Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

THQ ziet weinig nut in console-oorlog


Door Joni Philips op 07-04-2008 om 16:32
Bron: Eurogamer

De meeste uitgevers volgen de console-oorlog om te bepalen welke console ze moeten ondersteunen. Hoofd Worldwide Studios bij THQ, Jack Sorenson, ziet daar echter weinig nu in.

De console-oorlog is in zijn ogen irrelevant. Hij denkt dat het win- en verliesaspect teveel wordt benadrukt. In de geschiedenis van game-industrie is duidelijk dat je zaken kunt doen op verschillende consoles. Enkel op consoles zoals de DreamCast lukt dat niet. Het is niet belangrijk wie wint, maar of een onafhankelijke publisher goed zaken kan doen op dat platform. Het succes van THQ op de GBA is daar een bewijs van, zij ondersteunden de handheld veel langer dan de rest. Ze zullen ook bijvoorbeeld de PS2 binnen twee jaar nog steunen. Er blijft een groot genoeg publiek over op die consoles.


16:42  Geometry Wars 2 naar Xbox 360
16:25  Levine: 'Bioshock niet in mijn top 5.'
 Reacties (7)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 07-04-2008 om 16:37 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Tenminste nog enkelen die er zich niets van aantrekken. Het is zo al stom genoeg dat we toppers moeten missen omdat de uitgever/ontwikkelaar geen winst ziet om de game op console X uit te brengen...

Gewijzigd door MaartenL op 07-04-2008 om 16:38

Gast (84.28.116.xxx) op 07-04-2008 om 16:37
Eindelijk intelectuele uitgevers !

dark lars op 07-04-2008 om 16:39 [Niv: 108 / Exp: 5400]
of je er nou nut in ziet of niet het is er toch gewoon?

Gewijzigd door dark lars op 07-04-2008 om 16:39

MaartenL (Redacteur) op 07-04-2008 om 16:42 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Het is er inderdaad sowieso, maar of je er op let met je releases of niet maakt wel een enorm verschil uit.

Gast (84.28.116.xxx) op 07-04-2008 om 16:42
@ dark lars ja je hebt gelijk maar somige uitgevers laten zich meeslepen...

CengizMan op 07-04-2008 om 18:42 [Niv: 99 / Exp: 4940]
"Enkel op consoles zoals de DreamCast lukt dat niet."

Hmmm... Dus ook een beetje vergelijkbaar met de ps3.

Zwaf op 08-04-2008 om 16:39 [Niv: 14 / Exp: 711]
Ja, THQ is altijd al erg widespread geweest.. heb zelfs enkele games van THQ Wireless op me mobiel . Andere bedrijven letten heel erg op hoe de winstbalans het best te verdelen is, of sluiten deals met de consoleproducer. THQ doet dat simpelweg niet en doet lekker relaxed.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.