Sonic leek lange tijd een held te zijn uit vervlogen tijden, met de aankondiging van Sonic Unleashed lijkt het er echter op dat de egel zijn eer weet te herstellen.
Volgens lead designer Yoshihisa Hashimoto zal het spel niet gaan vervelen door een aantal simpele regels. Hij doelt hierbij op het leveldesign, waarbij ieder 2D of 3D gedeelte niet langer mag zijn dan vijftien seconden en dat een volledig level nooit meer dan vijf minuten mag beslaan.
quote: “We try to switch between 2D and 3D as often as possible so that no one sequence lasts too long. The idea is to create a pace that never allows the player to grow bored.”
Het spel zelf kent verder negen hubs, oftewel werelden waarin Sonic rond rent. In deze hubs (gebaseerd op echte locaties in de wereld) kun je vrij rond lopen en praten met karakters, door een nieuwe artstijl passen deze karakters echter goed binnen de omgeving en krijgen we geen opzet zoals we bij Sonic the Hedgehog zagen. Door deze stijl zijn de karakters net zo klein en schattig [ik heb het woord niet gekozen - Red.] als Sonic zelf. Volgens Hashimoto heeft het team zich met de ontwikkeling van de karakters laten leiden door de Pixar film Ratatouille.
Het verhaal van deze nieuwe Sonic game zal al vanaf het begin duidelijk worden gemaakt, toch is het pas in het laatste gedeelte van de game dat Sonic omgetoverd kan worden tot Super Sonic. We hoeven niet zo lang te wachten op een andere gedaantewisseling binnen de game, toch wil hij niet bekend maken om welke transformatie het gaat (en dus zeggen wij het ook maar niet).
Als laatste lijkt er ook nog een soort RPG systeem in de game verwerkt te zijn:
quote: New powers can be unlocked by locating hidden items throughout the stages while regular abilities, such as speed and strength can be upgraded via sliding scales after each victory over a boss.
|