Sinds 2005 ontwikkelt Eden Studios de horrortitel Alone in the Dark. Op de PC, de PS2, de Wii en de Xbox 360 is het spel reeds beschikbaar, maar op de PlayStation 3 versie is het nog even wachten.
Deze PlayStation 3 versie bevat wel verschillende verbeteringen en IGN kon deze verbeteringen zelf ontdekken met een speelsessie. Wij zetten ze alvast eens op een rijtje.
- De camera en de besturing zijn compleet veranderd. De game heeft nu een traditionele, volledig aanpasbare camera die bestuurd wordt met de rechter stick. Deze staat ook verder achter je zodat je een groter beeld krijgt.
- Het vechten is aangepast zodat de camera kon toegewezen worden aan de stick. Het meleesysteem dat ook de rechter stick gebruikt, is echter bewaard gebleven. Je moet nu wel een trigger indrukken zodat je lockt op een nabije vijand waarna je hem kunt aanvallen met de rechter stick.
- Hoofdrolspeler Carnby is nu ook sneller geworden zodat het vechten vloeiender aanvoelt.
- Het inventarissysteem is lichtjes aangepast zodat het beter bruikbaar is. Het systeem verloopt ook niet meer in real-time, het pauzeert de game zodat je veilig bent voor de vijand. Je kunt nu ook rustig item per item door de lijst van items scrollen zodat combineren van items beter verloopt. Je moet ook geen items in bepaalde volgorde combineren.
- Eden heeft extra ruimte in je inventaris gemaakt door het vervangen van de batterijen te schrappen. Je zaklamp werkt altijd. Je moet je dus geen zorgen meer maken over je zaklamp.
- De items liggen nu beter verspreid over de game zodat je vaker gezondheid tegenkomt.
- De structuur van de game is nu ook aangepast: de verplichte root-uitdagingen die in het origineel goed verborgen waren tot het einde zodat je ze allemaal tegelijk moet doen, maar in deze versie zijn ze beter in het verhaal ingewerkt. Vanaf het derde hoofdstuk kom je regelmatig wortels tegen die je pad blokkeren. Op deze manier moet je ze niet allemaal op het einde van de game vernietigen. Deze minigames tussendoor zorgen ook voor meer variatie.
- De game bevat een compleet nieuwe hoofdstuk in het midden om het verkennen op te breken en meer actie te bieden. Dit hoofdstuk verplaatst de speler naar de metro.
- Het besturen van voertuigen is compleet veranderd na de kritieken bij de Xbox 360 versie. Voertuigen zijn nu een pak zwaarder zodat ze realistischer reageren op botsingen en dergelijke. Je zult dus nooit meer plots tot stilstand komen door de stoeprand te raken.
- Eden heeft checkpoints ingebouwd in het midden van de levels, bij het origineel moest je een level volledig uitspelen eer je vooruitgang werd bijgehouden.
- De game bevat nu ook extra instructies om bij verwarrende levels minder problemen te veroorzaken.
- Eden heeft bijna alle fouten van het origineel weggewerkt. Deze versie kan een meesterwerk worden.
|