Tomb Raider: Underworld was niet het succes dat Eidos voor ogen had en dus werden dertig mensen zonder pardon op straat gezet, waaronder ook Eric Lindstrom.
Lindstrom was de Creative Director van de game en na zijn ontslag kan hij vrijuit praten, bijvoorbeeld over de downloadable content van Tomb Raider: Underworld. De beslissing om later DLC te brengen kwam van hem zelf, maar dit lag deels aan de productie van de titel zelf. Het leek erop dat de titel zijn beoogde releasedatum niet ging halen, en dus moest hij een deel van de game schrappen. Hiermee konden ze voldoende dagen uit het ontwikkelproces schrappen om de titel toch nog op tijd uit te brengen.
Lindstrom ontkent echter dat de content expres achterwege is gelaten zodat ze deze later kunnen verkopen. Op de dag zelf was de content nog maar half af, maar het moest wel weggehaald worden om de releasedatum te kunnen halen. Zelfs als hem toen verteld zou worden dat de content voorgoed zou verdwijnen had hij het nog gedaan, puur omdat het nodig was voor de game.
Als laatste geeft Lindstrom aan dat hij graag meer tijd had gehad om de game glad te strijken, echter is dit geen verwijt naar Eidos, maar ook een verwijt dat hij bij zichzelf neerlegt.
|