Het lijkt de nieuwste hype aan het worden onder gameontwikkelaars: gratis downloadbare content aanbieden voor een game, mits je een code invoert die éénmaal te gebruiken is. Deze code krijg je alleen bij de aankoop van een nieuw spel en het is dan ook de bedoeling hiermee tweedehands verkoop tegen te gaan.
Om problemen met klanten te voorkomen is retailer GAME bezig met het maken van stickers en procedures voor hun winkelnetwerk. Deze stickers moeten klanten informeren dat niet alle tweedehandsgames toegang hebben tot gratis DLC. Deze stickers moeten binnen in alle GAME winkels door Europa te vinden zijn.
Deze actie komt maar een paar weken nadat er een aanklacht was ingediend tegen de retailer GameStop. Een klant klaagde de winkel namelijk aan, omdat hij niet geïnformeerd was dat de gratis DLC bij Dragon Age: Origins niet beschikbaar was als de game al gebruikt was. Deze rechtszaak is momenteel nog steeds aan de gang.
Wat vinden jullie van deze actie? De juiste methode om klanten in te lichten, of zouden uitgevers en ontwikkelaars hiervoor moeten opdraaien? Laat het ons weten in de reacties.
|