Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Rare verkoopt honderd miljoen games


Door Rene Groen op 30-06-2008 om 18:40
Bron: Rare Ware

Rare werkt hard aan de afronding van Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts en Viva Pinata: Trouble in Paradise, de studio heeft echter ook reden om achterom te kijken.

Het bedrijf, dat sinds 1985 bestaat, heeft in haar loopbaan honderd miljoen titels verkocht. Het succes begon op de NES en loopt door tot de Xbox 360. Vooral titels als Perfect Dark Zero (meer dan anderhalf miljoen verkochte exemplaren), Kameo: Elements of Power en de eerste Viva Pinata (beide meer dan een miljoen verkochte exemplaren) deden het erg goed. Ook fantastische titels als Taboo en Sesame Street 123 ('Er moet toch brood op de plank komen', aldus Rare) droegen bij aan het succes.


18:44  'Diablo III is mogelijk op consoles'
18:34  Binnenkort PS2 games downloaden via PSN?
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Kurosaki01 op 30-06-2008 om 18:44 [Niv: 154 / Exp: 7711]
Ook fantastische titels als Taboo en Sesame Street 123.

fantastisch en sesamstraat in een zin. Of is het iets anders.

dark lars op 30-06-2008 om 18:58 [Niv: 108 / Exp: 5400]
Piñata toch nog zo veel? ik dacht dat die het neit goed deed in eerste instantie..maar mooi dat hij goed verkoopt want het is ook een goede game

Gewijzigd door dark lars op 30-06-2008 om 18:58

Gast (83.80.204.xxx) op 30-06-2008 om 19:42
Taboo is een saai tarot spelletje. Je kan het nauwelijks een spelletje noemen :) Je kan eigelijk zo goed als niets doen. Kon niet geloven dat Rare dit uitgebracht had.

Robert op 30-06-2008 om 20:11 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Conker was tof

irq10 op 30-06-2008 om 20:17 [Niv: 59 / Exp: 2956]
@ Dark lars

Viva pinata werd als bundel meegegeven bij de 360. Dus als je die mee telt, ja, dan kom je makkelijk aan de miljoen.

Maar toch nette prestatie. Na golden eye en killer instinct was er voor niets bijzonders meer gekomen van rare.

Prophetcizer op 30-06-2008 om 20:33 [Niv: 22 / Exp: 1097]
nu noem je toch wel iets op irq10. goldeneye en ki zijn toch legendarische titels en die ontstaan niet snel

irq10 op 30-06-2008 om 21:51 [Niv: 59 / Exp: 2956]
Idd, pareltjes. Die zie nog tegenwoordig maar weinig tussen de massa.

Gast (77.251.250.xxx) op 30-06-2008 om 22:59
@ irq, tjsa uncharted ,resistance en motorstormm en ook ratched en clank zijn diverse malen met een sony console gebundeld en ook enkel daarom verkochten ze goed ,vooral resistance en motorstorm :r

Cain op 30-06-2008 om 23:31 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Vooral titels als Perfect Dark Zero (meer dan anderhalf miljoen verkochte exemplaren), Kameo: Elements of Power en de eerste Viva Pinata (beide meer dan een miljoen verkochte exemplaren) deden het erg goed.

Dan deed Rare toch betere zaken bij Nintendo;
GoldenEye -- 8 miljoen
Donkey Kong Country 1 -- 8 miljoen
Diddy Kong Racing -- 4.4 miljoen
Donkey Kong Country 2 -- 4.4 miljoen
Donkey Kong 64 -- 3.8 miljoen
Donkey Kong Country 3 -- 2.9 miljoen
Perfect Dark -- 2.5 miljoen
Banjo Kazooie -- 2.3 miljoen
Killer Instinct -- 1.33 miljoen

Gast (84.132.123.xxx) op 01-07-2008 om 00:52
100 miljoen vind ik best tegenvallen.
Als je kijkt naar developers die uit de zelfde tijd afstammen zoals capcom of square enix, dan doen die het flink wat beter.

Verder niks negatiefs of zo. 100 miljoen is ook een prima aantal alleen ik vergelijk het nu met de rest die rond die tijd afstammen

sasukevsbyakugan op 01-07-2008 om 02:07 [Niv: 41 / Exp: 2052]
K WIL CONKER 2!!!

Devilly op 01-07-2008 om 08:30 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Gast (84.132.123.xxx): ik ken de cijfers niet, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat Rare niet zo'n grote developer is en voor zover ik weet bijna altijd maar aan één titel tegelijk heeft gewerkt (correct me if I'm wrong!).

Gast (80.101.101.xxx) op 01-07-2008 om 09:55
Ze vergeten de spellen van de tijd dat het nog Ultimate was. Dat waren pas tijden en klasiekers zoals Alien8!!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.