Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Okamoto over verleden, heden en toekomst


Door Rene Groen op 27-12-2008 om 13:35
Bron: 1Up

Yoshiki Okamoto is heeft een indrukwekkende C.V. met titels als Street Fighter, 1942, Genji, Folklore en Dragon Ball Origins. Hieronder veel informatie over zijn verleden, zijn huidige projecten en de toekomst.

- Op dit moment is Okamoto bezig met een animegame voor de Nintendo DS, om specifieker te zijn een Dragon Ball game. Het gaat hierbij niet om Dragon Ball Origins, maar om een andere titel. Verder begon de studio Game Republic als ontwikkelaar, maar trachten ze nu ook spellen uit te geven. Een eerste titel die ze als uitgever op de markt brengen is een PlayStation Networktitel, en wel een board game. Meer hierover zal spoedig volgen.

- Game Republic richtte zich eerst op de consolemakers zelf, oftewel op Nintendo, Sony en Microsoft. Wanneer deze een nieuw spelcomputer op de markt brengen is het voor hun interessant dat hier goede titels bij komen, echter richten third-party ontwikkelaars nog vooral op de vorige generatie omdat dit veiliger is. Het is pas op het moment dat de markt zich opent dat deze third-party ontwikkelaars het aandurven om ook met games te komen voor de zogeheten next-gen titels, en pas toen ging Game Republic samenwerken met deze ontwikkelaars. Daarnaast is het ook op ander gebied handig om met third-party ontwikkelaars te werken, op deze manier ben je namelijk niet gebonden aan één platform.

Ook op ander gebied is de studio voorzichtig, zo willen ze niet alleen met Japanse uitgevers werken, dat denken mensen namelijk dat je alleen maar met Japanse studio's wil werken. Hoewel Game Republic nog geen Europese partner gebonden heeft willen ze dit wel graag, op dit moment is het echter een Amerikaanse uitgever waar ze mee werken, echter is dat - gezien de economische periode - wel lastig.

- Okamoto denkt niet dat de game-industrie op een gegeven moment alleen maar bestaat uit downloads. Er zullen altijd mensen zijn die gewoon een fysiek product in hun handen willen houden, zowel mensen die het verzamelen als mensen die gewoon iets willen hebben om naar te kunnen kijken. Toch hebben ze bij de studio wel plannen om uit te breiden binnen het downloadgebied, deels omdat dit samen gaat met hun plannen om spellen uit te geven. Het gaat hier om kleinere bedragen, waarmee ze eerder succesvol kunnen zijn. Op het moment dat hardware als de PlayStation Portable en PlayStation 3 meer populair raakt zal ook de interesse in DLC toenemen, en zo zal er ook eerder een moment komen dat volledige, grote titels gedownload kunnen worden.

- De economische recessie heeft zeker impact op de game-industrie. In Japan zeggen ze ook wel dat kinderen zeven geldzakken hebben: zichzelf, beide ouders en beide grootouders. Vanuit dit geld is gamen enkel een luxe, en niet iets dat je perse nodig hebt, net zoals koffie of sigaretten. Wanneer je geld hebt koop je deze zaken, echter sla je dit als eerste over wanneer je geld terugneemt.

In de toekomst zullen gamers kieskeuriger zijn in de games die ze willen spelen, ze zoeken dus die ene game die lang speelbaar is, of kopen drie oudere titels voor het bedrag waarmee ze anders een nieuwe game kochten. We zullen dit ook terugzien in het aantal verkopen, zo zal een Pokémon titel teruglopen van enkele miljoenen naar 800.000, een game die normaal 400.000 exemplaren verkocht naar 200.000 en titels die hier nog onder zitten zullen niet eens hun kosten kunnen terugverdienen. Er zal een groter gat komen te zitten tussen de succesvolle, en niet succesvolle bedrijven. Dat is althans mijn voorspelling.

- Zowel Folklore als Brave Story zullen niet voorzien worden van een sequel. Er waren plannen om een PSP versie van Folklore te maken, maar dit ging helaas niet door, iets wat Okamoto eveneens jammer vond.

- Game Republic werkt aan een game rondom de film van Tom and Jerry. Wanneer Brash Entertainment [op het moment van het interview was de studio nog open - Red.] er klaar voor is zullen ze de titel samen aankondigen. Technisch gezien is het echter niet Okamoto's eerste filmgame, Brave Story was namelijk eveneens gebaseerd op een anime. Het is echter lastig om een film in een game om te zetten, zeker wanneer beide projecten naast elkaar lopen. De grootste uitdaging is nog om zowel film als game tegelijkertijd te laten verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan een film, wanneer het sneeuwt en je juist een regenachtige scene op moet nemen, dan kun je niet simpelweg even het weer veranderen. Of wanneer ze een scene met een oceaan willen, maar dit later veranderen in een berg. Bij een game heb je niet voldoende planning om dit nog even te veranderen, alles moet dus ver van tevoren worden gepland. Wanneer een film verandert is het dan ook lastig om ook de game nog mee te laten veranderen.

- Okamoto, zelf verantwoordelijk voor Street Fighter 2 en 3, vond dat hij niets meer toe kon voegen aan de serie. Nishiyama was zelf verantwoordelijk voor het eerste deel, en hij zou op zijn beurt deel twee en drie anders hebben aangepakt. Dit is wat hem de inspiratie voor het vierde gaf, om iets te maken zoals hij het gezien zou hebben. Hij zal hier dan ook net zo lang aan werken tot hij het zo heeft afgewerkt tot hoe hij het zou willen hebben, en hierna zal er ongetwijfeld iemand anders komen die het stokje van hem overneemt om met een vijfde Street Fighter te komen, en wellicht zelfs nog meer daarna. Het is voor een serie als Street Fighter goed dat er verschillende handen aan zitten, om zo de variatie te blijven behouden.

- De PlayStation Network game Dark Mist zal hoogstwaarschijnlijk niet in het westen verschijnen. Het ligt echter in de handen van SCEA, en zij zullen de uiteindelijke beslissing moeten nemen. Hoewel de game zelf al compleet gelokaliseerd is heeft Okamoto begrepen dat ze het alsnog niet uit zullen brengen. Hij wil niets slechts zeggen over SCEA, maar wel geeft hij aan dat hij de titel graag internationaal ziet verschijnen.


13:39  Operation Flashpoint 2 op nieuwe beelden
12:27  Screens Mega Man Star Force 3
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Nibor op 27-12-2008 om 14:28 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Ik dacht heel even dat er stond overleden, ik dacht noooo!

MarcianoNL op 27-12-2008 om 14:48 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Ik ben wel bang dat het downloaden te groot gaat worden, ik koop veel liever een doosje met een disc erin dan dat ik het moet downloaden. Kijk wel erg uit naar Street Fighter IV waar hij trots op mag zijn. 1942 ook pas weer gedaan.

Gast (81.207.38.xxx) op 27-12-2008 om 19:47
@Nibor
dacht precies hetzelfde

Nowee op 27-12-2008 om 23:32 [Niv: 11 / Exp: 539]
LOL!

Ik dacht ook overleden! xD
Darn you Gamed!

XtraNL op 28-12-2008 om 01:07 [Niv: 82 / Exp: 4096]
Whaha ik ook xD

Gast (84.105.238.xxx) op 28-12-2008 om 11:08
- De PlayStation Network game Dark Mist zal hoogstwaarschijnlijk niet in het westen verschijnen.

Wat een onzin, al maanden te downloaden in de Euro store. En ik heb 'm dus ook al tijden.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.