Disney heeft de afgelopen jaren steeds meer stappen gezet in de gameindustrie. Met grote, maar ook minder grote successen, heeft het bedrijf een conclusie kunnen trekken over hun toekomst in de gameindustrie.
CEO Bog Iger van Disney zegt dat er nog grote mogelijkheden zijn voor hun om een goede omzet te behalen in de game markt, maar dat men minder zal investeren in grootste games voor de PS3 en 360.
quote: It is pretty clear that the higher end console games are a little bit more challenged in the world where not only they are more costly to produce and market, but there is just much more competition from casual games and games on platforms like the iPhone iTouch platform.
Het mag volgens Iger duidelijk zijn dat games voor de krachtigere consoles wat meer problemen om de hoek komen kijken. In die markt zijn die productiekosten namelijk niet alleen hoger, maar is er ook veel meer concurrentie in de vorm van casual games en games op platforms als de iPhone.
quote: Disney branded [games] seem to perform better on the Nintendo Wii and DS platforms and on the platforms that are not to the high-end console games. And so while we're going to continue to make games for the high end, we'll be very, very judicious in how many and which ones we choose.
Volgens Iger verkopen games die van Disney afkomstig zijn beter op de Nintendo Wii, DS en andere minder krachtigere apparaten. Hij geeft aan dat ze nog wel games blijven maken voor de 360 en PS3, maar dat men veel strenger zal gaan kijken naar de hoeveelheid en het soort game. De focus van het bedrijf is dus aan het veranderen, maar met Split-Second en Tron zijn er toch nog enkele games in ontwikkeling voor de krachtigere apparaten.
|