Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Preview:

Sonic & SEGA All-Stars Racing


Door Rene Groen op 03-02-2010 om 09:28
Bron: Gamed

Vroeger was Sonic vooral sterk op eigen kracht, maar de laatste tijd zien we hem eerder als onderdeel van een game, omringd door andere gamekarakters. Dat dit een succesformule is bleek al uit de titels waarbij de blauwe egel aan de Olympische Spelen mee deed, maar SEGA vond dat het nog gekker kon.

Hoewel Sonic namelijk trots als eerste naam op SEGA’s nieuwe titel staat, daar is hij zeker niet de hoofdrolspeler, hij is onderdeel van een groter geheel waarbij competitie wederom centraal staat. Dit keer niet op ski’s of met hardloopschoenen onder gebonden, maar vliegend of scheurend in een auto of motor. Jawel, jullie hebben het inmiddels al door, Sonic en kornuiten gaan de strijd met elkaar aan op de racebaan.

In eerste instantie lijkt het idee maar weinig origineel, Mario doet het namelijk al vele jaren met veel succes, maar originaliteit is dan ook niet hetgeen wat SEGA nastreeft. Sterker nog, wanneer we naar de titel kijken zien we veel overeenkomsten in de vorm van snelheidsboosts en power-ups, maar gelukkig heeft SEGA hier wel een eigen variatie in aangebracht.


Ten eerste neemt dit keer niet ieder karakter plaats in een traditionele kart, maar kunnen we kiezen uit een motor, een hovercraft, een off-road racer of een race-auto. Ieder van de voertuigen heeft zijn eigen voordeel, zo zijn off-road racers goed in sneeuw en modder, rijdt een race-auto goed op verharde ondergronden en wordt de hovercraft helemaal niet beďnvloedt door een ondergrond. Dit laatste klinkt als een groot voordeel, maar het grote nadeel is tegelijkertijd dat je in de hovercraft niet kunt driften. Dit driften, het zo schuin mogelijk aansnijden van een bocht, zorgt ervoor dat er een meter gevuld wordt die ingezet kan worden om extra snelheid op te bouwen. Terwijl je een drift in zet dien je een knop ingedrukt te houden, en door deze op het juiste moment los te laten krijg je een snelheidsboost om snel de bocht uit te komen.

Een andere element dat ons niet vreemd is in racegames zijn de power-ups, en deze ontbreken dan ook niet. Naast de traditionele voorwerpen, denk aan variaties op schilden en bananen, zijn er ook enkele originele toevoegingen gedaan. De leukste is wellicht een ster die ervoor zorgt dat de controls van je tegenstanders tijdelijk omgekeerd zijn, hetgeen tot heel wat chaos kan leiden. Naast al deze ‘kleine’ power-ups zijn er ook nog de zogeheten All-Star-Moves, welke ieder karakter een speciale gave geven, denk aan Sonic die tijdelijk Super Sonic zal worden. De All-Star-Moves zullen redelijk schaars aanwezig zijn, en vooral worden vergeven aan de racers die achterop liggen. Persoonlijk deed dit mij iets teveel denken aan Mario Kart Wii, waarbij de balans vaak zeer oneerlijk was, maar ontwikkelaar Sumo Digital belooft ons dat ze de balans goed in het oog zullen houden.


Daar waar Nintendo uit een grote stal karakters kan kiezen, daar heeft SEGA voor een andere oplossing gekozen. Sonic staat vooral in de titel om mensen te trekken, maar tegelijkertijd om aan te geven dat zowel karakters uit het Sonic-universum (denk aan Tales, Shadow en Doctor Eggman) als van andere SEGA titels aanwezig zijn. Bij de SEGA karakters moeten we denken aan Amigo (Samba de Amigo), Ryo Hazuki (Shenmue) en AiAi (Super Monkey Ball). Deze karakters worden op de Xbox 360 nog eens aangevuld met Banjo en Kazooie, alsmede Avatars, terwijl we bij de Nintendo Wii onze Mii’s op de stoelen kunnen plaatsen. Onduidelijk is nog of er ook een deal met Sony gesloten is, waardoor ook de PlayStation 3 enkele exclusieve karakters zal krijgen.

Naast het rijden van races, de Grand Prix mode genaamd, is er ook nog een Mission mode aanwezig. Al teveel duidelijkheid is er nog niet, maar de naam doet al vermoeden dat we hier missies moeten afronden met doelen die vooraf gesteld zijn. Ook een multiplayer ontbreekt uiteraard niet, naast het afwerken van races (vier spelers via splitscreen of acht spelers online) is er ook nog een Arena waarbij spelers elkaar met power-ups te lijf gaan. Dit alles doe je gelukkig niet alleen voor een eervolle vermelding, je verdient er namelijk ook nog eens zogeheten SEGA Miles mee. Deze punten kun je inwisselen voor bijvoorbeeld muziek, extra tracks of geheel nieuwe personages.

Al met al lijkt SEGA & Sonic All-Star Racing niet zozeer origineel te gaan worden, maar simpelweg een racegame voor het hele gezin. Of dit ook voldoende is om een kwalitatieve titel af te leveren weten we op 26 februari, dan verschijnt de titel op de PC, Nintendo DS, Nintendo Wii, Xbox 360 en PlayStation 3.


09:28  Heavy Rain
09:27  Beelden World of Outlaws: Sprint Cars
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Snakesonic op 03-02-2010 om 12:51 [Niv: 57 / Exp: 2832]
Ryo Hazuki

Gast (85.147.20.xxx) op 03-02-2010 om 13:01
Ik vind deze preview echt zeer matig en denegrerend richting SEGA. Er is al een review geweest door gamesmaster waar de game een 8.3 kreeg en geprezen werd, omdat het de enigste game is die kan concurreren met Mario Kart. Het had volgens hun nog niet het Mario Kart fanbase gehalte, maar dat komt omdat Mario Kart al zolang Kart games maakt.

Er is ook een preview door playr waar ze 5 punten aanhalen waarom SASR beter is dan mario kart. Hun gave deze redenen.

5: Het is niet alleen voor Nintendo Consoles
4: Track design is zelfde als MK + meer Whoah eff.
3: AI is beter
2: Speed is meer erin verwerkt.
1: Je hebt keuze uit allemaal fantastische orginele characters van SEGA

Ik ben het met beide groepen eens. In deze preview word dit gezegt.

" Daar waar Nintendo uit een grote stal karakters kan kiezen, daar heeft SEGA voor een andere oplossing gekozen "

Opzich heeft SEGA de grootste stal ter wereld met orginele characters. Mario games zitten altijd voor 80% gevuld met characters uit de mario franchise en daarnast pas andere IP's.

Deze game gaat ownen

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-02-2010 om 13:45 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Gast: Dat de game een 8.3 krijgt staat natuurlijk totaal los van deze preview. Wat ik aanhaal wat je als denigrerend kan zien zijn de verwijzingen naar Mario Kart en dat Sonic vooral nog in 'partygames' succes heeft, beide punten zijn echter niet bepaald discussievoer, ze staan gewoon vast. Daarnaast haal jij twee dingen door elkaar: een preview en een hands-on. Vanuit een hands-on hadden we kunnen bepalen of zaken als track design, AI en speed daadwerkelijk goed uit de verf komen. Ik ga echter negens in op deze punten (bekeken vanuit gameplay) omdat wij de game nog niet gespeeld hebben.

Verder zeggen wij inderdaad dat Nintendo een grote stal krakters heeft om voor hun titels uit te kiezen. Inderdaad, deze zijn vooral uit het Mario universum, maar dat is juist van Nintendo, dus daarin begrijp ik je dan ook niet. SEGA kiest voor een andere oplossing, namelijk Sonic in de titel plaatjes om aan te geven dat er zowel Sonic als andere SEGA karakters in de game zitten, ik zie daar geen enkel probleem in, sterker nog: ik juich het alleen maar toe.

Of deze game gaat ownen zullen we uiteindelijk beoordelen in een review, in deze preview hebben we enkel gekeken naar de inhoud van de game zonder hier een waardeoordeel aan vast te plakken.

Gewijzigd door Rene Groen op 03-02-2010 om 13:46

Gast (85.147.20.xxx) op 03-02-2010 om 14:00
Verder zeggen wij inderdaad dat Nintendo een grote stal krakters heeft om voor hun titels uit te kiezen. Inderdaad, deze zijn vooral uit het Mario universum, maar dat is juist van Nintendo, dus daarin begrijp ik je dan ook niet.

Opzich zijn alle characters die in SASR gebruikt worden ook allemaal van SEGA. Ik vind gewoon het feit dat je het , omdat het op mario kart lijkt het dan niet orgineel is. Er zijn 80.000 shooters die allemaal op elkaar lijken. Het is gewoon een genre. Kart Gaming. En dat de power ups etc op elkaar lijken is ook logisch. In shooters zijn het ook altijd geweren, zwaarde, bommen alleen anders vormgegeven. SEGA is een van de weinige die wel zeker orgineel is. Dat blijkt wel uit alle characters die erin zitten Dat staat pas vast.

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-02-2010 om 14:47 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Dus het probleem is eigenlijk dat ik de game met Mario Kart vergelijk, wellicht één van de grootste racetitels aller tijden die garant staan voor uren fun? Lijkt me nou niet echt 'matig', noch 'denigrerend' tegenover SEGA.


Gast (85.147.20.xxx) op 03-02-2010 om 14:50
zal wel aan mij liggen dan. Toch kwam het zo op me over als ik het lees.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Sonic & SEGA All-Stars Racing
Type:
Game
Releasedatum:
26-02-2010
Ontwikkelaar:
Sumo Digital
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media