Electronic Arts komt ook na Mirror's Edge en Dead Space met nieuwe titels, zo hebben ze Dante's Inferno in ontwikkeling. Via PlayStation Magazine 3 krijgen we nieuwe informatie van de game voorgeschoteld.
- Het spel draait op een solide zestig Frames Per Seconde en komt tot leven door excellente animaties van vijanden en protagonisten.
- Dante Aligheri, de dichter uit Florentine op wie de game gebaseerd is, is omgetoverd tot een sterke, grote ridder met magische krachten die de toon van de game bepalen. Dante vecht zich door de hel heen, waarbij het zijn doel is om zijn geliefde Beatrice te wreken. De vrouw is namelijk vermoord, maar per ongeluk naar de onderwereld gestuurd.
- Eén van de eerste gevechten met een baas zal plaatsvinden in 'Limbo', een gebied met verloren zielen die dicht bij God staan, maar hem nooit kunnen bereiken omdat ze in hun leven geen geloof hebben getoond. Het is hier dat Dante tegen de Dood zelf vecht en zijn magische zeis steelt, alvorens af te dalen naar de onderwereld.
- De controls lijken een kopie van God of War, zelfs met het cirkeltje open je hier schatten.
- Game artiest Wayne Barlowe werd gekozen vanwege zijn creatie Barlowe's Inferno, een collectie van plaatjes die gebaseerd zijn op de dichtwerken van Dante.
- De game is opgebouwd in een structuur waarbij de gamer door de negen cirkels van de hel gaat. De eerste cirkel, Libo, is waar je de Dood zelf ontmoet, en wanneer je verder gaat zal het spel steeds schokkender worden. Cirkel vijf bijvoorbeeld, 'The Wrathful' genaamd, is waar gewelddadige mensen tot in de oneindigheid tegen elkaar moeten vechten. De negende cirkel kent een groots baasgevecht tegen Beelzebub zelf.
|