topic waar dat bekend werd wat waren er daar veel aan het huilen.

En van gears of wars doet me geen pijn hoor is wel een goeie shooter, maar iets te amerikaans.
Final fantasy oh daar heb ik niks mee en mijn part word die xbox exclusive het is nu meer een fighting fantasy.

Op de 360 was het beeld idd mooier doordat het een betere fremarate enzo had.
Maarja ze waren op beide versies lelijk dus WTF boeit het.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media