Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
First View:

Prince of Persia: The Forgotten Sands


Door NickPeters op 17-12-2009 om 09:38
Bron: Gamed

Tijdens de VGA werden we vermaakt met een CGI trailer waarin de prins nogmaals terugkeerde om met het zand der tijd te spelen. Hoewel de trilogie in principe werd afgesloten en er zelfs al een nieuwe Prince of Persia is uitgekomen, keert Ubisoft nu terug naar het verhaal dat eerder zo succesvol was. Heeft het wellicht iets te maken met de film? Of is er daadwerkelijk goed geluisterd naar het publiek? Vandaag gaan we een kijkje nemen naar de nieuwste titel: The Forgotten Sands.

Prince of Persia is een game die bij de ouderen onder ons een warm gevoel kreeg. In 1989 begon de prins zijn queeste om zijn geliefde prinses te redden. Een echte kopkraker, men had immers slechts 60 minuten om het spel in zijn geheel uit te spelen, na deze tijd zou er geen mooie vrouw meer zijn om te redden. Een vervolg kwam ook nog, al was dit meer van hetzelfde. Jaren later verscheen Prince of Persia 3D, een game met een geweldig level-design, maar enorme gebreken als het op de controls aankwam. Om deze reden flopte de game en werd de franchise in zekere zin bezoedeld.

Het was dan ook een gewaagde zet te noemen, toen Ubisoft de Prince of Persia licentie overnam in 2001. De Sands of Time trilogie werd echter een zeer succesvolle, waarbij het eerste deel door het merendeel van de fans de meeste waardering ontving. We mochten met de tijd spelen, naar alle lust door de levels heen klauteren en een episch verhaal doorlopen. Afgelopen jaar gaf Ubisoft de serie met het gelijknamige Prince of Persia nieuw leven. De game gooide praktisch het volledige Sands of Time concept over boord. We kregen een cellshaded grafische stijl, we kregen een arrogant hoofdpersonage dat niet kon sterven en een ongelofelijk demotiverend einde aan een gemakkelijke game. De hardcore Prince of Persia fans waren niet te spreken over de game, maar het had zeker zijn goede kanten.

De trilogie is echter de basis voor het nieuwe deel van de serie. Omdat de game tegelijk met de film uit moet komen, lijkt het misschien een verplichte keuze om terug te gaan naar deze stijl. Toch zie ik veel nieuwe kansen in de game. Qua tijdsbestek speelt de game zich af tussen The Sands of Time en Warrior Within. Dit betekent dat we wellicht lang kunnen genieten van een frisse prins, zonder dat het duistere teveel overwicht neemt, dit is iets wat mij persoonlijk stoorde tegen het einde van de trilogie. Na het avontuur in Azad (Sands of Time) reist de prins naar het koninkrijk van zijn broer.



Uiteraard komt hij hier problemen tegen, ditmaal in de vorm van een krachtig leger. Deze heeft het paleis onder controle en is uit op de vernietiging van het gehele koninkrijk. Om deze nieuwe vorm van kwaad uit te kunnen bannen zal de prins om moeten leren gaan met het leiderschap dat zijn titel met zich meedraagt. Echter wordt kracht betaalt met een grote prijs. Welke prijs dit precies is, is nog niet duidelijk. Sowieso heeft Ubisoft verder maar weinig losgelaten over wat we kunnen verwachten

Omdat we nu met een nieuwere generatie consoles te maken hebben vermoed ik dat het sprookjesachtige nóg beter naar voren zal komen dan dat bij Sands of Time het geval was. De game draait namelijk op de Anvil engine, dit is dezelfde engine die gebruikt werd voor de Assassin’s Creed games. Om deze reden verwacht ik enorm veel qua grafische pracht, met detailwerk die het oog zullen strelen. Even terug naar de trailer, we zien de prins acrobatisch klauteren en dit in hoge snelheid doen. Het moment dat ik dit stukje voor het eerst zag speelde in mijn hoofd gelijk de vergelijking naar het eerder genoemde Assassin’s Creed. In hoeverre dit waar blijkt te zijn zullen we moeten afwachten tot er daadwerkelijke gameplay getoond wordt in één van de trailers.

De grootste feature van de game was toch wel de mogelijkheid om met de tijd te rotzooien. Vertragen, stilzetten en zelfs terugdraaien van de tijd zorgde voor unieke gameplay, iets dat bij de nieuwe stijl totaal achterwege gelaten werd. Zelf ben ik uitzonderlijk blij, want ik vond het spelen met de tijd een geweldige tussenweg tussen sterven en blijven leven. Wellicht dat we nog meer mogelijkheden krijgen om met het zand te kloten. Het is in ieder geval duidelijk dat er veel potentie in deze nieuwe Prince of Persia zit, maar door de teleurstellende episodes van de trilogie kan het ook zomaar de foute kant opgaan. Ook hebben we nog de minder fortuinlijke versies, de handhelds en Wii versies waar het natuurlijk maar helemaal afwachten wordt. Hoe grappig ook, de tijd zal het leren! We kunnen de Prins in mei 2010 zelf weer onder de knoppen hebben.

Pagina: 1 | 2


09:47  Lage scores in Famitsu
08:13  Meer beelden No More Heroes 2
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Gast (62.132.129.xxx) op 17-12-2009 om 09:47
ik verwacht er weinig van, maar ik hoop dat het leuk word.

Shadowx op 17-12-2009 om 12:24 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Als Die Hard PoP Fan zeg ik : LAAT MAAR KOMEN

Uchiha_Shadow op 17-12-2009 om 12:29 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Een echte Sands of Time sequel zou wel fijn zijn ... maar een groot fan van de prins z'n nieuwe uiterlijk ben ik niet (beter dan de emo death metal prins uit deeltje 2, dat wel)

chimnino op 17-12-2009 om 15:52 [Niv: 94 / Exp: 4709]
Uchiha Shadow weet duidelijk wat emo en death metal is...

OT: Ik vond het laatste deel qua uiterlijk wel verfrissend en vind het jammer dat ze dit niet doortrekken naar een nieuw deel. Hoop dat er ooit nog een vervolg op PoP 2008 komt. Uiteraard moet je wel dood kunnen gaan en iets meer variatie is ook welkom. Maar het klauteren en de style vond ik uitermate geslaagd.

Uchiha_Shadow op 17-12-2009 om 16:04 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ok, niet zo serieus nemen, ik vond de donkere, gothic atmosfeer met hard rock gewoon totaal niet bij de prins passen. Deeltje 3 deed het iets beter.

Gast (62.132.129.xxx) op 17-12-2009 om 16:11
sorry hoor maar deeltje drie had je een dark side.? snap jou niet Uchiha

Uchiha_Shadow op 17-12-2009 om 16:21 [Niv: 344 / Exp: 17178]
"iets" beter

GekooktEi op 17-12-2009 om 16:48 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Uchicha

Klopt, de Prince had in deel 2 echt zo'n vierkant Warrior hoofd, zo'n uiting van agressiviteit, maar ik vond het het wel wat hebben. De gameplay was ook wel wat combatgerichter, dus daar vond ik het wel bij passen.

Louis Tinner op 17-12-2009 om 17:48 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Deze game, de setting en stijl is duidelijk gekozen om met die film te matchen (de pins lijkt zelfs op die acteur), dat vind ik persoonlijk heel erg lame, wat zeg ik dat is lame....

Dit spel lijkt me dan ook best slecht worden, maar kan ook vet uitpakken (op de ps360 dan, multiplatform wii spellen zuigen nou eenmaal) want het blijft een PoP spel

Shadowx op 17-12-2009 om 18:16 [Niv: 155 / Exp: 7765]
@Louis Tinner

Er zijn zat mensen die het waarderen dat zulke games op de Wii uitkomen, dat jij er geen reet aan vind ok maar een ander zal dat misschien weer van de 360 en PS3 zeggen.

Louis Tinner op 17-12-2009 om 18:27 [Niv: 201 / Exp: 10063]


Fijn dat ie op de Wii ook uitkomt hoor, maar daar had ik het dan ook niet over.... Ik bedoel alleen dat de Wii-versie naar alle waarschijnlijkheid matig uitpakt, zoals bij bijna alle games die ook op de ps360 uitkomen

Shadowx op 17-12-2009 om 19:26 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Wat jij matig vind kan een ander goed vinden, dat is wat ik bedoelde met mijn post.

Weslii op 17-12-2009 om 22:11 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Deze game, de setting en stijl is duidelijk gekozen om met die film te matchen (de pins lijkt zelfs op die acteur),"

Daar heb je helemaal gelijk in en dat is inderdaad lame. Maar waar ik dan nog het meest bang van wordt is dat dat misschien wel betekend dat het een echte "filmgame" wordt.

Gast (80.254.148.xxx) op 18-12-2009 om 08:10
Psssst, maar zoiets heet dan een gamefilm ;).

Goof op 20-12-2009 om 23:01 [Niv: 96 / Exp: 4791]
Ik wil een vervolg op de nieuw prince of persia. Schandalig dat ze daar niet mee bezig zijn, vooral vanwege het klote open eind. Dit ziet er verder ook niet zo heel geweldig of speciaal uit of zo.

Kutabare!!!!! op 21-12-2009 om 23:08 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Een game dat gebaseerd is op een film dat op zijn beurt weer gebaseerd is op een gamefranchise.... okaaaay .

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia: The Forgotten Sands
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media