Kerst is een tijd waarin we terug, maar vooral ook vooruit kijken. Enkele bekende namen uit de game-industrie praten eveneens over de toekomst.
Inafune (Capcom):
- Hij zal nooit een game als Brain Training maken.
- Geeft excuses aan Nintendo, hij had nooit gedacht dat de Nintendo DS zo goed zou verkopen.
Kawazu (Square-Enix):
- Zegt dat er mogelijk een SEGA-gerelateerde verrassing komt bij de twintigste verjaardag van de serie.
Yoshizumi (Namco):
- We mogen grootse battle innovaties verwachten in de 'Tales Of' reeks.
Terada (Super Robot War’s producer):
- Het team zal in de tweede helft jaar van 2009 haar ontwikkelingen herpositioneren.
Hino (Level 5):
- Dragon Quest IX zit in de laatste voorbereidingsfase.
- Multiplayer aspecten zullen uniek zijn, en meer bieden dan het tradtionele online aspect binnen een RPG.
- 'Ni no Kuni' staat nog steeds gepland voor een release in 2009 binnen Japan.
Sugiyama (Koei):
- Hij hoopt dat Wii gebruikers hun nieuwe spel Sengoku Musou 3 leuk gaan vinden.
- Is zeer onder de indruk van Super Smash Bros. Brawl.
- Meer DS titels als Saihai no Yukue zijn zeer gewild bij Nintendo DS gamers.
- Sengoku Musou 3 komt naar de Nintendo Wii omdat hij denkt dat het publiek hierop zit te wachten.
- Ze zullen titels als Oryori Navi: Marugoto Teikoku Hotel DS blijven maken omdat het publiek van zo'n game bij de handheld past.
- De eerste helft van 2008 was een record voor het management bij Koei.
Kawazu (Man achter verschillende Final Fantasy games):
- Wil meer turn-based RPG's maken in de toekomst.
- Gezien de superieure technologie in het westen wilden ze, met The Last Remnant, eveneens laten zien dat ze 'het' kunnen.
- Volgens Kawazu leven we in een tijd waarin game liefhebbers zich bezorgd moeten voelen.
Nagoshi (SEGA):
- Maakt het zijn persoonlijke missie om titels te maken die recht doen aan de high-end consoles.
Marvelous Entertainment:
- Wil de Wii voorzien van een line-up met toptitels.
Yoshizumi (Man achter diverse Tales Of games):
- Had gewild dat de Tales Of reeks meer populariteit kende in Amerika en Europa.
Terada (Werkte aan enkele SEGA titels):
- Wanneer je een titel voor een bepaalde console ontwikkelt moet je de ervaringen die je hiermee opdoet bewaren.
- Volgens Terada is het belangrijk dat je altijd open staat voor multiplatform ontwikkeling, zo ook voor portable gaming.
|