 |
|
Nieuws: Pachter praat over prijsdalingen
Door Joni Philips op 15-06-2008 om 09:23
|
Bron: Kotaku (via Konnichiwa)
|
Wedbush Morgan Securities Michael Pachter is een belangrijke analist in de game-industrie. Hij is met grote voorsprong de meest actieve. Het is dan ook interessant om zijn mening te bestuderen.
- Sony en Microsoft moeten zich geen zorgen maken, de voorsprong van Nintendo duidt geen zwakheid van hun aan. Hun verkoopcijfers lopen zoals verwacht, Nintendo doet het gewoon veel beter. In plaats van ons af te vragen waarom Microsoft en Sony het slecht doen, moeten we ons afvragen hoe het komt dat Nintendo het zo goed blijft doen.
- De prijs is niet de enige reden, het is de mainstream markt waarvan de meeste gamers niet eens het bestaan kennen waardoor de Wii het zo goed doet. Dit zijn mensen die niet weten dat er gamesites bestaan. Hij gaat zelfs een stap verder.
Pachter: "There are actually people out there who have sex. The people on Kotaku, other than their parents, they've never met anyone who's had sex."
- Pachter verwacht een prijsdaling voor de PlayStation 3 in de herfst. De prijs zal met $50 dalen, tenzij ze het zich kunnen veroorloven om de prijs met $100 te laten dalen. Dit gebeurt waarschijnlijk rond de release van LittleBigPlanet.
- Microsoft zal ongetwijfeld volgen, misschien rond de release van Madden, zodat de PS3 en de Xbox 360 een verschillende prijs hebben. Zelf zou hij wachten op de release van Gears of War 2 om de prijs te verlagen.
- De Wii zal de komende tijd tekorten blijven kennen. Nintendo heeft de neiging om de vraag te onderschatten.
|
|
|
|
09:29 Bioshock krijgt Amerikaanse datum?
09:19 X-Blades met screenshots en art
|
Reacties (33) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
irq10
op 15-06-2008 om 09:29
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
Nou, als de 360 100 euro gaat kosten, dan koop ik er wel. Dan voel ik er niet veel van, van al dat brakke hardware wat er in zit. Die hardware is zo oud en achterhaald. meer dan 100 euro is het niet waard.
En uiteraard de add-ons erbij kopen die er niet standaard bij zit. WiFi hoort er gewoon standaard bij te zitten. play and charge kit ook !
|
|
Gast (86.95.139.xxx)
op 15-06-2008 om 09:39
|
het zou mooi zijn voor sony als ze de prijs kunnen laten dalen met 50-100 dollar.. maar nu de dollar zo weinig waard is geworden denk ik dat het bij een gerucht blijft
|
|
flip122
op 15-06-2008 om 09:40
[Niv: 73 / Exp: 3654]
|
irq pak je flame shiel;d maar alvast er komen zo denk ik een aantal 360 fan boys aan
 There are actually people out there who have sex. The people on Kotaku, other than their parents, they've never met anyone who's had sex."
|
|
Gast (78.22.119.xxx)
op 15-06-2008 om 09:40
|
Ja en die oude en brakke hardware draait momenteel toch de beste en mooiste games. Ben toch blij met mijn brakke oude hardware.
|
|
Gast (62.163.167.xxx)
op 15-06-2008 om 09:41
|
uhh achterhaald? het is nog steeds een top-console met prachtige grapics en al. het is dan ook geen pc die je om de maand upgrade.
|
|
flip122
op 15-06-2008 om 09:57
[Niv: 73 / Exp: 3654]
|
haha gast78.22 ps3 is beter
1. wij hebben blu ray
2.op sommige ps3s zit replay
3.region free
4. wij hebben al de mooiste games
en kom nou niet aanzetten met wij hebben er meer die van jullie is asl een stuk ouder het is gewoon een ouwe lul
Gewijzigd door flip122 op 15-06-2008 om 09:58
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-06-2008 om 10:01
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
Back to topic.
|
|
Gast (86.84.48.xxx)
op 15-06-2008 om 10:05
|
IRQ Het is de waarheid wat je zegt.. Maar ook een beetje fanboy gedrag... Nee ik ben geen fanboy... Ik haat microsoft in alle opzigten behalve games...(En tog gebruik ik vista omdat: Een mac te duur is..) En als die hardware oud was en brakke... Dan zouden de games er net zo uit zien als op de xbox. En, de RROD, ik heb er in 2-3 jaar nog geen een gehad..
|
|
irq10
op 15-06-2008 om 10:11
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Gast (86.84.48.xxx)
Het gaat er mij om dat ik geen kale console meer koop met een dvd drive erin voor meer dan 100 euro. Dan koop ik nog eerder een PS2 voor 100 euro met gelijkwaardig Kale console en DVD drive, en heeft een grote bibliotheek aan games die er geweldig uitzien.
De 360 heeft voor mij gewoon "nog" geen meerwaarde. Dat games huidig er goed uitzien op de console bout me niet veel. Ik verkies Gameplay boven Graphics.
en een console moet gewoon gratis online kunnen. Dat kapitalisme van betalen voor online ben ik echt zat.
anyway.
OT.
Ben benieuwd wat de prijsdalingen gaan doen.
Gewijzigd door irq10 op 15-06-2008 om 10:12
|
|
Gast (78.21.24.xxx)
op 15-06-2008 om 10:14
|
laat ze lullen van biede kanten , voordeel van gamers met 1 ps3 is dat we weten dat we de
beste
console hebben @ joni dat is straf juiiie voederen ons met zo'n headlines en als we bijten dan
dreig je ons RAAR #### |(
|
|
Gast (78.22.119.xxx)
op 15-06-2008 om 10:19
|
@irq10, jij bent gewoon een klein kind in mijn ogen. Gelukkig denken de developpers er anders over want games maken voor zo een brakke console zoals jij beweert zou nogal een fout zijn. Oh ja vergeet binnenkort de achterhaalde hardware van uw ps3 controllers niet te vernieuwen,oeps klein foutje die sony weer lekker veel geld gaat opbrengen. En blu Ray geweldig, leest zodanig snel af dat bijna iedere game moet geinstalleerd worden.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-06-2008 om 10:20
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
@tyger1: Pachter zet de PS3 en de Xbox 360 op dezelfde voet, hier wordt gediscussierd over welke van de 2 beter is. Het gaat over prijsdalingen, tekorten, ... Het verschil is duidelijk toch.  Ik wil in de toekomst ook wel elk bericht met dit soort onderwerp sluiten.
Gewijzigd door Joni Philips op 15-06-2008 om 10:23
|
|
irq10
op 15-06-2008 om 10:25
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Gast (78.22.119.xxx)
De waarheid is hard voor jou blijkbaar omdat je op de proppen komt met klein kind. Een reactie van een persoon die zijn gelijk niet kan halen gooit met zulke woorden.
Ik geef alleen maar een persoonlijke mening over de prijsdaling van de eventuele 360.
En als je goed lees, zie je ook dat ik deze dan ook zou kopen wanneer hij met de prijs zakt.
Alleen Baal ik enorm dat er geen standaard Wifi op zit, geen Play and charge kit en ook nog eens voor online moet payen !
|
|
Gast (78.22.119.xxx)
op 15-06-2008 om 10:31
|
@irq10 mening over de prijsdaling ? Ik lees toch echt iets anders, volgens mij boor jij de 360 in de grond. Ik maak hier geen woorden meer aan vuil aan uw kinderachtige reacties en dat is mijn mening. Heb trouwens alle consoles en ben er tevreden mee ik ben namelijk een gameliefhebber en geen consoleliefhebber zoals jij.
|
|
Gast (81.245.198.xxx)
op 15-06-2008 om 10:44
|
Ik zie een LBP bundel voor 300 euro wel zitten _O_
|
|
Onna76
op 15-06-2008 om 10:59
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Ik denk dat de WII op een gegeven moment wel gaat zakken qua verkoop, zie maar met de DS in Japan bijvoorbeeld, altijd koploper geweest, staat nu derde. Nintendo heeft nu geluk met zijn (stomme) WII Fit, al verkoopt het in Europa volgens mij niet zoals verwacht, verbijsterend goed. Voor de rest is het aantal releases maar mager  Ik wil het zelf ook anders zien, 2 keer per maand een knaller van een game, maar zeker van 3rd party devs hoef je die niet te verwachten
PS3 mag van mij wel flink gaan stijgen zeker nu met MGS4, even een flinke dreun verkopen aan bepaalde bedrijven kan geen kwaad, om ze even flink wakker te schudden van wtf are you guys waiting for, kom op met die AAA titels
Gewijzigd door Onna76 op 15-06-2008 om 11:03
|
|
Roderick
op 15-06-2008 om 10:59
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Irq10: pas op met zulke flames, je weet wat je ontketent bij onze gasten. Daarnaast praat je extreme onzin, want de hardware van de 360 kan, op de DVD drive na, makkelijk mee met die van de PS3. Als je over dingen praat die standaard bij een console moeten zitten: wat dacht je van een HD kabel bij een console van 400 euro. Kortom: denk even aan zowel de PS3 en de 360, wat ze wel en niet hebben, en plaats dán een reactie. Dat heet onderbouwen.
|
|
irq10
op 15-06-2008 om 11:17
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Roderick
Die HD kabels krijg je tegenwoordig gratis bij HD tv`s. En ze kosten niets meer tegenwoordig.
Wel, ik heb wel zin in de 360, maar niet in zijn huidige staat. Ik vind dat het completer kan, ipv een kale console.
Omdat ik een PS3 heb, vergelijk ik dit met de 360. En weet ik dat ik minder in mijn handen krijg voor dat geld. De elite is ook niet compleet, vanwege het Wifi ontbreken. En dat online payen  . De een vind het geweldig, en ik vind het een gebrek. Online betalen we al aan onze ISP, en dat is meer dan genoeg. En zolang we daar met zijn allen aan mee gaan doen, wordt dit met de nieuwe generatie normaal om meer te betalen per maand. Gamen moet wel leuk blijven.
Maar deze discussies lopen al langer dan vandaag, dus ik stop er ook geen energie meer in.
Wat ik wel hoop is een pakket rond het einde van het jaar met een complete 360 console zodat ik, en ik denk ook meerdere zeker overwegen om zon apparaat aan te schaffen.
Gewijzigd door irq10 op 15-06-2008 om 11:19
|
|
Roderick
op 15-06-2008 om 11:24
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Tja, betalen voor online doet de een wel en de ander niet. De discussie daarover is inmiddels wel klaar. Dat maakt de console echter niet minder compleet. Dat de 360 geen WiFi heeft is idd ouderwets, maar als dat het enige punt is waarom je geen 360 haalt ben je sowieso al totaal niet geinteresseerd in het systeem en loop je hier alleen maar te muggenziften om de aandacht. Kijk naar de games op de 360: als die je liggen is het een interessant systeem. Liggen die je niet, dan heb je met de PS3 een goede koop gedaan.
|
|
irq10
op 15-06-2008 om 11:27
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Roderick
Wifi,online pay en de uiteindelijk prijs. Die houden mij nog tegen. En verder het feit dat ik links en rechts om mij heen nog steeds problemen hoor over de console. Mijn neefjes lopen te zeiken tegen mij om de 360 te halen, en ik overweeg het ook. Zeker met Fable 2 en C&C 3 , die ik MOET spelen.
Dus ik wacht op het juiste moment, op de jusite prijs, op de juiste bundel.
Zoals velen dat ook voor de PS3 doen.
|
|
Djierod
op 15-06-2008 om 12:38
[Niv: 70 / Exp: 3481]
|
flip122 op 15-06-2008 om 09:57 [Niv: 4 / Exp: 224]
haha gast78.22 ps3 is beter
1. wij hebben blu ray
2.op sommige ps3s zit replay
3.region free
4. wij hebben al de mooiste games
en kom nou niet aanzetten met wij hebben er meer die van jullie is asl een stuk ouder het is gewoon een ouwe lul
.4 klopt niet. Die games die op de ps3 komen kunnen sommige mensen niet mooi vinden. Dit is een mening, want ik vind sommige games op de ps3 niet mooi en op de 360 wel. Als je nou eens goed zou beargumenteren zou er misschien nog een goede discussie mogelijk zijn, maar dat is niet mogelijk met jou. .2 ja nou en, je kunt ook op de 360 games downloaden voor een prikkie. Zet een harde schijf erop en klaar. Nou was dat alles
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 15-06-2008 om 13:01
|
Ik vind dat zowel 360 als ps3 een paar mooie games heeft, maar ik zie 360 niet meer omhoog gaan qua graphics in games. De verandering van gears naar gears 2 is uitermate miniem. Alle enhancements zijn vanuit de Unreal 3 engine die nou al 5 jaar waar 5 jaar geleden de ontwikkeling van was begonnen.
Graphics van de ps3 gaan nog steeds vooruit. En FFXIII en Heavy Rain zijn games die zeer waarschijnlijk een nieuw standaard gaan leveren aan graphics. En wie weet is sony's secret game in development er ook een die dat kan. Time will tell.
|
|
Gast (24.132.252.xxx)
op 15-06-2008 om 13:07
|
@ irq ik wild eje bijna kapot gaan flamen maar eigenlijk ben je et gewoon niet waard in principe.
Haal gewoon een xbox 360 idd eind van et jaar of begin volkgend jaar tijdens een volgende pricedrop. Maar ga niet bashen met achterhaalde hardware die niet meer dan 100 euro waard is ofzo. Want de grafische kaart van de 360 is vele malen beter dan die 7800 kloon in jouw ps3tje. Dat de 360 een dvd heeft is idd achterhaald en de cpu is ook niet superbijzonder.
Maar toch word ie niet compleet weggeblazen door de ps3. Sterker nog multiplatform games spelen vaak lekkerder en zien er vaak beter uit (om wat voor redenen dan ook). dus wat zegt dat dan over jouw superieure ps3? waar devvers zooo enorm veel tijd in moeten steken om iets uit te krijgen dat niet eens beter eruit ziet dan de 360 of soms heel klein beetje ietsje beter.
En dat kost zoveel meer geld in verhouding dat kleinere devs of third parties de tijd en energie daar niet in kunnen of willen steken. En de first party sony titels zijn zo jappen oriented dat die nooit die grote westerse sales zal krijgen met uitzondering van gevestigde franchizes als mgs en final fantasy,god of war ,kingdome hearts, resistance, kilzone, gran turismo.
Ik zie verder geen nieuwe franchizes of bepaalde games die niet op de 360 zouden kunnen. Ik bedoel ik heb filmpjes gezien van re5 die loopt op de 360 en die ziet er zelf ook gewoon fantastisch uit, wat aangeeft dat die 360 net zoals roderick zegt ,makkelijk mee kan met de ps3.
Oh en je HOEFT niet te betale nvoor online ,jij bent toch niet shooter orientated? Waarvoor wil je dan online hebben? Ik be nzelf oo ktegen betalen van online ik vind dta MS maar reclame ofzo moet toestaan op xbl ipv de consument geld uitkloppen.
Ook dat hele assesoires systeem van MS zuigt idd en daar heb je gelijk in, maar net zo veel doet sony ook mis hoor.
Maar dat zie je dan niet en dat maakt jou niet geloofwaardig en een trieste fanboy :r
|
|
Gast (62.163.167.xxx)
op 15-06-2008 om 13:37
|
flip122 op 15-06-2008 om 09:57 [Niv: 4 / Exp: 224]
haha gast78.22 ps3 is beter
1. wij hebben blu ray
2.op sommige ps3s zit replay
3.region free
4. wij hebben al de mooiste games
en kom nou niet aanzetten met wij hebben er meer die van jullie is asl een stuk ouder het is gewoon een ouwe lul
ouwe lul of niet, de consoles zijn aan elkaar gewaagd. op het moment loopt de 360 voor op alles, de ps3 heeft tijd nodig. over een jaar zal het wel anders zijn, maar dat is dan pas. nu is de 360 toch wel beter kwa games en ook graphics
|
|
Salsa85
op 15-06-2008 om 14:15
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Ik zeg maar 1 ding : MGS4  .
En een prijsdaling is altijd intressant  liefst zo rond gears 2 want dan koop i ktog wel weer een 360.
EN niet te vergeten fable 2 natuurlijk
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|