Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

'Tien miljoen games is het nieuwe doel'


Door Simon op 16-08-2009 om 00:41
Bron: CVG

Sommige ontwikkelaars zijn blij met honderdduizend verkochte exemplaren van een game, andere ontwikkelaars zijn echter pas tevreden met een miljoen. Chris Deering van Codemasters denkt er iets anders over.

Op het Edinburgh Interactive Festival vertelde oud-president van SCEE en voorzitter van Codemasters Chris Deering dat ontwikkelaars een nieuwe mijlpaal voor hun game moeten nemen: tien miljoen verkochte exemplaren.

Volgens Deering is gaming ondertussen groter dan DVD, de muziekindustrie en groter dan boeken. Aangezien die formaten miljoenen kunnen verkopen, kunnen games dat ook, toch?

Deering denkt verder dat het tegenwoordig zeker mogelijk is om tien miljoen verkochte exemplaren te behalen. Zo zit bijvoorbeeld Assasin's Creed op de negen miljoen, en een MMO als World of Warcraft over de tien miljoen. En titels van Nintendo, zoals Wii Fit en Wii Play zitten al op de twintig miljoen.

quote:
Unlike many businesses, gaming is as big as ever. It's bigger than DVD, bigger than the cinema box office, bigger than books and bigger than the music industry.


00:41  Vurige wapens op Dark Age screens
00:40  Chrome Hounds gaat offline
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Shadowx op 16-08-2009 om 00:57 [Niv: 155 / Exp: 7765]
En wat heeft Codemasters onder leiding van voorzitter Chris Deering voor mekaar gekregen ooit , iemand enig idee welke miljoenen games Codemasters ooit verkocht hebben ?

Xenathos op 16-08-2009 om 10:26 [Niv: 45 / Exp: 2237]
@ Shadowx: Geen idee.

OT: Moeten de games wel minstens net zo goed zijn als de muziek, boeken, dvds. En dat waren de meeste games van vroeger als ik het soms hoor van mensen hier. (ik zeg niet dat het niet zo is... ik game eigenlijk pas veel sinds de ps2.)

im2 op 16-08-2009 om 10:41 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Aangezien die formaten miljoenen kunnen verkopen, kunnen games dat ook, toch?

Het verschil is wel dat je bij games consoles nodig hebt en bij cd's of dvd's simpelweg een cd-/dvd-speler(en dat heeft zowat iedereen).

Gast (87.210.37.xxx) op 16-08-2009 om 11:53
of een computer / auto 8-)

Akatora op 16-08-2009 om 13:16 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Moet je eerst wel goede games kunnen maken..

Jammmer genoegt zitten zij niet in die positie.

Hun games mogen blij zijn met een schamele verkopen van 100.000.

Zelfs AC verkocht niet boven de 10 mil, hoezo geloven zij er opeens in dat zij dat wel kunnen...

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-08-2009 om 13:36 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
@Shadowx: Voorzitter van de raad van bestuur is natuurlijk vooral toezicht houden op de mensen die de dagelijkse leiding doen en niet die dagelijkse leiding zelf dus zelf kan hij niet veel bijsturen. Hij is trouwens goed in het combineren van postjes. Hij is ook voorzitter van dit festival (waar hij dit vertelde) en lid van de IGA

XIX op 16-08-2009 om 14:28 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Ja ze moeten of met kwaliteit komen en dan zorgen dat games ook genoeg speelduur hebben. Niet van die korte spellen die je in een dag kan uitspelen :S

(Of je moet de prijs verlagen....of voor online spellen, content toevoegen en authenticatie om piraterij tegen te gaan)

Velqor op 16-08-2009 om 15:25 [Niv: 191 / Exp: 9548]
is LOTRO dan niet kwaliteitsgame?

Gast (84.81.94.xxx) op 16-08-2009 om 15:57
ja maar er zijn dan nog steeds denk ik zeg maar meer muziek titels die bijvoorbeeld 9 miljoin verkopen dan video games die 10 miljoin verkopen daar gaat het ook om muziek gaat meer om smaak games om van daar van is het genre minder belangrijk dan bij de soort muziek

Louis Tinner op 16-08-2009 om 18:36 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Hij kan dan wel klaimen dat de game-industrie groter is dan die anderen, maar dat betekent niet perse meer verkopen. Games zijn namelijk veel duurder dan dvd's en cd's

Gewijzigd door Louis Tinner op 16-08-2009 om 18:36

Velqor op 16-08-2009 om 19:08 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Louis Tinner

Heeft ie ook maar uit het nieuws. daar zeggen ze namelijk dat Game industrie groter is dan boeken en de rest. had ik ook op het nieuws gehoord

[weet verder ook niet, correct me if im wrong]

XIX op 16-08-2009 om 23:24 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Ik vraag me af wat het meest gespeelde spel is.....

En of alle MMO's bij elkaar samen door meer verschillende mensen is gespeeld dan patience (je weet wel dat standdaard kaartspelletje op je pc)
Want ik denk dat dat soort spellen er een groot aandeel in hebben bij de uitspraken over dat de gameindustrie gigantisch is, iedereen heeft wel es een keertje patience gespeeld, of mijnveger etc

Velqor op 17-08-2009 om 13:19 [Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX

Gaat om verkoop. niet om hoevaak iets gespeeld is lijkt mij. Je gaat toch ook niet zeggen dit boek is zo weinig verkocht , AH en deze zijn veel verkocht DUS de boekenindustrie is het grootste.
En patience kan je niet kopen, is standaard zulke dingen worden denk ik dus niet mee geteld.

Is net zo met MMORPG's Perfect world een 3d free to play MMORPG heeft 50 miljoen leden of meer en toch mag het niet de grootste worden genoemd, of de WoW killer omdat het een 'free to play' is

Maar je hebt gelijk iedereen heeft wel patience gespeel xD

Gewijzigd door Velqor op 17-08-2009 om 13:20

Gast (195.47.247.xxx) op 18-08-2009 om 11:30
De game industie in totaal is groter dan die andere industrieeen ja , qua omzet. Maar kotm enkel omdat games relatief zoveel duurder zijn dan films. Niet omdat de industrie daadwerkelijk groter is. Hollywood etc. is veel groter. Ook is er in de games industrie veel grotere concurrentie. Veel meer dan in de andere industrieen. Ok muziek industie is oo kveel concurrentie. Maar dan gaat et enkel tussen artiesten onderling. En je mag et ene liedje leuk vinden en het andere ook. In de games industrie zit et veel ingewikkelder in elkaar. Het is niet 1 uniforme paltfor mof standaard. Niet te vergeten de fanboys en hun favoriete consoles. In tegenstelleing wat die voorzitter-n00b beweerd is 10 miljoen juist heel zeldzaam. Dat assansins creed dat lukt is omdat die game uniek is qua zijn setting. Het spreekt veel mensen aan. Die sales van de wii games zijn een fenomeen en die kwamen voor heen op de vorige generatie consoles totaal niet voor. Dus de beste man neemt uitzonderingen en probeerd die de norm te maken. Maar zo werkt et niet. Deze generatie zij ner uitgezonderd van de wii/ds fenomenen maar een paar 10 miljoen salers:

GTA
Halo 3
Call of duty MW

World at war komt eraan & assasins creed zal et ook nog wel halen ,en dat was et dan. Dat is veel minder spectaculair dan al die blockbusters films doen, of het aantal cd's dat door verschillende topartiesten word verkocht. Al is 10 miljoe ncd's oo kwel veel en halen hun dat niet zo snel. Maar dat komt meer door et downloaden enzauw _O_

Gast (195.47.247.xxx) op 18-08-2009 om 11:32
ik bedoel zelfs een game als mgs 4 bungelt ergens rond de magere 5 miljoen ,gezien de hype die ie had op tgs 2005 en de hype door de sony fanboy machine. En die zelfs haalde 10 miljoen niet en zal die ook nooit halen. Dus dat zegt al genoeg over hoe moeilij ket is voor een game om dat te halen. Welke FF haalde ooit 10 miljoen? Iemand moet die beste voorzitter ff gaan inlichten aub

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.