Nieuws: Konami's nieuwe game slecht ontvangen
Door Rene Groen op 08-04-2009 om 15:54
|
Bron: Daily Mail
|
De aankondiging van een nieuwe oorlogsgame is niet iets waar we raar van opkijken, toch deden veel mensen dit wel toen Konami haar nieuwe titel wereldwijd bekend maakte.
Six Days in Fallujah is namelijk geen fictief spel, maar gebaseerd op ware feiten uit 2004. Zoals verwacht heeft Konami de nodige kritiek te verduren gekregen, onder andere van de vader van een Britse soldaat die kwam te overlijden tijdens dit conflict:
quote: 'Gezien het enorme aantal levens dat verloren zijn gegaan in de Irakese oorlog getuigt het van een slecht inschattingsvermogen en smaak dat deze game de oorlog demonstreert. Deze horror moet toebehoren aan het verleden, en niet opnieuw nagemaakt worden voor de sensatiezoekers om het na te spelen.'
Ook voormalig kolonel Tim Collins, een veteraan uit Irak, geeft zijn mening:
quote: 'Het is veel te snel om een videogame te maken die over een oorlog gaat die in het echt nog aan de gang is, zeker als reactie op één van de belangrijkste gebeurtenissen in de moderne geschiedenis. Het getuigd van geen gevoel gezien wat er gebeurt is in Fallujah en ik ben dan ook een tegenstander van de release van deze game.'
|
|
|
|
16:10 'Wii is minst gebruikte console'
15:27 Drietal bedrijven met interesse in Midway?
|
Reacties (26) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (62.251.98.xxx)
op 08-04-2009 om 16:01
|
mee eens
|
|
Weslii
op 08-04-2009 om 16:01
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Hypocrisie ten top.
Eerst de oliebelangen van bondgenoot bush veiligstellen en dan huilen als er teruggeschoten wordt. en vervolgens nog het gore lef hebben als er een game van gemaakt wordt daar commentaar op te hebben.
WOII:72miljoen doden, en het aantal spellen dat erover gemaakt is is niet op 2 handen te tellen.
|
|
Sutefuu
op 08-04-2009 om 16:03
[Niv: 17 / Exp: 856]
|
zelfs niet op 5 handen
|
|
Gast (81.11.207.xxx)
op 08-04-2009 om 16:05
|
Het ligt eraan hoe het verhaal in de game gebracht wordt.
Het verhaal kan dramatisch worden of heroïek.
|
|
Weslii
op 08-04-2009 om 16:09
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
"Het ligt eraan hoe het verhaal in de game gebracht wordt.
Het verhaal kan dramatisch worden of heroïek"
Aangezien dat nog niet bekend is kunnen de mensen met commentaar helemaal beter hun mond houden om niet al hun geloofwaardigheid te verliezen.
|
|
Nelus
op 08-04-2009 om 16:22
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Dit is echt te hypocriet. WOII was duizend keer erger en daar zijn echt zoveel games van. Het is niet zo dat alle mensen uit die tijd dood zijn ofzo. Slaat nergens op dit.
|
|
Gast (80.56.33.xxx)
op 08-04-2009 om 16:26
|
don't care geef mij het spel maar
|
|
The Big N
op 08-04-2009 om 16:31
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
Nouja het is wel begrijpelijk, deze oorlog is nog jong, en ligt nog zeer gevoelig bij bepaalde mensen. Ik heb er geen problemen mee, maar mensen die daar dichterop zitten wel
|
|
Gast (84.24.171.xxx)
op 08-04-2009 om 16:32
|
En dat terwijl millitairen die in Fallujah hebben gezeten, zelf medewerking verlenen aan het maken van de game.
|
|
Weslii
op 08-04-2009 om 16:36
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
"maar mensen die daar dichterop zitten wel "
Dan koop je het niet. Voor sommige mensen is WOII ook nog zeer emotioneel. Is dat een reden dat wij er geen spelletjes van mogen spelen?
Nee.
|
|
The Big N
op 08-04-2009 om 16:39
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
Voor sommige mensen is WOII ook nog zeer emotioneel. Is dat een reden dat wij er geen spelletjes van mogen spelen?
Dat is 60 jaar geleden. Deze oorlog 5 jaar geleden? Is wel een verschil tussen. Daarbij zei ik al dat bepaalde mensen er moeite mee zullen hebben, maar degene die dit spel kopen dus niet
|
|
Weslii
op 08-04-2009 om 16:45
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
"Dat is 60 jaar geleden. Deze oorlog 5 jaar geleden? Is wel een verschil tussen`
Ik denk dat dat voor de slachtoffers weinig uitmaakt. In nederland lopen nog genoeg mensen rond met een tatoeage uit het concentatiekamp op hun arm. Die worden er dagelijks aan herinnerd en voor hun is het dus nog heel actueel.
|
|
Louis Tinner
op 08-04-2009 om 17:52
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
lijkt me ook smakeloos, vooral gezien dat natuurlijk alleen amerikaanse militairen hun kant van het verhaal geven en hun medewerking verlenen.
Oh wat erg voor die amerikaanse militairen, maar die irakies kan je natuurlijk gewoon dood blijven knallen, die hebben geen persoonlijkheid in de game. Wordt dit de nieuwe Pearl Harbor?
|
|
sandstorm
op 08-04-2009 om 17:58
[Niv: 57 / Exp: 2851]
|
naja als mensen maar tot inzicht komen dat oorlog vreselijk is., dan is het nuttig. Als het een game wordt die alleen maar doet alsof oorlog voeren cool is, en je het leger moet joinen als je avontuur wilt (zoals die misselijkmakende propaganda van het leger op tv, waardoor nog steeds mensen het leuk lijkt om mensen te vermoorden, en vermoord te worden), dan is het smakeloos ja..
En daarbij komt natuurlijk het feit dat idd alle irakies als bad guys worden afgeschilderd... maar dat gebeurde ook met nazi's, en niet alle duitsers waren slecht.. ...
Gewijzigd door sandstorm op 08-04-2009 om 18:08
|
|
GekooktEi
op 08-04-2009 om 18:13
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
Ik zie het probleem er toch niet echt van in... Maar het is natuurlijk zo dat je de horror van een oorlog nooit echt als sensatiemiddel kan gebruiken...
"Het getuigd van geen gevoel..." Rene, heb jij wel goed op gelet op school?  Je ziet vast zelf nu wel wat de fout is in dit zinfragment.
Gewijzigd door GekooktEi op 08-04-2009 om 18:13
|
|
Dennizzen74
op 08-04-2009 om 18:42
[Niv: 42 / Exp: 2076]
|
helemaal mee eens, Weslii
|
|
Gast (84.194.255.xxx)
op 08-04-2009 om 18:45
|
OMG , HET IS EEN VIDEOGAME !
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 08-04-2009 om 18:56
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
@ GekooktEi: Heb wel opgelet op school, maar niet op de lessen zelf
|
|
Gast (81.246.133.xxx)
op 08-04-2009 om 19:15
|
een vidoe game of niet mensen moeten stopen met die games wij zijn een begaving die spellen maakt dat op je eigen soort schiet te ziek voo woorden denk daar eens aan heeel laag nivau
|
|
FloriX
op 08-04-2009 om 20:37
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Jouw taalgebruik en spelling is ook van heeeeel laag niveau
|
|
Gast (85.147.105.xxx)
op 08-04-2009 om 20:40
|
ze moeten niet zeiken dat die oorlog nog jong is en erg voor de slachtoffers, mensen uit WoII vinden het ook nog steeds erg en dat blijft je altijd bij of het nu 60 jaar geleden is of 4 jaar maakt geen reet uit.
|
|
D:
op 08-04-2009 om 22:06
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
niks mis met fps, richten en raken is leuk, teamplay is leuk, realisme is leuk, maar de realiteit gebruiken als entertainment vind ik ook niet zo geslaagd. Vroeger waren games een stuk minder geweldadig. Ik hoef geen stukken hart en hersenvloeistof uit irakesen te zien vliegen in mn games. Dat heeft toch (hoop ik) voor niemand spelwaarde?
Het is al afschuwelijk genoeg dat wij als mens dat soort dingen in het echt indirect steunen.
|
|
Gast (83.161.215.xxx)
op 08-04-2009 om 22:21
|
Als ze het voor elkaar krijgen de game zo eng en realistich dat als je beschoten wordt gewoon spontaan huilend om je moeder gaat roepen , dan zullen mensen meer respect krijgen voor millitairen en beter nadenken voordat ze het leger in gaan . Natuurlijk kan je het nooit zo krijgen als in het echt helaas. Want niks is vgns mij zo eng om door een groep gasten te worden beschoten en dat je maat half dood midden in het veld ligt .
|
|
Jonezy
op 08-04-2009 om 22:42
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Zou censuur te noemen zijn als ze het zouden verbieden. De game zelf moet goed genoeg zijn willen ze mij hem laten kopen, maar de setting, dat mogen ze van mij helemaal zelf bepalen. Call of Duty 4 liet zowat hetzelfde zien, alleen zij lieten in het midden waar het zich precies afspeelde. Toen hoorde je ook niemand zeuren.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|