Racefans kijken de afgelopen weken maar naar een ding uit, en dat is de release van Race Driver: GRID. Voor diegenen die niet helemaal overtuigd waren van de demo is er goed nieuws.
Gavin Raeburn, executive producer, vertelt dat het spel enkele belangrijke verbeteringen ondergaan heeft ten opzichte van de demo. Welke zijn nu die belangrijke verbeteringen? Het spel zal een constante fps van 30 bevatten. Tegenover de demo is dit een hele verbetering, aangezien de fps het hard te verduren kreeg en soms zwaar daalde. Een belangrijk gegeven is dat ze beide spellen apart voor desbetreffende console hebben ontwikkeld, zodat ze het maximale eruit konden halen. Verder zijn er nog enkele last minute tweaks aangebracht op de PS3 versie en staat er al een patch op het programma om de performance nog meer op te schroeven.
quote: "Just a few updates: Firstly, we v-sync every frame, but allow the game to overrun if needed, which is very rare and is much preferable to a complete frame drop. Secondly, our performance tests show that the 360 is running at a rock solid 30fps and the PS3 rarely drops, being rock solid 99% of the time. San Fran in the demo is probably our worst performer when the action gets really heavy on a couple of those long straights.
Thirdly, we don't lead on any platform. We have dedicated teams on each platform as that is the only way to get the best from each of them. Fourthly, there are some extra performance improvements between the demo and release on PS3 as we were tuning right to the last minute. This should be apparent in our forthcoming reviews. Just to be on the safe side, we also have some further improvements lined up our patch
|