Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

M2 Research onderzoekt ontwikkelbudgetten


Door Rene Groen op 13-01-2010 om 14:46
Bron: Develop-Online

Alvorens een game op de markt komt zijn er vele dollars of Euro's besteed om de titel te laten ontstaan, hoeveel geld hier precies mee gemoeid gaat onderzocht M2 Research.

In het onderzoek is te lezen dat de gemiddelde multiplatorm titel zo'n 18 tot 28 miljoen dollar kost, terwijl de 'high-profile games' hier nog eens overheen gaan. Als voorbeelden noemen ze Call of Duty: Modern Warfare 2 (ongeveer vijftig miljoen dollar) en Gran Turismo 5 (zo'n zestig miljoen dollar). Wanneer ontwikkelaars zich enkel op één platform richten kost de titel ongeveer tien miljoen dollar.

Vanuit de game-industrie is het nog maar de vraag of ze goed zullen reageren op het onderzoek. Vrees bestaat dat ontwikkelaars aan de hand van het onderzoek extra geld zullen vragen bij de uitgevers om hun titel mee te ontwikkelen. Dat hogere ontwikkelkosten ook een groot succes kunnen hebben konden we zien aan Call of Duty: Modern Warfare 2, de titel kostte zo'n vijftig miljoen dollar, maar haalde in zijn eerste vijf dagen zo'n 550 miljoen dollar op.


14:57  Pachter: '360 en PS3 goedkoper in de zomer'
14:40  Geen censuur in Heavy Rain
 Reacties (5)
 Pagina: 1
StuffedGamer op 13-01-2010 om 14:56 [Niv: 35 / Exp: 1752]
als ModernWarfare2 na 5 dagen al 11x de ontwikkelkosten heeft opgeleverd kunnen dus de prijzen van high profile games naar beneden?

En voor de 'overige' games betalen we toch gewoon lekker meer...

Gast (80.201.199.xxx) op 13-01-2010 om 16:01
marketingkosten meegeteld?

Stammetje91 op 13-01-2010 om 16:22 [Niv: 302 / Exp: 15113]
En dan nog steeds geen dedicated server support enablen. Het is eigenlijk belachelijk.

Gast (84.81.94.xxx) op 13-01-2010 om 16:51
en dan kost mw2 zelfs meer dan de normale games.
55 euro minimum voor pc en voor de console. was het dacht ik ook nog zoon 5/10 euro duurder.

im2 op 16-01-2010 om 16:53 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik dacht dat het budget van MW2 hoger lag. 60 miljoen is ongeveer het budget van een film als 300.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.