Binnen de game-industrie is Michael Pachter van Wedbush Morgan Securities de belangrijkste analist. Hij geeft raad aan vele aandeelhouders.
Nu geeft hij ook raad aan enkele gamebedrijven. Microsoft bijvoorbeeld moet genoegen nemen met de tweede plaats. Microsoft is dom om die eerste plaats te willen. Het is belangrijker om winst te maken dan om eerste te zijn. Sony en Nintendo willen ook eerste zijn, maar bij Microsoft zit het in hun DNA. Ze willen eerste zijn. Het is echter beter om laatste te zijn en winst te maken dan eerste te zijn en verlies te maken. Nintendo, de huidige nummer 1 met een jaarlijkse miljardenwinst, doet het ook niet altijd goed. Super Smash Bros. Brawl scoorde supersterk in de eerste week, maar de tweede week daalden de verkopen met 90%.
Wii uitgevers slagen er niet in om spellen op de juiste manier te adverteren. Onder andere GameStop heeft hierover geklaagd in de New York Times. Je moet op nieuwe manieren adverteren, een advertentie in Game Informer trekt enkel traditionele gamers aan. Aan deze groep krijg je Zack & Wiki en Boogie echter niet verkocht. Je moet de casual markt bereiken. Men zou de reclamecampagne van Wii Fit moeten kopiëren, deze game wordt wel op de juiste manier voorgesteld. Pachter gokt dat Nintendo één miljoen exemplaren van het spel verkoopt per kilo dat Oprah zegt dat ze ermee verloren is.
|