Lange tijd werd Treyarch gezien als het jongere en minder begaafde broertje van Infinity Ward, met Call of Duty: World at War willen ze laten zien eveneens een topgame af te kunnen leveren. Van deze game hebben we weer wat nieuwe details voor jullie.
- De camera is geprogrammeerd om je tijdens het spel te helpen, net als in voorgaande games. Stel dat je een heuvel oploopt, dan zal de camera een standpunt innemen waarbij je een overzicht bewaart op hetgeen wat voor je ligt.
- De controls zijn bij de Nintendo Wii versie meer customizable dan in andere FPS games. Onder andere de dead zone van de camera, de sensitiviteit, de draaisnelheid van je karakter en de snelheid van je crosshair kan ingesteld worden.
- Het ontwikkelteam bestaat uit dertig mensen. [Het gaat hierbij om de Wii versie - Red.]
- Op de PlayStation 3 en Xbox 360 zijn er geen verschillen in de online multiplayer, de maps, modi en voertuigen zijn dus allemaal hetzelfde.
- Er zijn dedicated maps voor voertuigen aanwezig.
- De multiplayer potjes zijn voor minimaal acht spelers op de Wii.
- Er komt een ondersteuning van het Nintendo Wi-Fi Channel.
- De Wii versie kent geen online co-op.
- Er is een zogeheten Squad Mate Mode, hierbij verschijnt er een tweede crosshair voor je medespeler en kun je samen knallen.
- De PC, Xbox 360 en PlayStation 3 versie draaien allemaal op dezelfde engine, aanpassingen van deze engine zijn gebruikt voor de Nintendo Wii om de hoogst haalbare kwaliteit te halen.
|