Ubisoft kent in verschillende genres successen, maar op sportgebied staat het bedrijf in hun kinderschoenen. Sinds Davis Cup Tennis op de Game Boy Advance in 2002 maakte men geen sportspellen meer.
René: Eén van mijn eerste Xbox 360 games was Amped 3, een game die een heel opvallende stijl had en waar snowboarden uiteraard centraal stond. Hoewel ik niet bekend was met het snowboardgenre in een spel (SSX had ik nooit gespeeld) trok het me meteen en heb ik de game uiteindelijk heel lang in mijn console gehad. Het is dan ook niet gek dat ik even opveerde toen ik hoorde dat Ubisoft met een eigen snowboardgame kwam, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitwerking, waarbij de realistische next-gen kant me op dit moment iets meer trekt dan de cartoony Wii-variant.
Joni: Bij de PlayStation 2 launch en het eerste jaar erna was ik zeer selectief in de spellen die ik kocht. Eén spel dat mij voldoende kon overtuigen was SSX Tricky. Ik was snel verkocht, SSX Tricky had mij in zijn greep. Skiën, laat staan snowboarden, is niets voor mij. In deze virtuele wereld kon ik echter alles aan, geen berg was te hoog. Een nadeel van het spel was het feit dat de stunts nogal sterk overdreven waren. In mijne jonge tijd was dat geen probleem, maar sindsdien zijn mijn haren (alleen figuurlijk) grijzer geworden. Ik neig nu meer naar de realistische ervaring en die lijkt Shaun White mij te bieden. Ik hou het spel dan ook zeker in de gaten.

Martijn: Het is niet makkelijk om na SSX, Amped en al die andere titels nog met iets vernieuwends te komen. Shaun White heeft echter een ding mee: de timing. Aangezien Ubisoft al bezig is met de Wii Board (Rayman Raving Rabbids 3) zouden ze gek zijn om niet hetzelfde te doen met de Wii versie van Shaun White. Dat maakt de game gelijk een stuk interessanter, want (bijna) echt snowboarden in je huiskamer is natuurlijk leuker dan met je controller spelen. Voor de andere consoles zullen ze alleen iets anders moeten verzinnen - en dat wordt lastig.
Eric: Jaren geleden heb ik me samen met mijn broertje lang vermaakt met SSX op de PlayStation 2. Sindsdien heb ik geen snowboardgame meer gespeeld, maar Shaun White Snowboarding gaat hier zeer waarschijnlijk verandering in brengen. Ik verwacht dat de realistische speelstijl mij zal aanspreken, Skate vond ik ook stukken leuker dan de 'over the top' stijl van de Tony Hawk serie. De prachtige omgevingen van de Xbox 360 en de PS3 versie hebben voor mij de voorkeur boven de cartoonstijl van de Wii, al maakt het Balance Board de gameplay van de Wii versie uniek en waarschijnlijk stukken leuker.
|