Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Ontslagen Eric Lindstrom over Tomb Raider DLC


Door Rene Groen op 12-01-2009 om 16:09
Bron: Game Zine

Tomb Raider: Underworld was niet het succes dat Eidos voor ogen had en dus werden dertig mensen zonder pardon op straat gezet, waaronder ook Eric Lindstrom.

Lindstrom was de Creative Director van de game en na zijn ontslag kan hij vrijuit praten, bijvoorbeeld over de downloadable content van Tomb Raider: Underworld. De beslissing om later DLC te brengen kwam van hem zelf, maar dit lag deels aan de productie van de titel zelf. Het leek erop dat de titel zijn beoogde releasedatum niet ging halen, en dus moest hij een deel van de game schrappen. Hiermee konden ze voldoende dagen uit het ontwikkelproces schrappen om de titel toch nog op tijd uit te brengen.

Lindstrom ontkent echter dat de content expres achterwege is gelaten zodat ze deze later kunnen verkopen. Op de dag zelf was de content nog maar half af, maar het moest wel weggehaald worden om de releasedatum te kunnen halen. Zelfs als hem toen verteld zou worden dat de content voorgoed zou verdwijnen had hij het nog gedaan, puur omdat het nodig was voor de game.

Als laatste geeft Lindstrom aan dat hij graag meer tijd had gehad om de game glad te strijken, echter is dit geen verwijt naar Eidos, maar ook een verwijt dat hij bij zichzelf neerlegt.


16:10  WayForward: 'Contra 4 niet naar Europa.'
16:00  Gameplayvideo's Family Game Night
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Stammetje91 op 12-01-2009 om 16:37 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dood aan vastgelegde release dates.

Gast (82.171.87.xxx) op 12-01-2009 om 16:46
Dood aan de exclusieve demo Zooi.. Anders had ik hem wel gekocht voor de ps3

Gast (83.82.170.xxx) op 12-01-2009 om 17:10
En Eidos heeft weer een game verneukt door de ontwikkel tijd te kort te maken en geen extra tijd geven... Way the go ASSHOLES!

Matesers op 12-01-2009 om 17:35 [Niv: 58 / Exp: 2892]
Maar, als die content op tijd af was, had het in alle versies gezeten. Dan is het toch raar om die dlc exclusief voor 360 en pc te maken.

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-01-2009 om 17:49 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Dat is inderdaad raar, echter ga je nu van een situatie uit die er niet is. De content zit niet in de game, niet omdat ze deze nu later kunnen gebruiken, maar puur omdat ze nu de tijd hadden om de content alsnog te maken. Waarom deze niet in de PS3 zit is echter een vraag die overeind blijft.

Butoden op 12-01-2009 om 19:56 [Niv: 18 / Exp: 918]
Wel grof als die gast is ontslagen door deze game terwijl het niet zijn fout was dat die game 'niet goed genoeg' was. Lekker oneerlijke wereld weer

Gast (84.81.54.xxx) op 12-01-2009 om 22:30
DLC op de pc? Ik dacht dat deze alleen maar voor de Xbox was?

Gast (87.211.156.xxx) op 13-01-2009 om 00:26
Vreselijk die vooraf vastgestelde data. Zelfde verhaal bij films. Een tijdschema is iets om jezelf op de rails te houden en je te motiveren om iets af te maken. Het is niet bedoeld om je er voor de volle 100% stippeltje voor stippeltje aan te houden. Fouten zijn menselijk, een keer een dag veel zieken en je schema klopt al niet meer. Erg hatelijk dat er in de industrie zo veel gebruik van wordt gemaakt. Bij films en games kom je JUIST snel in de knoop qua tijd en rushen vaak een te negatief spoor achter laat op je product... Als je producten hebt waar veel mensen bij betrokken zijn zou tijd eigenlijk een non-issue moeten zijn. Te veel factoren waar vertraging kan oplopen. Wil niet zeggen dat dat altijd gebeurt, maar er wordt volgens mij te weinig rekening mee gehouden.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tomb Raider: Underworld
Type:
Game
Releasedatum:
21-11-2008
Ontwikkelaar:
Crystal Dynamics
Uitgever:
Eidos Interactive
Media:








Meer media