Wat gebeurt er wanneer een film ontzettend succesvol is? Juist, dan wordt een bijbehorende videogame uitgebracht (welke vaak van erbarmelijke kwaliteit is). Toch zijn er altijd weer de echte fans van de film die de game kopen, wat toch weer voor een leuk zakcentje bij de ontwikkelaar zorgt.
Des te gekker is het dan ook dat we geen 'echte' Twilight videogame hebben zien verschijnen. De films zijn een groot succes en de serie kent inmiddels miljoenen fans. Analist Nick Gibson begrijpt er ook niks van, op deze manier loopt een ontwikkelaar heel veel geld mis:
quote: Given how hot a property it is, [a Twilight video game] could easily present a seven-figure exploitation opportunity, especially if publishers consider taking it beyond retail gaming and considers network gaming. It may well be that the rights holders aren't aware of the potential benefits because they haven't explored the games market before.
Onbegrijpelijk, want volgens ons is het toch wel aardig bekend dat de Twilight films zeer grote successen waren.
Een Twilight game gebaseerd op de films is er dus nog niet, maar afgelopen vrijdag kwam Konami wel met Scene It? Twilight, een speciale versie van Scene It? voor de Twilight fans. Of die game bevalt, lees je later deze week terug op Gamed.
|