Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Nieuws:

Nieuwe Prince of Persia info en screens


Door Stefan van B op 14-07-2008 om 12:36
Bron: Eurogamer

Over een aantal uurtjes start de E3, maar de informatiestroom gaat al snel rond. Ook Ubisoft's nieuwe pareltje, Prince of Persia, ontgaat dit lot niet en we krijgen dan ook nieuwe info en beelden van de game te zien aan de hand van een preview van Eurogamer.

Prince of Persia zou er niet zijn zonder Assassin's Creed en Assassin's Creed zou er niet zijn zonder Prince of Persia, zo geeft Ben Mattes aan. Ze draaien niet alleen op dezelfde engine, maar ze zijn geïnspireerd op elkaar en leren van elkaars fouten. Zo moet het voor casual gamers veel interessanter zijn om PoP te spelen dan AC, want bij AC liepen veel casual gamers vast omdat bij hen alles niet vloeiend verliep, iets wat bij hardcore gamers wel het geval was. Zodoende faalde de game volgens Mattes.

Iets wat ook in grote mate aanwezig moet gaan zijn in PoP is een verhaal. Veel games met een open wereld kennen maar weinig verhaal, dit willen ze met de nieuwe PoP gaan veranderen. Elke regio moet z'n eigen verhaal kennen zodat er een hele game op gebaseerd kan worden. Zo kent Elika, de altijd aanwezige vriendin en buddy van de Prince, een diepgaand achtergrond verhaal, waardoor het zelfs mogelijk zou zijn dat zij haar eigen game krijgt.

Elika is tevens de make-or-break feature in Prince of Persia, ze kan het spel maken, ze kan het spel breken. Ze proberen haar AI tot een ongeëvenaard hoog niveau te brengen zodat ze altijd handig is en nooit in de weg zit. Tevens kent Elika magische krachten die je naarmate je in de game vordert kunt upgraden.

De omgeving zelf is opgesplitst in regio's. Mattes zegt dat je het zo moet zien; "Als je vanuit een vogel perspectief naar Europa kijkt en je kijkt dan alleen naar de basiselementen dan zie je de grote steden als Londen en Parijs verbonden met elkaar door snelwegen. Als je van Londen naar Praag zou willen moet je langs Parijs. Je kan geen uitstapje maken langs de zuidkust van Spanje. De wegen zijn lineair en je wordt dus echt ergens heen gestuurd als je op die weg bent. Pas als je in Praag bent kun je kiezen of je naar links of rechts gaat. Er zijn in PoP dus meerdere regio's verbonden met elkaar door lineaire en gescripte routes in de geest van z'n voorgangers.

Het vecht systeem blijft zo ongeveer hetzelfde als in de eerste PoP's. Zodat als je geraakt wordt er ongeveer één derde van je health kwijt bent en als je twee keer achter elkaar wordt geraakt je achteruit geduwd kan worden waardoor je in een val terechtkomt. Elk gevecht moet tevens aanvoelen als een gevecht met een eind baas, zelfs de normale vijanden. Ze willen namelijk niet dat je jezelf een god gaat voelen die onovermeesterlijk is. De camera's tijdens gevechten zijn geïnspireerd op die van Final Fantasy Advent Children, camera's die goed op de actie inspringen en die volgens Eurogamer als mooi dramatisch weergeven.

Ubisoft zelf is heel trots op de visuele stijl die ze hebben neergezet. Ze wilden niet iets super realistisch neerzetten zoals Assassin's Creed, want dat zou niet passen in een fantasie adventure. Ze noemen de stijl zelf Illustrative, want Cell-shaded vinden ze niet juiste naam voor de stijl van de game. Alles is namelijk zeer gedetailleerd. Het aantal polygonen van de personages is het zelfde als die van Assassin's Creed, maar die van de omgevingen veel meer.

Ook weten we wat meer over de gameplay. Elk gebied in de game is geïnfecteerd met iets genaamd The Corruption, het is jouw taak om dit verdrijven. The Corruption is een zwart goedje dat schadelijk is voor je gezondheid en waaruit de monsters, je vijanden, ontstaan. Ook is bekend dat het driehoekje op de PS3 controller staat voor Elika en de andere drie voor je zwaard, het springen en iets met je handschoen, wat is nog onduidelijk.

Het spel zelf is nog verre van klaar. In de demo die Eurogamer te zien kreeg zakte de framerate soms dramatisch in en zit alles nog vol met bugs. Toch, zal het spel aan het eind van z'n productie helemaal vloeiend lopen en zullen de oneffenheden zijn weggewerkt, aldus Ubisoft. De game staat op dit moment gepland voor kerst dit jaar, maar als de game de benodigde kwaliteit niet heeft, dan zullen ze het spel ook niet uitbrengen.

Ook is Mattes duidelijk over een demo, die komt er niet. Het spel is niet geschikt voor een demo en een demo doet eerder kwaad dan goed. Prince of Persia is al bekend en heeft die extra publiciteit niet nodig. Aan de gamers is het dus om straks te vertrouwen op de recensies van diverse gamesites.

Natuurlijk gaat het artikel niet gepaard zonder een aantal nieuwe screenshots. Deze keer kunnen wij zes keer de nieuwe Prince of Persia aanschouwen.








12:37  Mirror's Edge mogelijk met Home en Trophies
12:36  Meer plaatjes Tales of Hearts
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Gast (86.95.139.xxx) op 14-07-2008 om 12:37
wow dat is veel mooier dan ik d8

Gast (80.56.219.xxx) op 14-07-2008 om 12:40
Is dat nou In-Game of artwork?

Gast (82.75.84.xxx) op 14-07-2008 om 12:43
Ingame artwork :P

Stefan Vogels (Redacteur) op 14-07-2008 om 12:44 [Niv: 58 / Exp: 2923]
In game

Lees ook de tekst alsjeblieft, daar heb ik niets voor niets meer dan een uur aan gewerkt

Gewijzigd door Stefan Vogels op 14-07-2008 om 12:44

Gast (77.160.187.xxx) op 14-07-2008 om 12:44
in-game

Gast (80.56.219.xxx) op 14-07-2008 om 12:54
Dan ziet het er goed uit!
Ik heb het ook gelezen :)

spartans op 14-07-2008 om 12:58 [Niv: 205 / Exp: 10270]
ik vind de graphics er zo lauw uitzien.

Gast (84.29.45.xxx) op 14-07-2008 om 13:10
als er maar niet zoveel bugs in komen te zitten. net als al die anderse persia games

Gast (86.95.139.xxx) op 14-07-2008 om 13:18
@Stefan van B
srry ik moest ff wat eten maar nu heb ik het wel gelezen :P goed geschreven je hebt dat half uur goed benut xD ik ben veel teweten gekomen

Gast (62.234.143.xxx) op 14-07-2008 om 14:09
Blijft dat meisje hele tijd bij je?

Als dat zo is lijkt me dat best wel irritant.

MarcianoNL op 14-07-2008 om 14:23 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Ik vond Assasins Creed niet echt Hardcore. En ik snap niet dat POP ook een Sandbox game moet worden over 2 jaartje is elke gamefrancise een sandbox avondtuur geworden. De game daarin tegen ziet er heel goed uit beter dan dat ik had verwacht

Robert op 14-07-2008 om 14:50 [Niv: 206 / Exp: 10294]
sandbox games zijn lame

GekooktEi op 14-07-2008 om 15:01 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ MarcianoNL

Mensen zien daar inderdaad iets teveel 'de toekomst' in, maar zoals er gezegd wordt ga je wel van plek naar plek via lineaire paden, dus het wordt niet 100% sandbox ...

Er zijn trouwens wel spellen die ik zou willen zien in free-roaming, zoals Hitman . Als ze dat zouden kunnen flikken en daarmee de kwaliteit van Blood Money te evenaren ....

Gast (77.251.250.xxx) op 14-07-2008 om 15:07
tjsa slechte preview dit,als je een echte preview van deze game wil hebben 3 pagina's lang ,ga dan naar ign, die hebben veel meer en veel betere info en zijn zéér positief over deze game _O_

eurogamer zuigt :r

GekooktEi op 14-07-2008 om 15:18 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Gast (77.251.250.xxx)

Beter opletten, dit is geen preview, anders zou het als oranje geschreven staan in de lijst met nieuwsberichten. Dit is gewoon een lijst informatie over het spel.

Onna76 op 14-07-2008 om 15:44 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Dit spel wil ik zo graag hebben, het grafische sfeertje is om te smullen, I love Cell Shaded Daarom, als Level 5 nog met een Dark Cloud 3 / Dark Chronicle 2 op de proppen komt, hoop ik dat die ook weer Cell Shaded zal zijn.

Gewijzigd door Onna76 op 14-07-2008 om 15:47

Stefan Vogels (Redacteur) op 14-07-2008 om 16:05 [Niv: 58 / Exp: 2923]
Dit is gewoon informatie gehaald uit een preview

Kurosaki01 op 14-07-2008 om 17:57 [Niv: 154 / Exp: 7711]
I love Cell Shaded too.

RaYsoms op 14-07-2008 om 20:18 [Niv: 22 / Exp: 1091]
super strak allemaal, kan niet wachten tot die uit is. Verheug me er nu al op oude pop trilogy was ook geweldig.

Goof op 14-07-2008 om 21:52 [Niv: 96 / Exp: 4791]
De beelden zien er fris uit!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media