Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

BioWare: 'Games zonder gevolgen'


Door Tom_V op 28-10-2008 om 07:06
Bron: Kotaku

Electronic Arts, LucasArts en BioWare stonden vorige week in de spotlights. De bedrijven kondigden toen eindelijk hun Star Wars: The Old Republic project aan. Deze MMO moet door toevoeging van een verhaallijn het genre opnieuw definiëren en bovendien de strijd met World of Warcraft aangaan.

Bij BioWare is men echter alles behalve tevreden met de games van tegenwoordig. Het bedrijf spreekt via Greg Zeschuk het ongenoegen uit over het gebrek aan allesbepalende beslissingen die je tegenwoordig in games moet nemen. De hedendaagse titels serveren keuzes zonder gevolgen.
quote:
In een poging om een steeds groter publiek aan te spreken, laat men zware gevolgen weg uit gamen. Geen van je beslissingen hebben negatieve impact. Wij willen dat veranderen, wij zullen deze moeilijke keuzes terugbrengen. Zonder de gamer te straffen, uiteraard.


Beslissingen zonder negatieve impact? Op dit ochtendlijke uur kunnen we toch al één voorbeeldje uit de mouw schudden. In (jawel, BioWare's) Mass Effect ben je gedwongen om te kiezen tussen Ash en Kaiden. Welke keuze je daar ook maakt: je verliest een waardevol lid van je team.

Ze lijken dun gezaaid, deze zware beslissingen. Of zijn er nog voorbeelden uit andere games te vinden?


07:08  Sony annuleert 4 GB PSP bundel
07:01  Koop je merkkledij op Xbox 360
 Reacties (16)
 Pagina: 1
konnichiwa op 28-10-2008 om 07:23 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Men heeft het natuurlijk over andere devs hun games.

Trouwens nu je Mass Effect noemt loopt het altijd slecht af met Wrex?

Tom_V op 28-10-2008 om 07:26 [Niv: 45 / Exp: 2263]
Ik meen me te herinneren dat je Wrex ook gewoon kon kalmeren en dat ie van je team bleef deel uitmaken. Maar pin me daar niet op vast

konnichiwa op 28-10-2008 om 07:38 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Oh lol, ik zat die dan heel de tijd te kalmeren werd die lekker doodgeschoten door een van mijn teamleden 'It is the fastsest way to end discussions'.

Gast (77.61.117.xxx) op 28-10-2008 om 08:55
Het is Kaiden, btw. :P

Gast (77.61.117.xxx) op 28-10-2008 om 08:55
Nog iets, het is wel een spoiler, dus misschien dat je dat moet aangeven. ;)

willem_liu op 28-10-2008 om 09:11 [Niv: 79 / Exp: 3969]
Final Fantasy 6, waarin een member van je crew dodelijk gewond wordt en je eten moet zoeken om hem op krachten te helpen. Als gezonde vissen vangt voor je maat dan wordt hij sterker en herstelt hij zich. Met zwakkere vissen gaat hij uiteindelijk dood.

Chrono Trigger, je kan Magus voor je team winnen of niet. Je kan Frog voor je team winnen of niet. Je kan Crono tot leven wekken nadat hij dood is of niet. Dus je kan het spel uitspelen zonder deze characters met de alternatieve einden uiteraard.
Je kan ook besluiten om de princes niet te redden nadat ze is ontvoerd door Frog. Uiteraard zorgt het weer voor een alternatief einde.



Tom_V op 28-10-2008 om 09:20 [Niv: 45 / Exp: 2263]
@ Gast (77.61.117.xxx)

Je hebt volledig gelijk. Kaiden is geen Aiden...

Wat de spoiler betreft: de game is nu toch al weer een jaar uit op console en al geruime tijd op PC en bovendien moet je in Mass Effect enorm veel keuzes maken dus van een spoiler is volgens mij geen sprake. Wie het spel nu nog niet heeft gespeeld moet zich schamen

Gewijzigd door Tom_V op 28-10-2008 om 09:20

Gast (217.123.238.xxx) op 28-10-2008 om 09:29
Wrex kon gered worden, maar je moest er veel paragon of renegade punten voor hebben. Net als dat je de hoofdslechterik (ben zijn naam vergeten) aan het eind kon overhalen om zelfmoord te plegen.

Gast (77.61.117.xxx) op 28-10-2008 om 09:29
Haha, inderdaad. :-)

Devilly op 28-10-2008 om 09:37 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ willem_liu: het gaat toch echt over de games van tegenwoordig. Ik denk dan ook niet dat ze Final Fantasy VI en Chrono Trigger hier meerekenen.

im2 op 28-10-2008 om 11:49 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ze hebben zeker gelijk met die keuzen. Dan heb je ten minste echt het gevoel een impact te hebben op het verhaal. Dat mis ik in veel games, onder andere Brothers in Arms.

Gast (78.27.34.xxx) op 28-10-2008 om 12:00
Yeaaaah Casual Gaming FTW !!!! :r :r |( |(

konnichiwa op 28-10-2008 om 15:36 [Niv: 153 / Exp: 7652]
@Willem correct....En dan heb je ook nog Shadow die je kon laten sterven =p. Maar dat is wel al een oude game denk niet dat Bioware daar op doelt ^^''.

Gast (80.57.135.xxx) op 28-10-2008 om 15:41
Wrex kun je gewoon in leven laten. Ik heb het spel 2 keer uitgespeeld en de ene keer heb ik hem met charm gekalmeerd en de keer daarna met intimidate.

Gast (80.101.81.xxx) op 28-10-2008 om 16:00
Tarantino, als je even goed leest besef je mischien dat je Bioware vergelijking je erg dom doet overkomen.

Jonezy op 28-10-2008 om 17:45 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Far Cry 2, heb gisteravond een stuk gespeeld.

SPOILER

Moest kiezen of ik m'n vrienden bij Mike's Bar, of die man bij de kerk met de medicijnen ging redden. Koos natuurlijk voor mijn virtuele vrienden, en kan niet wachten tot m'n huiswerk af is en ik verder kan spelen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.