Konami heeft een overeenkomst gesloten met FremantleMedia Licensing Worldwide, de co-producer en bedrijf welke de licentie bezit. Hierdoor kan Konami games uitbrengen onder de American Idol naam. Joepie!
American Idol laat zich het beste omschrijven als een talentenjacht waarin gezocht wordt naar die ene jongen of dat ene meisje met het gouden strotje. Konami zag hier genoeg brood in om dit ook in videovorm op de markt te brengen in Amerika, Canda en Latijns-Amerika.
Kazumi Kitaue, Chairman en CEO van Konami Digital Entertainment, Inc. zei hierover:
quote: "Not only is American Idol one of the biggest television programs in the U.S., but its format lends itself perfectly for making compelling video games. With Konami's leadership and expertise in music video games and American Idol's popularity and strength as a recognized franchise, this is a powerful synergy that will greatly benefit the consumer."
American Idol heeft al vier seizoenen achter de rug en begint binnenkort aan haar vijfde seizoen. Dat het qua kijkers nog steeds goed zit bleek wel uit de laatste finale waar 30,3 miljoen kijkers naar keken en Carrie Underwood zagen winnen.
Dat Konami niet vies is van games gebaseerd op zingen, dansen en andere muziek mixen blijkt wel uit titels als Karaoke Revolution en Dance Dance Revolution. Daarnaast brengen ze volgend jaar ook Beatmania, een DJ simulatie game voor de PlayStation 2.
|