Jarenlang was Pandemic Studios een gerespecteerde ontwikkelstudio, maar de laatste jaren ging het bergaf met Pandemic. Hierdoor besloot Electronic Arts om een groot aantal Pandemic werknemers te ontslaan en de resterende werknemers te integreren in EA.
Meestal leidt zoiets tot grote onvrede bij de voormalige werknemers, maar ditmaal niet. Een ontslagen Pandemic werknemer, die anoniem wenst te blijven, vindt dit de enige logische keuze. Pandemic was een dure studio en hun laatste games brachten weinig op. De schuld ligt eerder bij de managers van Pandemic. Zij kregen vrij spel van Electronic Arts en namen veel slechte beslissingen. Zo werd er gepromoot op basis van loyaliteit, werden mijlpalen slecht geregeld en werden de resources slecht verdeeld. Het management deed dus weinig goed en dat heeft tot de sluiting van Pandemic geleid.
Hij vindt het wel spijtig dat Electronic Arts op deze manier The Saboteur opoffert. Deze game wordt nu naar de slachtbank gestuurd. In zijn ogen is The Saboteur de beste game van Pandemic ooit, en qua kwaliteit totaal niet te vergelijken met Mercenaries 2 of The Lord of the Rings: Conquest. Hij is natuurlijk wel bevooroordeeld, maar het maakt ons wel benieuwd naar de game.
|