Majesco en ontwikkelaar GlyphX Games willen met hun nieuwe Third-person Action Adventure, Advent Rising, de grens tussen film en video games vervagen. Waar dit in games als The Getaway genadeloos fout ging lijkt het erop dat deze game meer kans van slagen heeft.
Om het epische karakter van de game goed weer te geven, heeft Majesco een 70-koppig orkest gecontracteerd. Het orkest staat onder leiding van Emmy Award winnaar Mark Watters. Daarna is het resultaat onder handen genomen door Armin Steiner, de Grammy Award winnaar die vooral bekend is van zijn werk in Finding Nemo, Seabiscuit en The Matrix trilogie.
Naast het mooie character design zul je vooral versteld staan van de prachtige omgevingen. De makers hebben geprobeerd zoveel mogelijk variatie in het leveldesign aan te brengen. Zo zul je de ene keer in een steriele ruimte zoveel mogelijk vijanden moeten vernietigen, terwijl je de andere keer je kunsten mag vertonen op een gigantisch ruimteschip of in de woestijn. Een spel kan het echter niet alleen hebben van de graphics en het design. De gameplay is immers ook belangrijk, en laat dat nu juist datgene zijn waar helaas nog maar erg weinig over bekend is.
Tijdens de vorige E3 werd de game van alle kanten bejubeld om zijn prachtige graphics, pakkende verhaallijn en schitterende artwork. Totdat men de game speelde... De framerate was zo'n chaos dat het niet mogelijk was om het spel normaal te spelen. Afgelopen jaar is hier hard aan gewerkt en bij iedere nieuw filmpje begint Advent Rising er beter uit te zien. We moeten nog tot mei wachten om te zien of alle problemen opgelost zijn, maar als dit het geval zal zijn voorzie ik een zeer sterke start van een schitterende trilogie...
|