In 1999 lanceerde Sony Online Entertainment de MMORPG EverQuest op de PC, waarna men vijftien uitbreidingen lanceerde. Nu werkt Sony Online Entertainment aan EverQuest: Underfoot, de zestiende uitbreiding voor EverQuest.
Velqor
op 14-08-2009 om 12:09
[Niv: 191 / Exp: 9548]
Cylob
Tja, everquest 2 speel ik ook nog wel af en toe. dus zegmaar een paar keer per week maar waar ik denk ik echt bij blijf is Aion, vanavond gaat de beta weer van start en dan weer even chillen daar.
Oh jij bent weer een weekend van de straat.
Laatste beta weekend geloof ik, dus geniet er maar van. Veel plezier!
Velqor
op 14-08-2009 om 12:42
[Niv: 191 / Exp: 9548]
Cylob
Klopt. géén verveling voor mij in dit [vast wel] nederlandse rotweer het weekend
En idd de laatste, dan een maand afkicken en dan weer eventjes beginnen
Ik heb WoW pre-TBC gespeeld, en mensen die zeggen dat het toen beter was, zijn gewoon gehersenspeold door nostalgie. Sorry hoor, maar elk spel waarbij een Hybrid Class maar 1 rol te vervullen heeft is gewoon niet goed. Paladins die niet kunnen dpsen of tanken, dat ze naar raids meegingen om elke 5minuten 40 man individueel te buffen is echt niet goed. En het zelfde geld ongeveer voor shamans, druids en voor andere talent specs. Je kan veel zeggen, maar met WotLK is er VEEL verbeterd tov pre-TBC.
En ik zeg niet dat WoW er fantastisch uitziet maar ikz eg dat EQ (waar dit nieuwsbericht over gaat) een stuk lelijkere gfx heeft en dus in vergelijking met WoW er dus midner ontwikkeltijd nodig zou moeten zijn om een even goede uitbreiding uit te brengen. Meer niet, jullie lezen wat jullie willen lezen.
Aion gaat een geweldig spel worden dat staat bijna vast, maar ik vindt dat jullie wel erg heilig doen over EQ terwijl er tot nu weinig is om over te juichen.
Ik bedoel je zou denken dat als het zo goed is als jullie beweren dat deze uitbreiding ook weer zo geweldig zou moeten zijn. Nou deze uitbreiding stelt echt weinig voor hoor in vergelijking met TBC of WotLK
Oh jah dat vergat ik nog. EQ2 heeft 24 verschillende klassen. Het is dus ook een natte droom voor alt-oholics. Ook is raiden daardoor een stuk uitdagender: heel veel opties om het team te verbeteren.
@ XIX
Er is een groot verschil tussen EQ1 en 2 in grafisch opzicht. WoW en EQ2 kwamen alletwee eind 2004 uit en dus is een vergelijking tussen EQ1 [1999] en WoW niet echt eerlijk.
Velqor
op 14-08-2009 om 15:51
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
lol nog nooit zo'n casual iemand gezien...
Zelfs de nog wat normale casuals vinden Pre-tbc beter.
Grappig dit
En LOL meen je dat serieus over EQ?
Ga je even gauw schamen
Lol jullie zijn echt grappig..omg
24 klassen, leuk voor de altaholics idd, maar ik houd t meestal bij 1tje
Maar snappen jullie nou wat ik bedoel ofniet?
Jullie lachen alles maar weg, maar het punt blijft staan, dat EQ grafisch per uitbreiding minder werk nodig heeft dan WoW, dus zou je die tijd ergens anders in kunnens teken, om zo een ebtere xpac uit te brengen, maar blijkbaar doen ze dat dus niet.
En je kan zeggen wat je wil, maar t blijft dat het een lelijker spel is en dus grafisch minder tijd vereist.
Het zelfde geld voor een WoW uitbreiding en toekomstige AION uitbreidingen. Die van AiON hebben meer tijd nodig alleen al om het grafisch in orde te maken. Maar daarom verwacht ik er ok minder van dan die van WoW. Maar EQ uitbreidingen zijn dus gewoon blijkbaar neit zo goed, gezien deze trailer en de info die ik erover kan vinden.
En casuals die WoW vroeger beter vonden, ja die zijn zelf gewoon raar of een stelltje schapen die de "core"-gamers na willen apen.
Ik bedoel, na WotLK, zijn de classes beter gebalanceerd, is pvp beter geregeld (pre-tbc grand marshal halen was echt een grap)
Het is user friendlier geworden, met UI changes.
Het is vriendelijekr geworden voor het Casual publiek en dat terwijl via de achievements en hard modes de Core Gamers niks te klagen mogen hebben.
(De mensen die klagen dat casuals Raids kunnen clearen zijn gewoon mensen die bang zijn dat ze niet meer zoveel kunnen opscheppen, omdat opscheppen over acheivemnts neit zo boeiend is)
Het enige wat achteruitgaat bij WoW zijn de Armor set looks. Meer eigelijk niet.
Mensen kalgen nu vaker omdat hun FotM class niet meer zo ge-unbalanced is als vroeger en dus kunnen ze niet meer facerollen en daar worden ze gefrustreerd van.
Dus leuk dat iedereen klaagt....maar dat er veel mensen zijn, wil niet zeggen dat ze gelijk hebben.
Laat ze maar es beargumenteren wat er slechter geworden is en dan zul je wel zien dat de meeste niet eens weten wat ze zeggen.
En ik ga me echt niet schamen om te zeggen dat EQ uitbreidingen het bij lange na niet halen naast TBC of WotLK. Oud of niet, als je nu nog nieuwe content uitbrengt mag het best wel op 2009 niveau zijn, anders moet je maar stoppen en een nieuwe EQ uitbrengen die wel de verwachtignen van 2009 kan behalen.
btw, wanneer gaan jullie met argumenten komen? (die dan ook nog eens ergens een lichte vorm van onderbouwing hebben?)
Velqor
op 14-08-2009 om 16:49
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
EQ is niet zo casual als WoW. De uitbereidingen zijn dus Wél goed voor EQ spelers maar niet voor WoW spelers.
WoTLK?? Dat is één groot bugfestein. Lol @ Winterfail oh pardonn Wintergrasp.
Je moet je gaan schamen omdat je EQ met WoW vergelijkt, meer dan 6 jaar verschil.
Waarom zo lang verhaal als het ook kort kan?
jij bent grappig
EQ is lang niet zo succesvol als WoW
De uitbreidingen zijn dus niet goed voor een gemidelde gamer. Het probeert zich elitair voor te doen maar daarachter schuilt dus gewoon een overhypte game die maar een klein groepje mensen aanspreekt (klein ivm WoW community)
WotLK bug festijn? OMG wintergrasp lagged heel erg? Heb je het zelf wel meegemaakt? Want ik wel, en dat is toch zo overdreven, en btw dat krijg je als je tijd meot steken om de game er presentable te laten uitzien, dan kan 1 ander aspect misschien neit zo goed uitpakken. Maar bij EQ snappen ze dat niet, slechte gfx, dus tijd zat
TLDR versie:
Ik ben grappig, maar EQ is er om je rot te lachen
Velqor
op 14-08-2009 om 17:03
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
Toch om je te bescheuren,
Je BLIJFT maar EQ met WoW vergelijken.. Wat een GRAPJAS BEN JIJ!
Everquest is uit 1999 oud dus, alleen voor de échte fans. Logisch dat het een kleinere community is.
Btw : VRESELIJK! hebben we weer, slechte graphics dan = het crap game persoon. @ je twee na laatste zin. Als ik ergens een hekel heb zijn het Graphics voor gameplay personen
Als je om Everquest kan lachen moet je doodgaan van het lachen bij WoW.
/close topic. Nuff said here.
[En dat gedoe wat je zegt over het is een oude engine dus alles moet makkelijk zijn. Je zult alleen begrijpen dat dat niet zo is als je het zélf probeert. Ik heb dat wél gedaan ik kan het dus weten. Moet je niet zo eigenwijs doen]
Gewijzigd door Velqor op 14-08-2009 om 17:04
Seiniyta
op 14-08-2009 om 17:17
[Niv: 14 / Exp: 723]
De WoW expansions ondanks de oudere engine worden grafische iedere keer mooi opgepimpt.
Een engine kan z'n limitaties hebben, maar als een game er grafisch 16 expansions er krak hetzelfde uitziet...tja.
en ik snap niet echt wat je reactie is dat Everquest van 1999 is en daarom een kleinere community moet hebben. IK bedoel, WoW's zijn community is meer dan het tienvoud dat EQ ooit gehad heeft en na bijna 5 jaar zijn voor het moment alleen de chineesjes afgevallen omdat ze op het moment nog geen toegang hebben tot WoW.
Velqor
op 14-08-2009 om 17:27
[Niv: 191 / Exp: 9548]
Seiniyta
6 Jaar verschil, ik wil World of Warcraft's populatie wel eens zien over 6 jaar, een wereld van verschil. Een wereld van warcraft als die dan nog bestaat..... in de komende 2 jaar komen er namelijk nu al inmens populaire mmorpg's uit. kun je na gaan na 6 jaar...
En Wat jullie allemaal beweren klopt niet, EQ is namelijk wél graphics opgepoetst alleen kan natuurlijk niet eeuwig verbeter, kan natuurlijk niet meten aan Lord of the rings , of world of warcraft. Ook is het alleen voor de fans aangezien het dus zo oud is. En door alle content niet toegankelijk voor core players die zien al snel door de bomen het bos niet meer. Voor hardcore gamers is dit juist een uitdaging.
Probleem bij WoW voor mij was dat ik die bomen [uitdagingen] dus helemaal niet, behalve de achievements die je ook binnen redelijk snelle tijd had [ja, als jij gaat zeggen dat het heel lang duurde geeft dat het verschil tussen 'core' en 'hardcore' maar weer aan.
+ dat Everquest te vroeg met MMORPG is begonnen. toen was dit Genre namelijk nog niet populair en heeft het zich nooit kunnen uitbereiden tot een grotere MMORPG.
Maargoed ik weet niet of jullie dit snappen?
Niet om Everquest te verdedigen , ik speel het immers al een poosje niet meer. Maar de stomme vooroordelen wil ik de wereld uit hebben that's all.
Als je graag je gelijk wil hebben, of het verschil tussen oude en nieuwe engines wilt zien [ik kan filmpje maken]moet je me gewoon bericht sturen hier op gamed [bovenin bij inbox en dan bericht naar dellion sturen he] hier is al genoeg gezegd.
Gewijzigd door Velqor op 14-08-2009 om 17:30
Brastin
op 14-08-2009 om 17:30
[Niv: 58 / Exp: 2921]
Cylob je hebt gelijk hoor hoe het met lotro vroeger ging ^^
Maaaar Things are changed!
Lotro staat bekend nu om volwassenheid in de community dus ik zal zeggen probeer het nog is
Brastin
op 14-08-2009 om 17:51
[Niv: 58 / Exp: 2921]
En trouwens nog iets om uit de wereld te helpen dat ik helenmaal geen EQ heb gespeeld dus ook geen FANBOY ervoor ben.
Aleen ik ben tegen die WoW fanboys die maar iets over graphics gaan beginnen want dan vraag ik mezelf af waarom je dan uberhaupt WoW speelt.
Want als hoe jij het zegt XIX dat WoW meer tijd dan EQ nodig heeft en daarom het minder is respecteer ik zeker LOTRO vanwege die elke 2-3 maanden een free update geven en meestal een nieuw gebied erbij geven en daarbij weer 10 keer mooiere graphics heeft dan WoW ^^
En voordat we verder gaan met ja en WoW heeft veeel meer spelers dit zus en zo 1 woord ervoor:
GODZIJDANK!!!
Ben blij dat ik niet in een spel zit waar 80 % ervan kiddies zijn en waarbij je echt een kut community hebt
Iniedergeval ik respecteer wel jullie kijk XIX +Seintiya maar ik heb er toch zeer zeker een andere kijk op
(Ik heb dislectie dus kijk over mijn spellingsfouten heen)
@ XIX
Je bevestigt op deze manier alleen maar de vooroordelen die mensen over de WoW community hebben. Daar laat ik het maar bij. Veel plezier nog.
@ Brastin
Inderdaad: na de eerste maand waren de meeste hardcore WoW-fans al weer weg uit LotR. De tweede maand was al een stuk gemoedelijker. Goede sfeer en dat kan alleen maar beter zijn geworden in de loop der jaren.
Was ook helemaal weg van de engine: plaatsen als Rivendell waren echt heel mooi.
Jij leest ook weer precies wat je wilt lezen?
Ik ben er niet trots op, maar dit neem ik dan weer ff over van mijn ervaringen uit wow
L2READ
Ik zeg niet dat WoW beter is omdat het mooier is, tjsongejonge, waar lees jij dat? Quote het voor me als je kan. Ik zeg dat EQ slechte gfx heeft dat is mijn mening en NERGENS zeg ik dat het DAAROM een slecht spel is. Ik zeg alleen maar dat ze door die lage gfx meer tijd zouden meoten hebben om met een degelijke xpac op de proppen te komen, maar dan doen ze zelfs na de 16 xpac niet.
En je blijft wel zeggen dat een oude enginge moeilijekr is om mee te werken, maar ga me nou neit beweren dat na 15 xpacs je nog steeds meoite hebt, waar het bij WoW nog relatief nieuw is.
Als je Gamed.nl leest zie je dat nieuw niet altijd makkelijker is, hoor de developers maar over de ps3 games. Krachtig maar te moeilijk.
Dus tenzij jij met de WoW engine gewerkt hebt en met de EQ enginge, kan je zeggen wat je wilt als zogenaamd programmeur, maar t slaat nergens op.
Face it, EQ is voor die hard fans zoals jij, maar meer niet. Over het algemeen is het een overgewaard spel dat alleen maar zo gehypt wordt omdat het zo vroeg uit was en omdat de community er te gehecht aan is om te zien dat de standaard voor games en voor xpacs in 2009 hoger ligt.
Cylob
Ik bevestig de vooroordelen...nou dat vind ik nog best knap, gezien ik geen WoW speel, mede omdat ik de community die ik volgens jouw representeer niet echt kon uitstaan en omdat Blizz de Lore aan het verpesten was. Dus ik weet neit over welke voordoordelen je het hebt, maar laat ik eht op een rijtje zetten:
-Ik speel geen WoW want ik vond het niet meer leuk
Ik heb pre-TBC gespeeld tot halv WotLK en ik vind pre-TBC niet beter
-Ik ben geen gfx addict, anders zou ik een ps3 of 360 hebben, maar ik ging voor de wii, want die heeft de gameplay waar het om draait (Zelda, metroid, mario galaxy)
Algemeen
Jullie kunnen het gewoon niet acepteren dat WoW gewoon beter is.
Het feit dat het meer spelers heeft bewijst dat al.
Dan heb je nog dat Blizzard al heel lang al geweldige games maakt, waaronder WoW.
Jullie blijven door drammen over een "volwassen" community, maar zelf laat je duidelijk zien dat je niet eens volwassen bent (Ja dellion deze is voor jouw, want "Jij bent grappig" is echt een goed onderbouwd argument)
Jullie durven het gewoon niet te accepteren dat de MEERDERHEID van de mensen EQ dommer vind dan WoW
en dat zelfs ik en andere voormalig WoW spelers die WoW nu zat zijn inzien dat deze Xpac gewoon een lachertje is en thuis hoort in 1999. Het spel moet mee gaan met zijn tijd en niet 1999 content in 2009 releasen. 10 jaar te laat, sorry hoor maar je kan veel zeggen, maar genoeg is genoeg.
LoTRO en AION en AoC en Warhamemr mogen allemaal zogenaamd "beter" zijn dan WoW, maar EQ is dat in elk geval niet.
Closing commeent: Zelfs de mensen die genoeg van WoW hadden, die iets anders wouden en daarom LotrO geprobeerd hebben en alsnog terug naar WoW zijn gegaan. Dat zegt genoeg over Lotro voor mij.
WoW is niet perfect maar slechter dan EQ zeker niet.
(Ja ik typ graag lange berichten en let neit zo zeer op de spelling, als je daar neit tegen kan zegt dat meer over jouw dan over mij. En vergeet neit dat als jullie beweren kort en krachtig te zijn, dat jullie tot nu toe elke keer dat Krachtig gedeelte vergeten zijn)
Gewijzigd door XIX op 14-08-2009 om 19:25
Velqor
op 14-08-2009 om 19:40
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
Jij hebt een serieus aandachtsprobleem zo te merken.
@ Brastin
Merk je het niet..
Hij houd van alles wat WoW heet en de rest heeft ie zo te merken een hekel aan , zelfs de opa van MMORPG's zoals ik Everquest wel mag noemen, daar begon het toch echt mee
en btw brastin check je inbox hier @ gamed
Gewijzigd door Velqor op 14-08-2009 om 19:49
Brastin
op 14-08-2009 om 19:46
[Niv: 58 / Exp: 2921]
Closing commeent: Zelfs de mensen die genoeg van WoW hadden, die iets anders wouden en daarom LotrO geprobeerd hebben en alsnog terug naar WoW zijn gegaan. Dat zegt genoeg over Lotro voor mij.
Als dit al genoeg over lotro zegt ben jij iemand die lotro maar beter niet kan gaan spelen inderdaad.
Als jij zo snel al vooroordelen neemt over bepaalde spellen dan is geen een spel goed behalve WoW in jou ogen want die heeft de meeste spelers (waarvan nogmaals 80% kiddies zijn)
Sorry maar geef jij mij nu maar is een goed argument waarom jij dan zo tegen lotro kijkt en op de reacties van andere afgaat inplaatvan zelf het effe probeerd. en dan niet zeggen van ja ik heb het al geprobeerd toen die uitkwam dit en dat want zelfde geld met WoW is lotro nu gewoon 10 x beter dan dat tie vroeger was.
Lotro ga ik zowieso niet spelen. WoW had leuke Lore en Lotr had dat ook, totdat ze er spellen van gingen maken.. De Boekenw aren goed, de films ook, maar de spellen....nee dank je, ik hoef niet mee te doen aan iets waar jrr Tolkien zich voor zou schamen.
third Age, War of the Ring, Aragorns Quest.....kapitalisme heeft t verpest voor me.
En btw zelfs al had Wow 99% kiddies, je kan zelf een guild zoeken en daarin van die 1% volwassenen genoeg leden vinden om nooit met een kiddie in een instance te zitten. Dus als jij je aan hun ergert ligt dat aan jouw, je meot gewoon weten met wie je instances en raids meot doen, dan maakt het neit uit hoeveel kiddies er zijn, want met een hadnjevol volwasenen heb je meer dan genoeg.
Dellion
Leer een discussie voeren, want met jouw valt niet te praten als je niet eens een langer dan normaal stuk tekst durft te lezen.
Je zegt wel dat ik WoW beter vindt dan alles, maar dat is jusit andersom, jij vindt EQ beter dan alles. Ik vind WoW alleen beter dan EQ, want na AiOn closed beta gespeeld te hebben, denk ik dat dat misntens net zo leuk als WoW kan worden.
Velqor
op 15-08-2009 om 13:39
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
Discussie voeren?.. Simpel. Stukken tekst lezen? Waarom zou je.. je hebt toch betere dingen te doen, niet soms?
Nope. Heb al genoeg keren gezegd dat ik EQ niet verdedig maar alleen de dingen opnoem die jij niet wilt/kunt inzien hoe ze zijn. Jammer maar het is niet anders.
En wat hebben die, slechtere spellen nou te maken met LOTRO? jammer is dit zeg.
En na meer dan 2,5 jaar op een andere site, bekende site over MMORPG's te hebben gezeten weet je wel hoe alles zit. Je ziet precies wat iedereen bedoelt, kiddies @ WoW, lotro volwassen en dergelijke. En daar hebben ze tenminste wel respect voor oude spellen Ligt er ook maar net aan met welke generatie mmorpg's je opgroeit. groei je op met EQ - Dark ages of Camelot en andere eerste mmorpg's dan heb je daar respect voor. groei je op met WoW [meer zien de meeste WoW spelers niet] dan vind je dat helemaal geweldig, aan de ene kant wel begrijpelijk maar wel jammer.
Ga maar weer eens aion spelen hier kan je uren praten en dat hoeft ook weer niet
LOTRO spreekt me gewoon niet meer aan...Ik het begin was ik gek van Lotr, kep deel 3 gelezen omdat ik niet op de film kon wachtten, maar daarna vond ik het al snel niks meer aan. Ik zag Third Age, BFME 1&2 en de andere Lotr spellen, en toen vond ik de hele setting van Lotr niet meer zo leuk.
Lotr is in mijn ogen een beetje te serieus en terughoudend. De Lore is al gegeven dus je kan niet op eens met nieuwe dingen op de proppen komen. Dat vind ik er jammer aan, en het is te middeleeuws voor me. Ik heb mijn fantasie spellen liever met wat technologie erin verwerkt (Goblin/gnome technologie uit WoW, of Shinra Machines uit FF7 en die airships van FF10 en FF12)
Zwaarden en machines naast elkaar in 1 spel spreekt me meer aan. Vandaar dat ik Lotro niet leuk vind.
Maar Dellion over die Site van jouw, ooit gehoord van selectieve representatie (volgensmij is dat de juiste term)
Dat vaak deelfde soort mensen de zelfde site bezoeken en dat je daar door heel makkelijk eenv ertekend beeld krijgt. Ik bedoel zelfs met MMo champ (Ik denk dat je die site kent) Waren ze vaak heel negatief over de nieuwe patches etc (vooral de laatste tijd) maar ingame (toen ik nog speelde)
Merkte ik al dat de meeste mensen het juist leuk vonden of er niet veel van af wisten en het gewoon over zich leiten komen. Dus eens tuk midner negativiteit dan je zou verwachten als je alleen maar op die site af zou gaan.
Velqor
op 16-08-2009 om 15:52
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX
Nope bedoelde MMORPG , de beste site voor mmorpg's waar ze tenminste ook eerlijk zijn. De top lijst met MMORPG's is daar tenminste ook GOED.
Btw Aion is echt vet, in de closed beta aan het spelen. En als je echt game wilt met fantasie is dat hem
Moet je naar de stad Sanctum gaan en dan ergens naar die grote toren toe, daar is een stukje wat erg op Amsterdam lijkt maar dan in fantasie setting, soort grachthuizen in de toekomst met een luch gracht - rivier hoe je het moet noemen, ik zoe het niet weten hoe je dat moet noemen het is immers lucht
Dellion (alsof iemand anders heir nog gaat psoten of lezen)
Ik vertrouw die zogenaamde "goede" lijsten nooit.
Ik zie mezelf meer als buitenbeentje. Ik vond WoW heel leuk toen ik het speelde, maar de community niet zo zeer (te hard core of te casual, begin wer zin in WoW te krijgen nu ik specualtie voer 3e xpac hoor btw)
Ik heb 1 van de Aion closed beta events gespeeld, heel leuk, maar ik vindt het jammer dat er maar 2 rassen zijn.... :S En de Lore van WoW spreekt me veel meer aan (vooral door Warcraft3, en ook al verpeste ze het meestal) Maar Ik vindt het achtergrond verhaal van Aion niet zo super en de lore achter de classes ook neit zo leuk. Ik speelde bij WoW een retri paladin, en ik vond de paladin Lore echt geweldig, vandaar dat ik pre-tbc ook retri was en pre-tbc dus helemaal neit gewldig vond. Maar de lore maakte het nog wel ward om te spelen. Het idee dat je een Paladin bent, holy warrior die niet tankt of healt. Dat was vet, beter dan raiden...3-4 uur achter de pc zitten was te levenloos voor me, maar heroics doen etc en korte raids was leuk, vooral tijdens TBC. Wanneer retri nog niet zo goed was als nu, als je dan die mensen met een grote mond de dps lisjten linkte en ze liet zien dat je als retri hun ass pwnd dat was gewoon leuk.....beter dan illidan downen
Bij WoW had je nog leuke villains, Arthas, Sargeras, Deathwing, en die mis ik bij die nieuwe mmo's
Dus vandaar, ik ben niet echt de standaard gamer...en daar ben ik trots op
Dus ik vertrouw die lijsten meestal niet...
Gewijzigd door XIX op 16-08-2009 om 16:14
Velqor
op 16-08-2009 om 19:02
[Niv: 191 / Exp: 9548]
XIX [ Haha idd, soort chatbox hier, maar dan voor 2 mensen ]
Het mooie van Aion vind ik zijn de Graphics & Lore, ik bedoel heb jij ooit zulke mooie physics/visuals gezien, Kijk die animaties dan in één woord super. Ook is er voor bijna het eerst in een MMORPG een atmosfeer, ben je in het bos is alles groen zie je af en toe lichtstralen en zo nog meer voorbeelden.
De lore is in één woord geweldig. Vanaf hoe de wereld gemaakt word, door de god Aion, en daarna vernietigd in oorlogen. hier het filmpje hoe die word gemaakt, [echt het kijken waard] http://www.gamed.nl/view/64083
Tot en met de verschillende beesten in de game & de lore daarvan. Het zit allemaal prachtig in elkaar. Jammer dat de god aion zelf verder nergens naar voren komt maar je hebt in elke game wel voordelen en nadelen.
En de steden & Level design, iets wat ik dus later graag als hobby/werk ga doen, level design. En ik kan je zeggen dat het hier ook geweldig in elkaar zit, tuurlijk er zijn bugs maar niet veel, en dat komt overal voor.
Nog wat te vertellen verder over wow of mmorpgs? Tis toch zegmaar chatbox
Je filmpje gezien en ben nou neit echt overtuigd van geweldige Lore....
WoW Lore > Aion lore tot nu toe
Check wowwiki eens, dat noem je nog eens lore
Misschien ben ik zo pro-Warcraft omdat ik al fan van de lore was toen ik warcraft 3 zag. Toen was de Lore al immens en destijds kende ik nog niet eens een tiende deel van de Lore.
WoW lore is toffer vind ik. Met de Titans die de wereld gemaakt hebben en dat hun greatest warrior zich tegen hun gekeerd heeft. En de Old Gods die nu weer langzaam vrijkomen van hun jarenlange opsluiting, of het achtergrond verhaal van hoe orc op Azeroth terecht komen....sure beats the lore die je in dat filmpje van jouw hebt laten zien.
Dat is namelijk een beetje standaard als je het mij vraagt.
En de grafics mogen geweldig zijn, maar dat is ook neit alles, btw WoW heeft een leuke stijl waardoor de midnere gfx niet zo opvallen.
Maarja ik hoop dat de WoW haters die ik meestal zie op mmo-champ nu WoW verlaten en Aion gaan spelen, dan is Aion blij met meer speleres en WoW blij met minder haters.