Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Too Human


Door Roderick op 02-03-2008 om 10:30
Bron: Gamed

Too Human is al sinds het begin der tijden in ontwikkeling, maar er lijkt dit jaar toch eindelijk een eind aan te komen. De Xbox 360 is de uiteindelijke console waarop de game uit zal komen. Of bezitters van dat systeem daar blij mee zullen zijn, is de grote onduidelijkheid die sinds de aankondiging voor de game op de Xbox 360 nog overeind blijft.

De onduidelijkheid rondom de game is ook niet gek. Hoewel studio Silicon Knights zich ruimschoots heeft bewezen met Eternal Darkness voor de GameCube, was de eerste vertoning van Too Human op de E3 van 2006 nou niet bepaald iets om enthousiast over te zijn. De techniek liet de game nog compleet in de steek en van enige vorm van speelbaarheid was ook nog weinig te bekennen. Toch waren de ideeën voor de gameplay achter Too Human interessant genoeg waardoor de game ook nu nog door een selecte groep nauwlettend in de gaten wordt gehouden. Onder de groep gamers met geen of weinig interesse voor Too Human valt vooral één ding op: men weet niet precies wat Too Human nou voor game wordt.


Op het eerste gezicht lijkt Too Human namelijk een game die volledig is gefocust op actie: de beelden zitten vol speciale effecten en de personages hebben een aardige moveset tot hun beschikking. Dit komt, en daar komt mijn persoonlijke kijk misschien even naar voren, toch op de tweede plaats in Too Human. Commentaar is vaak dat de game wat houterig lijkt ten opzichte van een Ninja Gaiden of Devil May Cry. Daar moeten de game dan ook niet mee vergelijken. Door de toevoeging van vele karakterstatistieken en upgrademogelijkheden heeft de gameplay achter de actie in Too Human meer te maken met een Action-RPG als Diablo. De drijvende kracht achter Too Human moet dus het vinden van items en het verkrijgen van vaardigheden worden, pas daarna de uitvoering daarvan, en dus de actie.

Toch zien we de actie veel in beeld en dat komt omdat men de diepte van de gameplay in bijvoorbeeld Diablo wil combineren met een interessanter vechtsysteem. In Diablo klikken we massaal op grote groepen vijanden om ze één voor één af te maken en dan weer door te klikken. Dat kan interessanter en dat moet het zelfs om als consolegame een beetje te slagen. Silicon Knights heeft daarom bedacht om het vechten op de rechter analoge stick te zetten. Door middel van het bewegen van de stick voer je aanvallen uit en zo kan het vechten dus lekker gevarieerd blijven. Aan de andere kant zijn gevechtssystemen op basis van analoge sticks wel eens mislukt dus Silicon Knights heeft een uitdaging om de besturing zo strak mogelijk te maken. De combinatie Action-RPG en Hack 'n Slash-Action zou zo wel eens kunnen slagen.

Veel klassen, wapens, vaardigheden, items en zeldzame dingen dus, maar een beetje gamer wil ook graag een verhaal en als het kan zelfs nog wat afwijkende paden om wat herspeelbaarheid te krijgen. Het hoofdverhaal combineert Noorse mythologie en sciencefiction. De mensen, met verschillende verbeteringen aan lichaam en geest, nemen het in een groot conflict op tegen een ras mechanische buitenaardse wezens die de aarde proberen te vernietigen. Waar hebben we het eerder gehoord…Wat sidequests betreft moet Silicon Knights hard haar best doen om Too Human van replaywaarde te voorzien. De verhaallijn zou zelf niet lang zijn, dus moet de lengte van de game vooral uit het grinden en vinden van items komen. Om dit leuk te houden zijn sidequests nodig. Voorlopig weten we alleen dat er objective-based sidequests zijn. Met andere woorden: maak zoveel van die vijand af en zoveel van een andere soort.

Afwisseling daarin zou ook erg leuk zijn, want in je eentje zullen zulke objectieven waarschijnlijk niet lang meegaan. Wat games als World of Warcraft echter bewijzen is dat het met meer man altijd leuk blijft om samen zulke queesten en objectieven tot een goede einde te brengen. Too Human heeft dan ook een coöperatieve multiplayermodus voor maximaal vier man. Spelers kunnen op elk moment meedoen en weer stoppen, wat het spel de nodige flexibiliteit meegeeft. Offline coöp is tot op heden nog niets over bekend gemaakt, waardoor vrij zeker gezegd kan worden dat dat er niet in zal zitten.


De twijfels rondom Too Human zullen waarschijnlijk blijven tot de release van de game. De game mag er dan oogstrelend uitzien en vol zitten met potentieel, toch zitten er enkele belangrijke dingen de game mogelijk in de weg. Voor een diepe en meeslepende RPG ervaring, is daar geen lange verhaallijn voor nodig? Is de extra nadruk op actie goed uitgewerkt met de rechter analoge stick? Blijft de game leuk om te spelen? Dit zijn belangrijke vragen die tot op heden, zelfs na de laatste GDC presentaties van de game, nog onduidelijk blijven. Het blijft dus afwachten en wat mij betreft met positieve insteek.


10:53  Blu-Ray met ruimtegebrek voor MGS4?
10:17  Nintendo krijgt geen Duck Hunt trademark
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
impulse op 02-03-2008 om 10:42 [Niv: 57 / Exp: 2836]
volgens mij word dit niks

Dnarbeis op 02-03-2008 om 10:44 [Niv: 60 / Exp: 2984]
Volgens mij wel

impulse op 02-03-2008 om 10:48 [Niv: 57 / Exp: 2836]
ik vind het anders niet echt origineel of vernieuwent

linuxboy op 02-03-2008 om 10:49 [Niv: 13 / Exp: 652]
Ik vind de design van de game erg slecht, maar de rest lijkt me echt erg goed !
Diepgaand vechtsysteem met een goed verhaal. Dat zie ik wel zitten...

Roderick op 02-03-2008 om 10:56 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Persoonlijk vind ik het design van de omgevingen en vijanden juist behoren tot het mooiste van deze generatie. Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Toch heb ik nog steeds, en dat merk je in t artikel, mn twijfels over de funfactor van de game. Ik heb Kingdom under Fire: Circle of Doom ook gereviewed en die was ongeveer gebouwd op dezelfde principes als deze games en dat was niet bepaald een goeie game.

im2 op 02-03-2008 om 11:07 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik denk dat Fable 2 me meer interesseert dan.

Gast (84.197.110.xxx) op 02-03-2008 om 11:31
Kweni dit blijft interesant als je niet kijkt naar games als DMC en NG.

Gast (77.249.100.xxx) op 02-03-2008 om 12:31
mensen een 4 player co-op dat is best vernieuwend, niet veel games hebben dat. Plus dikke graphics, verhaal en hack and slash is vett en lijkt me vooral vet als er vette rpg elementen erin zitten

MaartenL (Redacteur) op 02-03-2008 om 12:59 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik ga hem in ieder geval zeker halen. Als Diablo-fan en Hellgate speler klinkt deze game als muziek in mijn oren.

Alleen hoop ik dat het vechten interessant blijft, het item grinden en dergelijke doe ik wel graag

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 13:01
*zucht* dit word weer zo'n opgehypte game die straks alleen maar zesjes en zeventjes haalt.

Gast (213.119.81.xxx) op 02-03-2008 om 13:02
Dat spel doet me denken aan Azurik en Devil may cry :? :?

Devilly op 02-03-2008 om 13:05 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Gast (84.28.121.xxx): er zijn op dit moment volgens mij meer mensen die niets in de game zien dan mensen die er wel iets in zien, dus dat zal wel meevallen.

-----------------------

Het design in deze game verdient, naar mijn mening, een hele grote vermelding. Prachtig vind ik het gewoon! Verder heb ik toch nog aardig wat vertrouwen in de game, al geloof ik niet dat het een 'triple A' titel wordt.

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 13:14
Rond dit spel was wel eerst een hype maar die is toen volgens mij vanaf gegaan na een vreselijke slechte presentatie op de e3. Inmiddels ziet iedereen zo'n beetje door de hype heen maar dat veranderd niet het feit dat men het nog steeds doet alsof het iets byzonders is. Niet dat je ze dat kwalijk kan nemen..

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 13:17
Oeps dat stond ook in het artikel *slaat zich voor zijn kop*

Devilly op 02-03-2008 om 13:26 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Gast (84.28.121.xxx): iedere ontwikkelaar zal zeggen dat zijn game iets bijzonders is of heeft, anders heeft het weinig zin om nieuwe games te maken. Het zouden enkel rip-offs zijn zonder verbeteringen. Daarbij moeten ze natuurlijk nog steeds aan de verkoop denken. Ik vind trouwens wel dat het iets bijzonders heeft en kan worden.

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 13:39
Natuurlijk doet iedere ontwikkelaar dat maar het blijft toch altijd bijzonder om een ontwikkelaar te zien die blijft vol houden dat het iets bijzonders word terwijl ze al zwaar op hun bek zijn gegaan.

Roderick op 02-03-2008 om 13:42 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Tja, je kunt dan negatief blijven doen óf bekijken wat ze sinds die tijd hebben gedaan. Een objectief oog ziet dan dat er een hele boel is veranderd en dat dat de game ten goede lijkt gekomen, maar dat het toch afwachten is op een speelsessie om zo te zien of de game echt goed is.

En goh, dat is precies wat ik in mn preview zeg

Gast (194.169.216.xxx) op 02-03-2008 om 13:53
Leuke stijl. Designs van de characters vind ik wel goed. Designs van de omgevingen vind ik echter wat matig. Had wat meer aan kunnen worden getrokken.
Maargoed. Dat dit er op zn minst een ok spel wordt lijkt mij wel duidelijk.

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 13:54
OK Positief dan omdat Roderick het zo netjes vraagt. Het feit dat dit spel al op zijn bek is gegaan heeft de verwachtingen zo ver omlaag gebracht dat het spel uiteindelijk alleen maar mee kan vallen en dus alsnog verassend goed zo kunnen uitpakken zolang je geen wonderen verwacht.

Nelus op 02-03-2008 om 13:57 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik hoop echt heel erg dat het een leuk spel wordt met een grote funfactor!

K-JAH op 02-03-2008 om 14:28 [Niv: 2 / Exp: 110]
Volgens mij waren de meningen nog nooit zo verdeelt als bij deze game

wackyprofessor op 02-03-2008 om 14:38 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Ach ja het is zo'n game waar onduidelijkheid heerst.. het kan zo maar een pareltje worden of floppen als iets niet goed uitgewerkt is. Design is juist tof, game krijgt van mij nog steeds de voordeel van de twijvel.

Gast (84.28.121.xxx) op 02-03-2008 om 14:43
Het gaat voor de verandering in ieder geval eens over de game en niet over de console.

Gast (212.187.6.xxx) op 02-03-2008 om 15:08
@K-Jah

Het ligt aan welke console je hebt. Als ps3 fanboy vind je dit absoluut niet leuk.

Ik vind dit spel er wel leuk uitzien, raad maar welke console ik heb :P

Devilly op 02-03-2008 om 17:06 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Gast (212.187.6.xxx): bullsh*t natuurlijk, aangezien ik deze game zo'n beetje bovenaan m'n verlanglijstje heb staan, maar nog geen eens meer overweeg een 360 te halen.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Too Human
Type:
Game
Releasedatum:
29-08-2008
Ontwikkelaar:
Silicon Knights
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media