Dat ontwikkelaar Pandemic gesloten is weten we inmiddels, de reden achter deze sluiting was echter nog steeds niet bekend.
EA’s John Riccitiello geeft nu voor het eerst uitleg over de sluiting, volgens hem had dit te maken met het toekomstbeeld van het bedrijf, ze willen zich namelijk meer gaan richten op digitaal vlak. Overigens is dit niet de enige reden, ook de dure locatie van Pandemics studio in California speelde mee in de reden om deze te sluiten. Het gaat zelfs zo ver dat de kosten per medewerker in California twee tot drie keer zo hoog zijn dan EA's andere studio's in Montreal, Engeland, Oost-Europa en China.
quote: “For good or for bad, we are taking down headcount in California because it is really expensive. The shift toward fewer titles and the acceleration towards digital is moving faster [than expected]. In a world that used to be all PC, then used to be all console, now it’s neither. It’s not a packaged goods business any more."
Riccitiello vertelt verder dat hij hoopt dat spelers ook enthousiast zullen zijn over The Saboteur, het laatste project dat de studio maakte voordat ze gesloten werden. Mocht dit het geval zijn dan kan er gekeken worden of er een sequel wordt gemaakt.
|