Met Crackdown lanceerde Real Time Worlds in 2007 een vermakelijke actiegame exclusief voor de Xbox 360. Voor Crackdown 2 zit er een andere ontwikkelaar achter het stuur, maar met veel van dezelfde mensen.
Deze ontwikkelaar is Ruffian Games, in een interview met producer James Cope komen de fouten naar buiten die ontwikkelaar heeft gemaakt. Dit heeft met name te maken met het feit dat de game te repetitief was, waar het team nu spijt van toont. Cope vertelde dat één van de grootste minpunten van de game zat in de missiemechaniek, deze was namelijk veel te herhalend. Het was origineel niet zo bedoeld, maar zo is het uiteindelijk door omstandigheden zo geworden.
quote: One of the biggest flaws with Crackdown was the actual mission mechanic was just so repetitive. It was not intentionally [made] that way, it just pulled back to being lowest common denominator sort of thing.
Zo is volgens Cope het steeds opnieuw opnemen tegen bazen en dan steeds hetzelfde doen niet verdienstelijk. Zelf krijgt hij er altijd een naar gevoel van en daarom zijn veel van die problemen verholpen in Crackdown 2.
quote: [Taking on] bosses and doing the same thing over and over again was really unrewarding. That always makes me cringe a little bit. This is a good chance to say we've addressed a lot of that [in Crackdown 2].
Men dacht meer aan variatie bij de ontwikkeling van de game, achteraf wordt dit dus gezien als de fout die voor de herhaling heeft gezorgd.
quote: We've thought more about how the interplay works in the game and added more variety. But we had to make that mistake to get to where we are. I'm glad to say we've improved on it.
Crackdown 2 moet later dit jaar verschijnen exclusief op de Xbox 360.
|