Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

'Castlevania: LoS gaat voor mainstream'


Door Rene Groen op 02-06-2010 om 15:11
Bron: CVG

Vroeger waren wij gamers volgens velen maar raar. Als een opgejaagd volk dat zich opsloot en schuw waren voor de buitenwereld. Tegenwoordig is het echter andersom, game je niet, dan ben je pas echt raar.

Steeds meer ontwikkelaars maken dan ook een knieval naar deze groep. De ene doet dit door games te ontwikkelen die met één knop te spelen is, de ander door zijn reeds bestaande franchise om te zetten om een grotere doelgroep aan te spreken.

Dit laatste lijkt nu het geval bij Konami. Dave Cox, hoofd productieplanning, laat weten dat de Castlevania serie voorheen vooral Japanse invloeden kende, zowel in aanzicht als in speelstijl. Met Lords of Shadow veranderen ze dit nu, de game zal meer mainstream worden en daardoor het Westerse publiek meer aanspreken. Konami is volgens hem ook een punt gekomen dat ze dit moeten doen: zich minder concentreren op het Japanse publiek en meer rekening houden met het Westen.

Grote vraag is nu natuurlijk: heeft Cox gelijk door een verandering in de serie door te voeren, of had Castlevania bij het oude moeten blijven?


15:16  Rare met nieuw logo wegens 25-jarig bestaan
15:04  Hayter geeft update over MGS film
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (85.145.136.xxx) op 02-06-2010 om 15:37
naar mijn idee gaat het met die castlevania serie helemaal de verkeerde kant uit. Eerst al judgement, waar geen mens op zat te wachten, een paar jappen daar gelaten, daarna kregen we dat despair of harmony wat dus niet (wat ik eerst hoopte) een DS game bleek, maar multiplay rommel a la tales of VS. Nog niet zo lang geleden kregen we er dan nog de puzzelgame encore of the night bij, waar volgens mij ook weinig castlevaniafans blij van zullen worden. En nu moet de zaak opeens weer mainstream. Toen ik de beelden van Los zag, dacht ik: dit is weer een Castlevania met potentie, maar nu ik dit hoor ben ik daar ineens veel minder zeker van. Die Cox Doet de serie volgens mij weinig goed. Veel te veel een het schoorhondje van Koijama. En die kan best games maken, MGS is daar het levende bewijs van, maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat hij een castlevania kan produceren. Het zijn ten slotte wel verschillende soorten games. Waar is IGA gebleven, waar het mooie tekenwerk van Ayami Kojima? zij hebben de serie groot gemaakt, en dat mogen ze in mijn ogen ook nog wel jaren doen, niet die debiele spanjaarden van mercery steam

Gast (83.87.186.xxx) op 02-06-2010 om 16:13
Ze hebben ook gezegd het heet castlevania, maar het staat los van de serie.
Dus het heeft geen zin om te vergelijking.
Je kan het onderhand als een reboot zien.
Niet dat ik er ook blij mee ben, maar we zullen het resultaat zien !

Gast (86.90.179.xxx) op 02-06-2010 om 17:10
kan iemand mijn uitleggen wat 'mainstream' nou eigenlijk is, en wat dit inhoud voor deze game? ik weet dat 'hardcore' de spellen als Halo en Modern Warfare zijn, maar waardoor zijn deze spellen zo anders dan de spellen voor de mainstream? zulke populaire spellen zijn dan toch eigenlijk juist voor de mainstream? ik ben in de war, hoop dat iemand mij het kan uitleggen.

Gast (188.88.159.xxx) op 02-06-2010 om 17:26
Laten ze maar een remake maken van sympathy of the night

Louis Tinner op 02-06-2010 om 18:06 [Niv: 201 / Exp: 10063]
@gast 86: tsja laat al die termen maar varen zou ik zeggen, allemaal holle termen die vooral door mensen gebruikt wordt die graag alles in hokjes stoppen, er daar zijn er veel van.
De term mainstream wordt naast in games ook bij films, boeken, kunst, muziek, mode etc. gebruikt om aan te duiden dat dit voor een grote massa bedoeld is, ofwel veel mensen moet aanspreken en voor hun interessant is of zou moeten zijn. (Halo en MW helemaal geen hardcore spellen, maar mainstream spellen, dat er in wordt geschoten betekent niet dat het hardcore is of zo, maar fuck die term....) Bij deze castlevania game zal het wel zoiets betekenen dat het toegankelijker moet worden (lees dat het spel meer moet gaan verkopen)

Trouwens die introductie van deze nieuwspost slaat kant nog wal vind ik (zo wel goed? )

Gewijzigd door Louis Tinner op 02-06-2010 om 18:08

Gast (83.86.138.xxx) op 03-06-2010 om 02:43
Castlevania is jaren geleden al kapot gemaakt door Konami. De laatste goede was de PS1 versie. NU ze de game ook nog eens casual gaan maken zal er wel helemaal niks meer van over blijven. Zonde van een ooit zo goede reeks.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Castlevania: Lords of Shadow
Type:
Game
Releasedatum:
07-10-2010
Ontwikkelaar:
Mercury Steam
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media